GTL versus F6
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
GTL versus F6
Wat zijn de verschillen tussen een GTL en een F6. Het uiterlijke zie ik wel , Maar het gaat om de onderdelen.
Ik heb vrij recent ook een F6 staan. De bedoeling is deze gedeeltelijk als donor te gebruiken.
De F6 is ingevoerd uit nederland en ik heb hem op het forum de eerste keer ontmoet.
Ik heb vrij recent ook een F6 staan. De bedoeling is deze gedeeltelijk als donor te gebruiken.
De F6 is ingevoerd uit nederland en ik heb hem op het forum de eerste keer ontmoet.
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: GTL versus F6
Hoi Marc,
Vrij veel onderdelen zijn uitwisselbaar. Een verschil zit 'm in de versnellingsbak (kortere eindoverbrenging) en de stabilisatorstangen (iets dikker). De voorruit is bij de F6 ook een paar centimer hoger...
Rudolf
Vrij veel onderdelen zijn uitwisselbaar. Een verschil zit 'm in de versnellingsbak (kortere eindoverbrenging) en de stabilisatorstangen (iets dikker). De voorruit is bij de F6 ook een paar centimer hoger...
Rudolf
Re: GTL versus F6
Blok is ook een ietsie anders (andere compressie verhouding) beter om blok en bak als combi te behouden.
F6 heeft ook geveerde schokbrekers achter (toch ?) , andere uitlaat configuratie... maar dat zie je wel meteen.
F6 heeft ook geveerde schokbrekers achter (toch ?) , andere uitlaat configuratie... maar dat zie je wel meteen.
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: GTL versus F6
Ik dacht eerst dat de motor hetzelfde was, maakt het dan een groot verschil?Tweety schreef:Blok is ook een ietsie anders (andere compressie verhouding)
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: GTL versus F6
Een F6 motor heeft een lagere compressie en daardoor iets andere eigenschappen, hoeveel dat in praktijk uitmaakt weet ik niet. Er rijden volgens mij wel een paar F4s en F6'en op dit forum rond met een GTL motor, misschien kunnen die mensen zich even melden?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: GTL versus F6
Ik heb tot 8 maanden geleden rondgereden met een GTL motor in mijn F6,weet ook niet beter.
Daar is 3 jaar geleden een andere versnellingsbak uit een Renault 5 aangekoppeld. Die bak is vergelijkbaar met de GTL bak.
Auto kwam prima mee met het verkeer alleen met stevige tegenwind had hij wel problemen.
Afgelopen voorjaar een 956cc uit een Renault 5TL er in gehangen. Met als resultaat dat hij nog steeds prima mee kan met het overige verkeer en dat ik een beetje extra heb om even snel in te halen.
Moraal van dit verhaal. GTL motor gekoppeld aan een F6 bak kan goed maar heeft wat meer verbruik.
GTL motor gekoppeld aan een GTL bak geeft minder verbruik en minder kracht.
R5TL motor aan een GTL bak geeft een prima resultaat met minder verbruik en meer vermogen.
Allemaal in mijn F6 kunnen ondervinden.
Groet, Robert
Daar is 3 jaar geleden een andere versnellingsbak uit een Renault 5 aangekoppeld. Die bak is vergelijkbaar met de GTL bak.
Auto kwam prima mee met het verkeer alleen met stevige tegenwind had hij wel problemen.
Afgelopen voorjaar een 956cc uit een Renault 5TL er in gehangen. Met als resultaat dat hij nog steeds prima mee kan met het overige verkeer en dat ik een beetje extra heb om even snel in te halen.
Moraal van dit verhaal. GTL motor gekoppeld aan een F6 bak kan goed maar heeft wat meer verbruik.
GTL motor gekoppeld aan een GTL bak geeft minder verbruik en minder kracht.
R5TL motor aan een GTL bak geeft een prima resultaat met minder verbruik en meer vermogen.
Allemaal in mijn F6 kunnen ondervinden.
Groet, Robert
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: GTL versus F6
Ik heb sinds een paar jaar een GTL Blok + Bak in m'n F6 liggen, met een stuk beter verbruik, echter vooral een wat langere 1ste versnelling (de rest ook natturlijk maar dat merk ik niet zo.. maar rijdt prima.