Onze nep Quatrelle laat ons staan...

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Elleirim
Berichten: 162
Lid geworden op: zo feb 02, 2014 5:14 pm

Onze nep Quatrelle laat ons staan...

Bericht: # 168627Bericht Elleirim »

Beste R4-lovers,

Ons R4-tje geeft mijn vrouw al bijna 2 jaar veel plezier :D
De laatste tijd heeft hij echter startproblemen....er zit een 123-ontsteking met nieuwe verdeelkap, bougies en bobine in, en dat is een tijdje goed gegaan. Afgelopen Zaterdag de brandstofpomp vervangen wegens steeds slechter starten..., maar dat heeft niets geholpen...ik dacht dat
het steeds slechtere starten daaraan lag.

Ik heb wat problemen met dat LED-lampje wat in de ontsteking zit, het verdwijnt brandend onder een van de 4 afgedekte stukjes in de schijf, en daardoor stel ik de ontsteking met de stroboscoop.
Maar beter zou zijn om het volgens het boekje te doem, alleen weet ik dat niet voor elkaar te krijgen.
Vanmiddag had ik hem na eindeloos draaien lopend, afgesteld op het middelste streepje (ivm dat de 123 een eigen vervroeging heeft??? Is dat logisch?) en hij startte daarna prima.

2 uur later, weer helemaal niets....wordt er een beetje gek van.
Wat doe ik fout?
Gebruikersavatar
maartenbokslag
Berichten: 131
Lid geworden op: ma aug 19, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Re: Onze nep Quatrelle laat ons staan...

Bericht: # 168636Bericht maartenbokslag »

als je echt denkt dat het de ontsteking is (en hij dus wel gewoon benzine spuit uit de benzineslang als je probeert te starten) zou ik de oude contactpunten ontsteking er eens in zetten.
Die 123 dingen geven weleens problemen, al is het niet heel vaak.

Kijk daarnaast naar bougies, klepspeling, bobine, luchtfilter, maar dat spreekt vanzelf.
Antieke fietsen zijn ook mooi!
http://www.antique-bicycles.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Elleirim
Berichten: 162
Lid geworden op: zo feb 02, 2014 5:14 pm

Re: Onze nep Quatrelle laat ons staan...

Bericht: # 168650Bericht Elleirim »

Hoi,

Heb in volgorde gedaan:

Kleppen gecheckt, gekeken naar de vlotterkamer, 50 x geprobeerd te starten en iedere X de ontsteking wat gesteld tot hij uiteindelijk nèt bleef draaien...lastig in je eentje...

Vervolgens zo goed mogelijk afgesteld met stroboscoop, uit gedaan en weer niet starten...

Vorige riedel herhaald en toen een tip van een maatje van mij opgevolgd...plantensproeier met water op de bougiekabels (zijn 5 maanden oud, daarom niet verdacht)
Op alle 4 de cilinders geen enkele reactie, totdat ik op de bobinekabel sport, toen sloeg hij direct na het spuiten af...nieuwe kabel erop en nu start hij weer zoals altijd!

Dat het zoooooo simpel kan zijn (ehh)
Maar ik ben er blij mee!
Plaats reactie