Ratelen bij zware achterbank

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: Ratelen bij zware achterbank

Bericht: # 160496Bericht Rudolf2 »

Dat kan net kritisch zijn in de wielkasten. Je kan natuurlijk jouw ouders ook vervangen door zakken zand of iets anders zwaars, en dan zelf even op de knieen. Die vervanging dus alleen in de testopstelling :roll:

Rudolf
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Ratelen bij zware achterbank

Bericht: # 160499Bericht Bertje »

145 80 13 is voor prima, maar kan achter nét te groot zijn. Ik heb dezelfde maat achterop mijn GTL, heb de spatborden aan 1 kan wat moeten bijbuigen (de kant waar de wielbasis het langste is) om het met een volle auto en bij bochten 1 bepaalde kant op niet te laten aanlopen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Ratelen bij zware achterbank

Bericht: # 160503Bericht Tweety »

Maar dan heb je wel sporen op de binnenzijde van de spatborden toch ?
Gebruikersavatar
JelleP
Berichten: 655
Lid geworden op: za jun 27, 2015 12:38 am
Locatie: Haarlem

Re: Ratelen bij zware achterbank

Bericht: # 160504Bericht JelleP »

Zou best kunnen hoor, ik heb nog niet goed aan de binnenkant van de spatborden kunnen kijken. Maar zoals ik zei heeft de boel dus niet minutenlang kunnen inslijten, aangezien ik alle bochtjes in slakkengang heb genomen nadat ik doorhad wat er gebeurde.
Ik ga eens kijken of ik de schermen voorzichtig wat naar buiten kan buigen. Zou mooi zijn als het zo makkelijk op te lossen is!
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: Ratelen bij zware achterbank

Bericht: # 160509Bericht marcGTL.BE »

JelleP schreef: Ik ga eens kijken of ik de schermen voorzichtig wat naar buiten kan buigen.

Plooi eerst het haakse randje onderaan de boog verder inwaarts naar boven ( door langs de binnenkant met een houten blokje geleidelijk aan naar boven te drukken ). Zo win je al zeker een 0.5 cm. Vooral het achterste gedeelte waar de wielkast het smalst is. ( bij mij was dat de boosdoener )

Marc
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
JelleP
Berichten: 655
Lid geworden op: za jun 27, 2015 12:38 am
Locatie: Haarlem

Re: Ratelen bij zware achterbank

Bericht: # 160516Bericht JelleP »

Ik kreeg het randje niet verder naar binnen gedrukt zonder daarbij de buitenzijde van de rand te beschadigen, dus daar ben ik mee gestopt. Daarbij lijkt het me niet zo bevorderlijk voor de stijfheid van het paneel. Wel heb ik beide schermen met beleid maar met redelijk flinke kracht iets naar buiten gebogen. Vader en broer onder protest op de achterbank geparkeerd en met een aantal veel te scherpe bochtjes links en rechts een blokje om gereden. Probleem lijkt over te zijn (beer). Mocht het bij nóg zwaardere belading alsnog terugkomen dan probeer ik alsnog dat randje wel. Bedankt voor de suggesties!
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
Gebruikersavatar
Jan1962
Berichten: 457
Lid geworden op: zo sep 16, 2012 10:04 am
Locatie: Leveroy

Re: Ratelen bij zware achterbank

Bericht: # 160526Bericht Jan1962 »

Hallo Jelle.
Ook geen vreemde geluidjes uit vader en broer gehoord?
Sommige mensen kunnen niet zo goed tegen sterk hellende auto's in de bocht. :wink:
Voor mijn plezier rijd ik liever in een 4!
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Ratelen bij zware achterbank

Bericht: # 160545Bericht Bertje »

Afbeelding
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Plaats reactie