optimaliseren van het rijgedrag (motor)

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: optimaliseren van het rijgedrag (motor)

Bericht: # 144787Bericht Rudolf2 »

Hoi Raoul,

Ergens bovenin dit draadje wordt de gewenste waarde voor de 28IF al genoemd.

Rudolf
Jakke
Berichten: 91
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 2:00 am
Locatie: Lille

Re: optimaliseren van het rijgedrag (motor)

Bericht: # 144801Bericht Jakke »

Om even terug te komen op het aspect van de vervroeging van de ontsteking: ik heb eens alle gegevens bij elkaar gezocht uit allerhande handleidingen voor de R284 en R287 stroomverdeler, en in een (Excel)tabel-grafiek samengebracht. Ik probeer ze hier te plaatsen ... hopelijk lukt dit; anders hoor ik het wel hoe dit moet?

(schijnt niet te lukken)
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: optimaliseren van het rijgedrag (motor)

Bericht: # 144804Bericht Rudolf2 »

Als je de tabel af hebt kun je hem altijd nog fotograferen en die foto hier plaatsen.
Met kopiëren en plakken zou het ook moeten kunnen.

Rudolf
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: optimaliseren van het rijgedrag (motor)

Bericht: # 144808Bericht jeffr4 »

Jakke schreef: en in een (Excel)tabel-grafiek samengebracht. Ik probeer ze hier te plaatsen ... hopelijk lukt dit; anders hoor ik het wel hoe dit moet?

(schijnt niet te lukken)
Als het goed is kun je je excel bestand wegschrijven als een imagebestand of een screenshot maken en deze via bv imageshack of tinypic met het juiste passende formaat en de (juiste) link zo op het forum plaatsen.
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: optimaliseren van het rijgedrag (motor)

Bericht: # 144826Bericht jeffr4 »

Naast een continue geoptimilseerd rijgedrag door middel van de electronische ontstekingsmodule, sensoren, lambda enz en aangestuurd door de ECU,..... met deze hitte golf ......... toch lekker zo'n dubbele windmolen unit in de R4...... :P
View My Video
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: optimaliseren van het rijgedrag (motor)

Bericht: # 144827Bericht Tweety »

Lijkt mij inderdaad heerlijk zo'n dubbele propellor, maar ik had vandaag geen enkel probleem met mijn 1100 Gtl blok+bak in m'n F6 (en dat op gas !) ik heb wel een extra radiatortje tussen de verdamper en de terugleiding naar het blok... maar nog geen moment boven de 90 graden geweest ondanks dat ik 'm flink geplankt heb... ik rij eigenlijk nooit harder dan 100, maar blijkt dat ie bij 120 kmh toch ook lekker rijdt !! :lol: (baai)
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: optimaliseren van het rijgedrag (motor)

Bericht: # 144833Bericht jeffr4 »

jeffr4 schreef:
Jakke schreef: en in een (Excel)tabel-grafiek samengebracht. Ik probeer ze hier te plaatsen ... hopelijk lukt dit; anders hoor ik het wel hoe dit moet?

(schijnt niet te lukken)
Als het goed is kun je je excel bestand wegschrijven als een imagebestand n.
Uiteraard makkelijk praten voor mij met al de software, die op mijn iMac staat, maar dit is een manier met standaardprogamma Word.

Je hebt in Excel een tabel opgemaakt en deze kopieren als image in een Word document. De opmaak zou in principe hetzelfde moeten zijn, echter gebeurd dit nooit....Ook dat nog :D Je kan dan het beste een tabel kopieren met Ctrl + C en plakken als afbeelding.
Selecter de tabel in Excel en klik Ctrl + C
Open het document in Word
Kies linksboven op Plakken en dan Plakken speciaal
Klik op Bitmap of Afbeelding en daarna opslaan
Raoul
Berichten: 72
Lid geworden op: vr aug 12, 2011 9:39 am

Re: optimaliseren van het rijgedrag (motor)

Bericht: # 144836Bericht Raoul »

Aan Hans Vooijs,

Hoever staat het met de ontstekingssystemen waarover je sprak??
Mijn viertje met een 845 cc motor heeft een zenith 28 IF V05075 hoofdsproeier 94
Wat raad je aan in verband met het vergroten van de hoofdsproeier en met het ontstekingstijdstip??
Graag een reactie,
Vriendelijke groet,

Raoul
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

Re: optimaliseren van het rijgedrag (motor)

Bericht: # 144866Bericht dick holtrop »

hans was het laatst actief feb 2012.

van de aardbodem verdwenen?
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.

niet omdat het moet maar omdat het kan
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: optimaliseren van het rijgedrag (motor)

Bericht: # 144868Bericht Willem de Zwijger »

Hij is denk ik druk met Rolls Royce dan wel rally of racewagens op zijn rollenbank.
Enig googelen levert:
Onixx Starcraft B.V.
Hans Vooijs
Mercatorstraat 13.03
7131 PW Lichtenvoorde
T 0544 371280
F 0544 374286
Gebruikersavatar
Adrie
Berichten: 74
Lid geworden op: do sep 01, 2016 9:51 am
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: optimaliseren van het rijgedrag (motor)

Bericht: # 166704Bericht Adrie »

Een beetje forumarcheologie bedrijven loont. Deze draad bevat veel nuttige informatie. Vanmiddag heb ik ook het sproeiertje uitgeboord en de ontsteking iets vervroegd. Ik herken mijn viertje niet meer terug. Veel betere versnelling, hij draait en trekt beter bij een laag toerental en het lijkt wel of de motor ook minder herrie maakt bij hoge snelheden. De 120 km/u wordt vlot gehaald, in tegenstelling tot daarvoor. (oioi)

Benieuwd wat dit met het verbruik doet.
Plaats reactie