Renault 4 met de roller doen...

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

ferdinand
Berichten: 58
Lid geworden op: ma jul 27, 2009 11:33 am

Re: Renault 4 met de roller doen...

Bericht: # 117639Bericht ferdinand »

Rudi schreef:Ik wilde ook met de Sikkens aan de slag, maar vond niet de juiste kleur rood in super gloss.
Na wat rondbellen kreeg ik bij vd Biggelaar in Breda het advies om minder zachte verf te gaan gebruiken.
Ik ben hierdoor overgestapt op Wijzonol Hoogglans Industrie € 45,- per liter, maar met de korting voor nieuwe klanten toch heel interessant. Hij werd netjes voor mij gemaakt op RAL 3002 waarvan ik ook nog een spuitbus heb staan. Maandag ga ik verven/rollen en doe ik meteen de binnenschermen in de juiste kleur (bedankt Maarten).
Hopelijk eind van de week een leuk resultaat.
Ik maak wel een paar foto's voor en na.
Rudi.

Die Sikkens is inderdaad niet zo hard. Ik heb het er 3 dagen geleden op gedaan en het is nog steeds niet heel hard. Kan ook komen door het koude/vochtige weer dat het heel langzaam droogt. Het ziet er trouwens wel mooi uit. Alleen m'n schuimroller liet veel prutjes achter, ze vielen op een gegeven moment uit elkaar. Ik heb nu voor de tweede laag duurdere gekocht.
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: Renault 4 met de roller doen...

Bericht: # 117648Bericht Rudi »

Ik heb net BUITEN met +7Ëš mijn bumpers gedaan met Wijzonol Industrie hoogglans.
Lekker verdund met 5% Owatrol, na 'n half uurtje verven trok de eerste geverfde bumper al mooi strak.
(bedankt Paul voor de tip)
Ik gebruik hiervoor een gewone varkenshaar kwast en schuimrollers.
Door de Owatrol te mengen in de verf heb ik meteen geen last meer van roest die na een tijdje door de verf komt.

Houdt wel rekening met olie-basis (alkydhars) en acryl-basis.
plintum
Berichten: 37
Lid geworden op: vr mei 14, 2010 11:49 pm

Re: Renault 4 met de roller doen...

Bericht: # 119528Bericht plintum »

Beste,

Natuurlijk is rollen beter dan spuiten.
Het zit er veel dikker op en oneffenheden zoals krasjes zie je iets minder goed.
Maar waar het om gaat is de prijs. het kost mij iets van 40€ aan verf, 20€ roller's en kwasten en 12€ scotch brite + onvetter.

Ik ga dit ook doen, maar daarvoor moet ik nog erg veel uitdeuken, kitten en plamuren.
Alleen moet je stof en dergelijke er wel goed uit polijsten met commandant 4.
Dan glimt hij echt goed.
Ook poets je de orginele lak zo weg(hij wordt grijs), en zal dus met deze dikkere laag poetsen ook geen probleem zijn.

Er zijn nog geen foto's gemaakt, maar ik heb wel een oud paneel met de roller gedaan en gepolijst.

Veel plezier met rollen!

Groetjes,
Henry
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: Renault 4 met de roller doen...

Bericht: # 119568Bericht Rudi »

Ik heb eerlijk gezegd de auto nog niet gepoetst,
wat nog wel een optie is voordat deze bestickerd wordt.
Hebben al meer mensen gezegd, ik ben daar zelf wat terug houdend in.
plintum
Berichten: 37
Lid geworden op: vr mei 14, 2010 11:49 pm

Re: Renault 4 met de roller doen...

Bericht: # 119590Bericht plintum »

Is het resultaat zónder poetsen in jouw geval ook al mooi?
Ik ben erg benieuwt hoe het er uit ziet.

Mag ik vragen of het moeilijk is? of zal ik maar meteen met de motorkap beginnen?

Groetjes,
Henry
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Renault 4 met de roller doen...

Bericht: # 119591Bericht R4F6GTX Automaat »

plintum schreef:Beste,

Natuurlijk is rollen beter dan spuiten.
.........
Ja, vind je? voor de kozijnen van je huis misschien maar toch niet voor een auto? Of is je auto niet je 'vriend' want die verdient toch het beste? Of ben je te lam om 'm niet goed te prepareren zodat de dikke gerolde verf oneffenheden moet camoufleren? (al zal dat ook tegenvallen want verf heeft graag krasjes die hij dan ook in ere houdt... :P )

Rollen is voor de mensen bij wie het niks mag kosten het beste maar voor de auto geldt dat zeker niet.
Nou zal de R4 geen hoge snelheden halen dus de gladde zijkanten die hij door het rollen niet krijgt zal 'm niet zo veel afremmen en daardoor dof worden en daarbij, sinaasappels zijn ook lekker..
Rudi heeft zijn auto gerold en ik meen dat hij zegt dat hij tevreden erover is. Nou, mijn wagen zal het niet zijn of ooit kunnen worden want dan ging al de verf eraf en werd het geheel opnieuw en dus goed gedaan. Niks tegen jouw verfkwaliteiten Rudi maar mijn mening wist je al en je antwoorden die je erop gaf waren ook je eigen woorden, dus verder niks persoonlijks. Op een afstand van een paar honderd meter is je 4tje inderdaad een leuke verschijning!
(beer)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
plintum
Berichten: 37
Lid geworden op: vr mei 14, 2010 11:49 pm

Re: Renault 4 met de roller doen...

Bericht: # 119592Bericht plintum »

Geachte,

Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Een oom van me heeft 1700€ uitgegeven aan het laten spuiten van een eend'je.
Als je goed kijkt hangt hier en daar toch een druiper''van het spuiten.

En mocht er bij mij een sinasappel verschijning doen plaatsvinden(en die kans is inderdaad groot),
dan poets ik er zo lang op tot dat hij weg is.
Ook wordt mijn verf stevig(maar toch soepel) en zal ik weinig last hebben van steenslag. Als je goed naar een mercedes vito kijkt weet je wat ik bedoel. Hele stukken uit de harde lak.

En inderdaad, ik vind het voor deze renault 4 niet helemaal waard om er zó veel geld in te steken.
Ik heb hem helmaal gerepareed en er is te veel nieuw ijzer in gegaan. Hij is dus niet helemaal orgineel, maar wel beter.
Daarbij komt dat ik iemand ken met een triumph TR4(1962) die hem wel echt helemaal gaat restaureren,
En mischien ook gaat rollen als mijn 4-tje goed uitpakt. de auto koste als gatenkaas al 3000€ en zal minstens 9000€ waard zijn als hij klaar is. Een echt verzamel opject, of om mee op vakantie te kunnen.

Conclusie: kijk eerst naar het resultaat van een GOED gerolde auto, én naar hoe hij er over 3 jaar uit ziet.
Waarschijnlijk nog even goed als nieuw.

Groetjes,
Henry
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Re: Renault 4 met de roller doen...

Bericht: # 119593Bericht schoapke »

spuitwerk wordt ook vaak nageschuurd en gebuft
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: Renault 4 met de roller doen...

Bericht: # 119594Bericht jeffr4 »

plintum schreef: En mischien ook gaat rollen als mijn 4-tje goed uitpakt. de auto koste als gatenkaas al 3000€ en zal minstens 9000€ waard zijn als hij klaar is. Een echt verzamel opject, of om mee op vakantie te kunnen.

Conclusie: kijk eerst naar het resultaat van een GOED gerolde auto, én naar hoe hij er over 3 jaar uit ziet.
Waarschijnlijk nog even goed als nieuw.
Gevoelsmatig ga ik bij een object wat me al 9000Euries kost ...toch voor GOED spuitwerk.

Ik weet niet wat echt beter is het goede liefst eigen spuitwerk of het goede lekkere rolle-bollen ?

Heb nog wat vinyl over, dus ga ik car wrapping op mijn R4 tje plegen, maar hoe dit er over 3 jaar uitziet weet ik niet, want het gaat er na de Mille Miglia / Italie in 2011 weer af!
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: Renault 4 met de roller doen...

Bericht: # 119596Bericht Rudi »

Car wrapping, das leuk, kun je de hele auto in verpakken schijnt.

Mijn auto is inderdaad gerold en zoals ik al zei, ik ben er tevreden mee, al zijn er nu na een paar maanden
rijden toch ook wat minpunten.
Misschien had ik beter door kunnen sparen en had ik in 2011 naar een spuiter kunnen gaan,
maar ik rij nu en ik wil nu een leuke auto, daarbij zit de auto of onder het stof of onder de regen.
Wat kan het mij en wat kan het een ander schelen.
Hij rijdt goed, hij oogt goed.
Ik zal voor de geïnteresseerden wel een paar foto's maken die ik door mail, mits ik een PB krijg.

Greetz, Rudi (baai)
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: Renault 4 met de roller doen...

Bericht: # 119597Bericht jeffr4 »

@Rudi,

En met wat bestickering ( witte?)- teksten en brandweerembleempie maken we er helemaal een
vlammend geheel van.
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: Renault 4 met de roller doen...

Bericht: # 119627Bericht Rudi »

Ik heb op het werk in de stelling wel ettelijke meters Fasson liggen, maar die zijn bedoeld als etiketten voor printers en toebehoren. Wij drukken die zooi op één van de 2 flexo drukpersen, om ze vervolgens af te werken.

iemand nog een leuke job in de aanbieding, liefst grafisch (roos)
plintum
Berichten: 37
Lid geworden op: vr mei 14, 2010 11:49 pm

Re: Renault 4 met de roller doen...

Bericht: # 119632Bericht plintum »

Orginele Renault lak kan tegen remvloestof. (dot 4)
Ik heb een aantal verf soorten getest en geen van allen kan tegen dit spul.
Is het mogelijk, door het mengen met owatrol dat de verf iets meer kan hebben?
Natuurlijk moet je gewoon niet knoeien met die zooi, maar toch.
De lak van vroeger was natuurlijk veel beter. Rode auto's werden bijvoorbeeld oranje in plaats van roze. :D

Met vriendelijke groet,
Henry
ralphherbers@mac.com
Berichten: 7
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:57 am

Re: Renault 4 met de roller doen...

Bericht: # 119684Bericht ralphherbers@mac.com »

Ooit een tip gekregen van een garage-eigenaar: schuimroller en daar een panty omheen spannen, en dan gewoon met autolak rollen. Volgens hem het beste resultaat..............
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: Renault 4 met de roller doen...

Bericht: # 119685Bericht Rudi »

Met een panty om een spons krijg je ook zonder krassen vliegjes en teervlekken weg.
Met een panty om een spons krijg je ook een auto tot hoogglans uitgepoetst.
Met een panty om een zachte schoenborstel krijg je legerkisten tot zeer hoge glans opgepoetst.

Dus waarom zou dit niet werken. :wink:
Plaats reactie