demonstratie Mike Sanders-vet foto update

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

hans dam
Berichten: 106
Lid geworden op: za okt 07, 2006 10:41 pm
Locatie: Utrecht

Bericht: # 87016Bericht hans dam »

@ Paul:

Meer iets van "Hoedje Af" maar als je jouw Muts ernaast wil leggen, komen er misschien mooie Dingen/ bevruchtingen van ??

In onze tuin zijn de eekhoorns, Eksters, Gaaien, Kouwen en katten bronstig, Lawaai, Lol en Gelul.

Ik kocht in december 500 extra Rotjes, en we hebben dus nu daardoor gelukkig geen Kouwen. Kraaien, Vlaamsche Gaaien, Houtduiven en Eksters meer, omdat ik elke keer als deze klootzakken een nest in onze tuin willen beginnen, tenmiste 3 rotjes de tuin ingooi!!!

Wél hebben we prachtige Merels, Borstjes, Kool- en andere Mezen, Boom-Klevers & Kruipers, en soms zelfs Mussen! Zo nu en dan hebben we (bonte) Spechten, en ik hoor/zie soms in het donker een (verdwaalde) Kerkuil... Tegelijk zijn er twee Eekhoorn-stelletjes, die elkaar verrot schelden, soms vogelnesten leeghalen. Roofvogels blijven nog weg.

IK BEN GELUKKIG, HIER

Die verrotte Rodeo's moeten deze zomer weer RIJDEN!

En als het Sander's Fett WERKELIJK werkt zoals beloofd, ben ik TOTAAL GELUKKIG !!!!! Dan heb ik DUS de Vogels en Knaagdieren uit de tuin niet meer nodig.. Happy
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 87024Bericht Willem de Zwijger »

Ehh, Hans, je bent wel een beetje hyper....en dat om tien voor twee 's nachts...toch niet aan de speed om de roest van de Renaultjes voor te blijven ?
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 87026Bericht cees en jantine »

Willem de Zwijger schreef:
cees en jantine schreef:kan het spul eigenlijk ook over tectyl(bv. ML) heen??
of gaat dat niet lukken??

we gaan toch niet weer heel dat verhaal oprakelen he??

wat gebeurd is, is gebeurd(leuk of niet), kijk vooruit zou ik zeggen....
Ja, het kan over alles heen (als het maar geen zeep is).
En dat andere was maar een geintje...ik hoop dat dat nog wel kan :wink:
als het overal overheen kan dan biedt het zeker perspectief...!
heb nog wel een oude frituurpan..haha

@willem ik vond het zelf een leuk subtiel grapje! :lol: ..alleen zien anderen het misschien niet zo?? (ehh)
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
hans dam
Berichten: 106
Lid geworden op: za okt 07, 2006 10:41 pm
Locatie: Utrecht

Bericht: # 87046Bericht hans dam »

No, not hyper, no speed, just happy:

sorry about being happy, have to find another place....
(frituurpan warmt op)
Gebruikersavatar
Supersuus
Berichten: 447
Lid geworden op: do jun 06, 2002 2:00 am
Locatie: haarlem

Bericht: # 87054Bericht Supersuus »

Zo...ik heb 8kilo vet staan...nu nog een beetje knap weer een paar dagen! :D
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 87060Bericht GijSsie »

ook al een spuit geregeld?? Wel foto's maken he :wink:
Savane 1993 =D
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

MS vet- de twijfel blijft

Bericht: # 87103Bericht RVIER »

ik begrijp dat de MS workshop een groot succes was en dat er ook sociaal werk verzet is.

Het is een vet, dat dunvloeibaar is bij 125 graden (om te verspuiten)
Het smelt bij 90 graden?
Het brand niet zelfstandig (dus als je gaat lasen krijg je geen brand, maar bemoeilijkt het ook niet het lassen?)
Het wordt zacht in de zomer
Het heeft penetrerende werking
Je moet het met mate inbrengen in de balken
Het kost 30 euro per kilo (vergelijk" kaarsenvet 5 euro, frietvet 3 euro per kilo)
Men is erg enthousiast

Ik blijf met een paar vragen zitten (en kijk dat vooruit en rakel niets op)

Het lijkt bijna een kwis: welk vet is dit? Heeft er al iemand een analyse gedaan/laten doen. Is het wel een vet of is het iets anders? een zeep?

Heeft al iemand het penetrerend vermogen bepaald: Hoe ver kruipt het in bestaande roest. Dit is het meest kritische punt, immers al onze renaults roesten waar plaatdelen op elkaar zijn gepuntlast. De enige plek die niet roest is de puntlas zelf, de 2 centimeter links en rechts wel! En dat kun je ook zien aan de vervorming van de plaat.
Als MS vet de binnenkant afdekt en (beperkt penetreert, zal het roesten van buitenaf verder gaan.)

Ik schrijf dit niet om maar wat te zeuren maar omdat ik niet overtuigd ben. Ook anderen hebben het beste beloofd en de werkelijkheid is vaak teleurstellend. Als Antiecorrosie niet 100% werkt (en met name niet werkt op de gevoelgie R4-plekken: de gepuntlaste plaatdelen, zie daarvoor de fotos in mijn eerdere bijdrage) geeft het je slechts een goed gevoel.

Volgens mij kun je dan nog beter voor 25 euro kruipolie in de balken spuiten en de rest (van het geld) opdrinken

Ik pleit voor een onderzoekje:
. Wat is MS-vet eigenlijk
. hoe groot is het penetrerend vermogen bij gepuntlaste plaatdelen
. hoe groot is het penetrerend vermogen bij reeds geroeste gepuntlaste plaatdelen
. Ik zou dat willen afzetten tegen de controle groep van bekende vetten Frietvet en kaarsenvet, en vaseline en parafine
. verder: Wat zouden we aan de buitenkant van het chassis moeten doen om corrosie te verminderen (bodem en balken rondom aflassen?, kitten?)

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Re: MS vet- de twijfel blijft

Bericht: # 87104Bericht GijSsie »

RVIER schreef:
Het is een vet, dat dunvloeibaar is bij 125 graden (om te verspuiten)
Het smelt bij 90 graden?Rond de 90 graden word het vloeibaar
Het brand niet zelfstandig klopt met gasbrander erop, brand niet. Met lassen brand niet. Bemoeilijkt lassen op kaal staal niet.(dus als je gaat lasen krijg je geen brand, maar bemoeilijkt het ook niet het lassen?)
Het wordt zacht in de zomer
Het heeft penetrerende werking
Je moet het met mate inbrengen in de balken
Het kost 30 euro per kilo 4 kilo is zo'n 60 euro brengt het bedrag op zo'n 15 euri per kilo. De prijzen in nederland en duitsland wilden ze gelijk maken dus word wss nog iets goedkoper (vergelijk" kaarsenvet 5 euro, frietvet 3 euro per kilo)
Men is erg enthousiast

Ik blijf met een paar vragen zitten (en kijk dat vooruit en rakel niets op)

Het lijkt bijna een kwis: welk vet is dit? Heeft er al iemand een analyse gedaan/laten doen. Is het wel een vet of is het iets anders? een zeep?

Heeft al iemand het penetrerend vermogen bepaald: Hoe ver kruipt het in bestaande roest. Dit is het meest kritische punt, immers al onze renaults roesten waar plaatdelen op elkaar zijn gepuntlast. De enige plek die niet roest is de puntlas zelf, de 2 centimeter links en rechts wel! En dat kun je ook zien aan de vervorming van de plaat.
Als MS vet de binnenkant afdekt en (beperkt penetreert, zal het roesten van buitenaf verder gaan.)

Ik schrijf dit niet om maar wat te zeuren maar omdat ik niet overtuigd ben. Ook anderen hebben het beste beloofd en de werkelijkheid is vaak teleurstellend. Als Antiecorrosie niet 100% werkt (en met name niet werkt op de gevoelgie R4-plekken: de gepuntlaste plaatdelen, zie daarvoor de fotos in mijn eerdere bijdrage) geeft het je slechts een goed gevoel.

Volgens mij kun je dan nog beter voor 25 euro kruipolie in de balken spuiten en de rest (van het geld) opdrinken

Ik pleit voor een onderzoekje:
. Wat is MS-vet eigenlijk een plantaardig vet dat goed kruipt
. hoe groot is het penetrerend vermogen bij gepuntlaste plaatdelen
. hoe groot is het penetrerend vermogen bij reeds geroeste gepuntlaste plaatdelen
. Ik zou dat willen afzetten tegen de controle groep van bekende vetten Frietvet en kaarsenvet, en vaseline en parafine
. verder: Wat zouden we aan de buitenkant van het chassis moeten doen om corrosie te verminderen (bodem en balken rondom aflassen?, kitten?)

vr gr Fons
Wat ze met dit mike sanders vet hebben gedaan is te vergelijken met de vuurdriehoek, je hebt 3 dingen nodig voordat je vuur hebt lucht, brandstof en warmte. Voor roest heb je ijzer, water en lucht nodig. Het mike sanders vet sluit het ijzer af van water, vet is waterafstotend dus geen roest meer op/in het ijzer...

Voor de penetratie van het vet zou je een al behandelde auto open moeten slijpen. Telkens als het vet wat in de auto zit warm word verspreid het zich verder, ik neem aan dat het ook tussen gepuntlasde delen komt. Interessant onderzoek lijkt me.
Savane 1993 =D
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 87138Bericht jbeekmann »

Kunnen we een goed roestend stukje chassisdeel waar ook een gedeelte (origineel) van is gepuntlast (waar het dus ook lekker aan het roesten is) lekker inspuiten met MSvet. Even een maandje laten liggen buiten (dus ook dat het een paar keer door de zon wordt opgewarmd) en vervolgens doordemidden slijpen. Dan kan je misschien zien hoe het gepenetreerd is. Wel 'losjes' inspuiten natuurlijk, in je balken kan je er ook niet zo goed bij.
Suus is de enige met een beetje vet denk ik nu. Heeft zij ook een stukkie roest?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Supersuus
Berichten: 447
Lid geworden op: do jun 06, 2002 2:00 am
Locatie: haarlem

Bericht: # 87260Bericht Supersuus »

Heb vandaag de frituurpan gevuld en een proefje buiten opgezet,half ingevet half kaal ijzer,ben benieuwd.....
Gebruikersavatar
Supersuus
Berichten: 447
Lid geworden op: do jun 06, 2002 2:00 am
Locatie: haarlem

Bericht: # 87405Bericht Supersuus »

dag 1
Afbeelding
Gebruikersavatar
Supersuus
Berichten: 447
Lid geworden op: do jun 06, 2002 2:00 am
Locatie: haarlem

Bericht: # 87480Bericht Supersuus »

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Supersuus
Berichten: 447
Lid geworden op: do jun 06, 2002 2:00 am
Locatie: haarlem

Bericht: # 87511Bericht Supersuus »

Vandaag nog een paar gaten boren en dan ben ik klaar met vetten!!
Gaat eigenlijk heel gemakkelijk allemaal, zitten al een hoop originele gaten in waardoor de helft van je chassis zo te bereiken is.
Nu alleen dus nog de voorste (in het motorcompartiment) en de 2 achtersten een paar gaten boren.
Ik heb dan wel de spuit van Peter geleend maar ook met zo'n tectylbus (zoeen die je op de compressor moet doen) geprobeerd ,met mijn eigen simpele spuit,daar zat dan een slangetje bij met sproeikopje wat heel goed werkt.
Moet alleen nog ff denken hoe ik die voorbalken ga boren,wil het liefst ergens onderin een gat maken maar daar zit natuurlijk dat rare pur-schuim achtige spul nog in.....
IIg komt het vandaag wel af denk! Laat die regen en nattigheid maar komen nu!!
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 87521Bericht Willem de Zwijger »

PUR schuim zit toch alleen in dat laatste stukje balk waar de achterwielophanging aan vast zit ? Ik ben het voor nog nooit tegengekomen.
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 87533Bericht GijSsie »

Suus je hebt alleen t chassis gedaan? Hoe lang ben je bezig geweest?

Volgens mij zit er ook alleen in t chassis onder de achterdeurtjes PUR schuim, bij die 93 heb ik dat eruit gepulkt. Ik heb ook voorbalk etc open liggen zie ik geen Pur schuim zitten...
Savane 1993 =D
Plaats reactie