Hulp met kleurcode(s)

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
sokje
Berichten: 20
Lid geworden op: do mar 05, 2020 9:28 am

Hulp met kleurcode(s)

Bericht: # 177928Bericht sokje »

Hallo allemaal,

Mijn 4TL uit '79 gaat hopelijk dit voorjaar onder het mes. De koets wordt met de dag slechter en het is gelukt een koets van een Savane uit '87 op de kop te tikken. Ook met wat werk, maar aanzienlijk minder, en beter om deze meteen goed aan te pakken nu hij toch nog gescheiden is van z'n skelter :-)

Nu zal deze nieuwe koets ook gespoten moeten worden na laswerk en ik twijfel nog even flink over de kleur. Iets vrolijks, dat staat vast, maar de mate van vrolijkheid blijft voor mij lastig. Ik heb nu de volgende kleur:

Afbeelding

Volgens mij is dit kleurcode 452, is dit juist? (zie https://www.renault4.co.uk/paint-codes.htm )

Nu twijfel ik nog over knalgroen, knaloranje, geel, mijn eigen blauw of lichtblauw - ik heb alle codes inmiddels behalve de lichtblauw, want hier zijn toch weer wat verwarrende varianten van. Er is een blauwkleur die is gebruikt voor de eerste viertjes, volgens mij is dit 440. Maar de tint die ik zoek is hier te vinden:

Afbeelding4L... by CitroenAZU, on Flickr

Deze wijkt toch iets af van die 440 en is volgens mij oko pas later gebruikt. Is dit 456? Volgens mij stamt deze weer uit het tijdperk van het asymmetrische grilletje. Ik kan wel een handje gebruiken, want zie door de kleuren het klos niet meer...

Bart
Gebruikersavatar
otogazzi
Berichten: 698
Lid geworden op: za jun 28, 2003 2:00 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Hulp met kleurcode(s)

Bericht: # 177929Bericht otogazzi »

Kleur is natuurlijk ook gewoon smaak en wat je mooi vind.

Ik ben niet thuis in de kleurcodes dus aan mijn antwoord heb je niks. 😁

Peroonlijk zou ik natuurlijk voor 927 kiezen 😁
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Gebruikersavatar
Boerammetje
Berichten: 1534
Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hulp met kleurcode(s)

Bericht: # 177930Bericht Boerammetje »

De kleur die je hebt is geen alledaagse verschijning, en daarom des te leuker om er weer op te spuiten.

Het lichtblauw dat je toont is Ile-de-France blauw, toegepast van '62 tot '65, nummer 412. Dat nummer is later overigens voor een bepaalde kleur blauw metallic hergebruikt meen ik.
Renault 3 '61, 4 '61, 4L '62, 4 Fourgonnette '62, 4 Super '63, 4 Export '66, 4 Fourgonnette Vitrée '67, 4 Parisienne '67, 4 Parisienne '68, 4 Plein Air '68, Daf 600 '60, Citroen DS19 '57, ID19 P '60, ID19 F '60, Peugeot 404 '68. www.boerammetje.nl
Gebruikersavatar
dirkoosterhoff
Berichten: 861
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
Locatie: Enschede

Re: Hulp met kleurcode(s)

Bericht: # 177931Bericht dirkoosterhoff »

Afbeelding

Die kwam ik tegen op Leboncoin. Super gave kleur vind ik dat. code 410
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Hulp met kleurcode(s)

Bericht: # 177932Bericht Hanz »

452 is geen kleur uit 1979.
Hou er trouwens rekening mee dat een koets uit 1987 behoorlijk anders is dan een uit 1979.
Gebruikersavatar
Crelesy
Berichten: 352
Lid geworden op: wo okt 28, 2020 2:22 pm
Locatie: NL Zuid-Holland

Re: Hulp met kleurcode(s)

Bericht: # 177933Bericht Crelesy »

Ons 4tje is ook 410 blauw. Uit 1975. Hij glimt alleen wel veel minder dan de kleur die jij toont. Hier even een foto:

Afbeelding

Afbeelding

(Hoort een zwarte grill in)

Trek er een hoop bekijks mee. En veel opmerkingen over de kleur ook.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Ouwe meuk is leuk (beer)
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Hulp met kleurcode(s)

Bericht: # 177934Bericht Hanz »

De kleuren blauw die in 1979 werden gevoerd waren touareg 464, brume 415 en ardoise 422
sokje
Berichten: 20
Lid geworden op: do mar 05, 2020 9:28 am

Re: Hulp met kleurcode(s)

Bericht: # 177935Bericht sokje »

Dank voor jullie reacties. Het verleden van het ding is mij volledig onduidelijk, Hanz, als ik zo op jou af ga lijkt deze dus al eens opnieuw gespoten in een niet originele kleur (of, wel een Renaultkleur, maar niet uit de juiste periode). Het lijkt dan inderdaad 410 te zijn die ik wil. Niet origineel, maar met een koets uit '87 erop ben ik de heiligschennis al voorbij, denk ik.

Zijn er verder grote verschillen, behalve de scharnieren?
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Hulp met kleurcode(s)

Bericht: # 177939Bericht Bertje »

Wat noem je grote verschillen? Als ik mijn 69er met mijn 84er vergelijk zie ik een andere dakrand (een L-profiel bij 84, maar bij de 69er meer een U-profiel/kraalrand), ook anders net buiten de kofferklepscharnieren: voor de afwatering over enkel cms recht gezet bij 84, en met kleine afwateringsgaten bij 69. Verder is ook de binnenrand van de B-stijl anders (weer een kraalrand) en heeft een 69er andere (hogere) scharnieren voor de kofferklep. Verder heeft mijn 69er geen bevestigingspunten voor achtergordel en ook niet van die verstevigende "schelpplaten" waar de rubber aanslagen van de achteras op aan kunnen tikken. Verder inderdaad genoemde deurscharnieren (het opvallendste verschil), een metalen luchtklep onder de voorruit bij de 69er (dat is bij jouw 79er al een kunststof rooster). Wat me verder te binnen schiet is dat er in het schutbord bij de 69er minder ruimte is vrijgehouden voor de distributie van het motorblok; ik heb daar het schutbord wat verder naar binnen moeten kloppen om mijn 1400cc motor passend te krijgen; hier beneden een foto van de eerste passing, waarbij het zonder aanpassing wel erg krap bleek:

Afbeelding
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Hulp met kleurcode(s)

Bericht: # 177942Bericht Hanz »

Vergeet ook niet de plaatsing van de handrem.
Maar waarom probeer je niet een gelijke koets te vinden?
Plaats reactie