Kleurcode R4 Belgische Wegentelefoon Maatschappij

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: Kleurcode R4 Belgische Wegentelefoon Maatschappij

Bericht: # 140199Bericht Rudi »

RAL 2003, volgens mijn beeldscherm callibratie apple op mijn oude oranje R4
plakjes
Berichten: 496
Lid geworden op: do aug 09, 2007 2:43 pm

Re: Kleurcode R4 Belgische Wegentelefoon Maatschappij

Bericht: # 140202Bericht plakjes »

Rutger-peer schreef: die auto lijkt dezelfde kleur te hebben als die van mij. Kleurcode is 341. Na het opknappen is de kleur een kleeein beetje anders geworden geloof ik maar dat kan ook komen doordat ie nu simpelweg weer glimt.

La Poste was ook geel met code 030.
Kan aan mij liggen, maar jou r4 is geel en deze is oranje.
Dus kleurnummer 341 kan het volgens mij nooit zijn.
JanR4F6
Berichten: 83
Lid geworden op: wo okt 19, 2011 9:47 pm

Re: Kleurcode R4 Belgische Wegentelefoon Maatschappij

Bericht: # 140204Bericht JanR4F6 »

Roberto heeft uitgezocht welke kleur de juiste is....RAL 2000 moet het zijn.

Binnenkort maar eens een proefstukje maken op de auto, na wat uitdeuk en herstelwerk.

Leuk!

Bedankt voor alle reacties!
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: Kleurcode R4 Belgische Wegentelefoon Maatschappij

Bericht: # 140205Bericht Rutger-peer »

plakjes schreef:
Rutger-peer schreef: die auto lijkt dezelfde kleur te hebben als die van mij. Kleurcode is 341. Na het opknappen is de kleur een kleeein beetje anders geworden geloof ik maar dat kan ook komen doordat ie nu simpelweg weer glimt.

La Poste was ook geel met code 030.
Kan aan mij liggen, maar jou r4 is geel en deze is oranje.
Dus kleurnummer 341 kan het volgens mij nooit zijn.
Ik denk inderdaad dat dat aan jou ligt. Als je mijn auto in het echt ziet zou je 'm niet geel noemen. Eerder oker. Eerlijk gezegd vind ik het wat flauw dat je zegt dat 341 het "nooit" kan zijn aangezien ik denk dat ik eerder herken of dat de kleur van mijn auto is dan jij, enige nuance is misschien op zijn plek. Ik ben destijds flink aan het speuren geweest naar die kleur en heb uiteindelijk mijn auto zelfs in die kleur gespoten en ik verdenk die ex-Belgische telefoonmaatschappij-auto er wel zwaar van dat ie in 341 is gespoten. Daarnaast vind ik dat mijn auto op die eerste twee foto's van mijn eerste bericht absoluut niet geel is maar eerder neigt naar oranje. Om mijn punt te maken, hier nog 2 foto's van mijn auto van voor het opknappen waarin je ziet dat het deze kleur wel verdomd veel overeenkomt. Ik denk alleen dat ik me enigszins ervaringsdeskundige mag noemen.

Afbeelding

Afbeelding

Die twee foto's boven elkaar in een printscreen, boven mijn auto en onder die ex-Belgische telefoonmaatschappij:

Afbeelding

Ik denk dat je dan tenminste toe moet geven dat 341 niet zo onwaarschijnlijk is als jij schetste in jouw bericht.

Daarnaast, kijk nog eens in de paint-code guide van Malcolm (waarnaar ik de link eerder plaatste) en dan zie je dat er niet echt andere kleurcodes zijn die in aanmerking komen. Het is alleen wel zo dat al die foto's die kleuren nog weleens kunnen vertekenen. In mijn avatar ziet ie er eerder geel uit ja, in de paint-guide ook, maar in deze twee foto's hierboven is het wel degelijk oranje-achtig.
Laatst gewijzigd door Rutger-peer op vr okt 26, 2012 5:42 am, 10 keer totaal gewijzigd.
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: Kleurcode R4 Belgische Wegentelefoon Maatschappij

Bericht: # 140206Bericht Rutger-peer »

JanR4F6 schreef:Roberto heeft uitgezocht welke kleur de juiste is....RAL 2000 moet het zijn.

Binnenkort maar eens een proefstukje maken op de auto, na wat uitdeuk en herstelwerk.

Leuk!

Bedankt voor alle reacties!
RAL 2000 kan wel in de buurt komen (en ook wel zo dicht dat het verschil niet te merken is) maar het is natuurlijk nooit precies dat Renault kleurnummer.
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Kleurcode R4 Belgische Wegentelefoon Maatschappij

Bericht: # 140207Bericht R4F6GTX Automaat »

Is gewoon een RAL kleur, al weet ik het nummer niet meer; ik heb er zo 4 gehad...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: Kleurcode R4 Belgische Wegentelefoon Maatschappij

Bericht: # 140208Bericht jeffr4 »

Als het maar ORANJE is.....

Afbeelding
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Re: Kleurcode R4 Belgische Wegentelefoon Maatschappij

Bericht: # 140209Bericht Goof »

Goof schreef:waarschijnlijk gewoon een RAL-kleur. ff naar de verfwinkel voor een waaier en je weet het.

Zei ik het niet... gewoon RAL. [arrogant] Wat is het toch fijn om gelijk te krijgen [/arrogant] :wink:
Bedrijven als belgacom kopen die auto's in zulke grote hoeveelheden in dat Renault ze in iedere kleur spuit die ze willen. En omdat dat soort bedrijven het nu eenmaal wel heel erg handig vinden om een standaard kleur te hanteren (want dan krijg je nooit discussie), blijkt het dus idd gewoon een RAL-kleurtje te zijn. Ook wel typisch dat bij die kleurcodes kleuren als Bleu gendarmerie, bleu EDF, Bleu france telecom en jaune touring secours staan. Dat klinkt niet echt als namen voor kleuren die Renault zelf bedenkt...
Laatst gewijzigd door Goof op vr okt 26, 2012 12:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Re: Kleurcode R4 Belgische Wegentelefoon Maatschappij

Bericht: # 140210Bericht Goof »

trouwens, Jeffr4, dat is wel een heel errug lekkerrr... ehm... ijsje ;)
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
plakjes
Berichten: 496
Lid geworden op: do aug 09, 2007 2:43 pm

Re: Kleurcode R4 Belgische Wegentelefoon Maatschappij

Bericht: # 140213Bericht plakjes »

Rutger-peer schreef:
plakjes schreef:
Rutger-peer schreef: die auto lijkt dezelfde kleur te hebben als die van mij. Kleurcode is 341. Na het opknappen is de kleur een kleeein beetje anders geworden geloof ik maar dat kan ook komen doordat ie nu simpelweg weer glimt.

La Poste was ook geel met code 030.
Kan aan mij liggen, maar jou r4 is geel en deze is oranje.
Dus kleurnummer 341 kan het volgens mij nooit zijn.
Ik denk inderdaad dat dat aan jou ligt. Als je mijn auto in het echt ziet zou je 'm niet geel noemen. Eerder oker. Eerlijk gezegd vind ik het wat flauw dat je zegt dat 341 het "nooit" kan zijn aangezien ik denk dat ik eerder herken of dat de kleur van mijn auto is dan jij, enige nuance is misschien op zijn plek. Ik ben destijds flink aan het speuren geweest naar die kleur en heb uiteindelijk mijn auto zelfs in die kleur gespoten en ik verdenk die ex-Belgische telefoonmaatschappij-auto er wel zwaar van dat ie in 341 is gespoten. Daarnaast vind ik dat mijn auto op die eerste twee foto's van mijn eerste bericht absoluut niet geel is maar eerder neigt naar oranje. Om mijn punt te maken, hier nog 2 foto's van mijn auto van voor het opknappen waarin je ziet dat het deze kleur wel verdomd veel overeenkomt. Ik denk alleen dat ik me enigszins ervaringsdeskundige mag noemen.

Ik denk dat je dan tenminste toe moet geven dat 341 niet zo onwaarschijnlijk is als jij schetste in jouw bericht.

Daarnaast, kijk nog eens in de paint-code guide van Malcolm (waarnaar ik de link eerder plaatste) en dan zie je dat er niet echt andere kleurcodes zijn die in aanmerking komen. Het is alleen wel zo dat al die foto's die kleuren nog weleens kunnen vertekenen. In mijn avatar ziet ie er eerder geel uit ja, in de paint-guide ook, maar in deze twee foto's hierboven is het wel degelijk oranje-achtig.
Zou best kunnen dat het aan mij ligt, maar ik denk eerder dat het aan de foto's ligt.
(Ik ben ooit naar een op de foto lichtblauwe f4 gaan kijken, maar in het echt bleek die paars te zijn)

Het was niet de bedoeling flauw te zijn.
En ik twijfel ook niet aan je kleuren kennis.

Volgens mij komen deze auto's alleen op foto zo dicht bij elkaar.
Dat er geen andere Renault kleuren in de buurt komen maakt niks uit als het een bedrijfskleur is.
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: Kleurcode R4 Belgische Wegentelefoon Maatschappij

Bericht: # 140214Bericht Rutger-peer »

Mja, zou ook best kunnen dat het inderdaad gewoon erg vertekent in die foto's, het zou alleen even goed niet zo kunnen zijn. Anyway, ik kwam nogal laat thuis, vergeef me de toon in mijn bericht ;).

Goed punt overigens, dat het een bedrijfskleur is, dus dat heeft niet zoveel te maken met Renault-kleurcodes.
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
plakjes
Berichten: 496
Lid geworden op: do aug 09, 2007 2:43 pm

Re: Kleurcode R4 Belgische Wegentelefoon Maatschappij

Bericht: # 140221Bericht plakjes »

Rutger-peer schreef: Anyway, ik kwam nogal laat thuis, vergeef me de toon in mijn bericht ;).
Die toon vergeef ik je wel :D
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: Kleurcode R4 Belgische Wegentelefoon Maatschappij

Bericht: # 140226Bericht Rutger-peer »

plakjes schreef:
Rutger-peer schreef: Anyway, ik kwam nogal laat thuis, vergeef me de toon in mijn bericht ;).
Die toon vergeef ik je wel :D
Nice, het was ook niet zo vijandig bedoeld als het er uitziet nu ik het teruglees ;). Mijn excuses.
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Plaats reactie