Roestbescherming

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: Roestbescherming

Bericht: # 137865Bericht Willem de Zwijger »

Het zijn toch echt 130 graden van de Celcius, 110 werkt ook wel even maar dan verstopt de dunne slang -waarmee je het diep in de balken injecteert- erg snel omdat het vet snel stolt, en dan begint de boel onverhoeds te sputteren en voordat je het weet zit het vet dan overal in de rondte.

Ik heb trouwens de drukbeker plus slangenspul bij dezelfde leveranciergekocht als het vet, ik weet niet zeker of je met een tectylspuitsysteem uit de voeten kan met dit vet.

Je krijgt zeker rode vlekken als je jezelf niet een beetje goed beschermt, maar een paar leren lashandschoenen en een ouwe overall doen al aardig wonderen.
Peu404
Berichten: 72
Lid geworden op: zo feb 12, 2012 11:02 am
Locatie: Tegelen

Re: Roestbescherming

Bericht: # 141282Bericht Peu404 »

Peu404 schreef:De lijnolie kun je ook gebruiken voor de holle ruimten. Het spul is waterdun en kruipt overal in. Als je de lijnolie een week of wat laat drogen, kun je er daarna wax overheen spuiten.

Waar ik aan plaatwerk bij kan aan de onderkant of binnenkant bodem, maak ik altijd zoveel mogelijk roestvrij, behandel de plaatwerk met Fertan, daarna Ferpox en twee of drie lagen lak of wax.

In de holle ruimten vernevel ik met een tectylspuit Terotex HV400 van Teroson. Na de vetten die je tot 130 graden moet verhitten voordat je ze in de holleruimten nevelt, de beste bescherming voor holle ruimten.
De Terotex is in Nederland lastig te verkrijgen. Biesheuvel heeft hem in cans van 10 liter.
zwergje
Berichten: 657
Lid geworden op: vr mar 12, 2010 3:58 am

Re: Roestbescherming

Bericht: # 141367Bericht zwergje »

Zinkverf heb ik nog niet langs horen komen, ondanks de goede reputatie. Beschermt vermoedelijk onvoldoende tegen steenslag onderkant auto?
Mensen met visie? IK zie ze niet.....;)
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Roestbescherming

Bericht: # 141368Bericht R4F6GTX Automaat »

zinkverf is verf met een beetje zink erin, dus elke steentje wat ertegen ketst gaat er doorheen en gaat dus weer roesten.... daarbij, zinkverf is helemaal niet zo'n goed spul. Als je erna geen andere verf erover doet heb je er niks aan want het is poreus dus water dringt er doorheen en gaat lekker roesten...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Plaats reactie