R4 velgen stralen en spuiten

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
jandoe1000
Berichten: 1674
Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am

R4 velgen stralen en spuiten

Bericht: # 123165Bericht jandoe1000 »

Wie kan/wil voor mij 4 velgen (heb ik) stralen en netjes in kleurspuiten met de zilvergrijse velgenlak die in 1968 werd gebruikt? En zo ja, wat gaat het ongeveer kosten. De bedoeling is om ze na opknappen voorzien van Michelin X banden onder mijn plein air te monteren.
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Re: R4 velgen stralen en spuiten

Bericht: # 123169Bericht GijSsie »

Je kan het beste een straal bedrijf zoeken. Met zo'n prul ding wat je voor een paar tientjes koopt ben je heel lang aan het stralen als je 4 velgen moet doen.

Het advies is even rond bellen, prijzen varieren nogal. Het hoogste wat ik hoorde was afgelopen zomer 50 euro per velg... Dat was enkel stralen. Ik heb een bedrijfje in de buurt gevonden daar was ik 22,50 euro per velg kwijt om ze te stralen en te lakken in een RAL kleur. Ik heb ze rondom laten stralen en uiteraard zonder banden erop.
Savane 1993 =D
EricR4
Berichten: 85
Lid geworden op: ma okt 08, 2007 10:45 pm
Locatie: Betuwe

Re: R4 velgen stralen en spuiten

Bericht: # 123170Bericht EricR4 »

Ik ben benieuwd waar je uitkomt, aangezien ik hetzelfde plan heb. maar nog niet op speurtocht was gegaan.
Als je met twee sets een leukere prijs kunt maken, kunnen we eventueel wel samendoen.
Overigens ga ik voor de velgenkleur voor een R4L uit 1969 . Tot nu toe heb ik daarvoor steeds een iets gebroken wit in gedachten. Is dat correct of heb jij nog een ander idee?
Welke Michelins wil je monteren? Hun website zegt dat ze niets meer leveren, maar volgens info elders op internet is nog wel wat te verkrijgen.

Eric
lordje
Berichten: 668
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 9:35 pm

Re: R4 velgen stralen en spuiten

Bericht: # 123171Bericht lordje »

In het zuiden des lands Asten om precies te zijn betaalde ik € 40,00 per velg incl poedercoaten in de gewenste kleur. Dat waren grote velgen van een camper, groet lordje.
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

Re: R4 velgen stralen en spuiten

Bericht: # 123172Bericht dick holtrop »

ik heb local in franeker ook een straalbedrijf gevraagd, en deze straalde en poedercoate de velgjes voor 35 euro per stuk

in drachten heb ik wel eens het zelfde gedaan.

dus even opzoek naar een straalbedrijf.

vrgr dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.

niet omdat het moet maar omdat het kan
jandoe1000
Berichten: 1674
Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am

Re: R4 velgen stralen en spuiten

Bericht: # 123178Bericht jandoe1000 »

Overigens ga ik voor de velgenkleur voor een R4L uit 1969 . Tot nu toe heb ik daarvoor steeds een iets gebroken wit in gedachten. Is dat correct of heb jij nog een ander idee?
Welke Michelins wil je monteren? Hun website zegt dat ze niets meer leveren, maar volgens info elders op internet is nog wel wat te verkrijgen.
In 69 was de velgenkleur dezelfde als in 68, een soort zilvergrijs. Ik heb een aanbod van Jeffr4 van EUR 50 voor 4 velgen, stralen en zinkcoaten. Komt spuiten nog bij . Lijkt me redelijk. Er komen NOS Michelin X banden op, gescoord op Ebay enzo. Er zitten nu 145x13 M+S banden op. Dat is leuk voor Duitsland of een R4 Sinpar 4x4 maar niet voor een plein air.
Plaats reactie