Lente, dus... -> 'gereedmaken voor spuiten'

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

martijnT
Berichten: 60
Lid geworden op: do jun 18, 2009 7:06 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Lente, dus... -> 'gereedmaken voor spuiten'

Bericht: # 116841Bericht martijnT »

Ik heb de owatrol gewoon gevonden bij de Enorm gereedschaphandel. die hebben ook locaties in het hele land
Help, mijn vriendin wil een renault 4. maar ik vind dat stiekem ook wel leuk...
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Re: Lente, dus... -> 'gereedmaken voor spuiten'

Bericht: # 117000Bericht schoapke »

Verf is besteld (oioi)
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Lente, dus... -> 'gereedmaken voor spuiten'

Bericht: # 117003Bericht R4F6GTX Automaat »

Rudi schreef:Heb net ook ff een auto gewassen, ........
jouw 4tje wat je spoedig wilt gaan spuiten/rolleren/verven, die was je toch niet met zeep of shampoo of wax of wat dan ook, want dan wil de verf absoluut niet hechten. Siliconentroep is helemaal erg. Voor het schilderen eerst goed ontvetten hè...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: Lente, dus... -> 'gereedmaken voor spuiten'

Bericht: # 117057Bericht Rudi »

Ik heb het andere topic nog eens goed bekeken en ga de auto nu ook rollen met bootlak en Owatrol.
Ik heb Owatrol gevonden bij Bunkercentrum Dongemond in Geertruidenberg en zij hebben ook de geschikte lak daarvoor.
Ik hoop maandag een leuk resultaat te boeken tijdens mijn sleutel activiteit.
Ik zal wat foto's schieten, o nee dat gaat niet, jij hebt mijn buks :wink: :lol:
RVIER
Berichten: 2279
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Lente, dus... -> 'gereedmaken voor spuiten'

Bericht: # 117067Bericht RVIER »

@rudi,

Wagen gewoon schuren met korrel 120, daarna eventueel afnemen met thinner oid en dan buiten snel rollen!

Als je gaat voor twee lagen moet je de eerst laag een beetje bijkleuren, zodat je zeker weet dat je bij de tweede laag alles weer dekt.
Pas je wel een beetje op met die Owatrol van Paul. Volgen de tekst op het blik kom je nooit meer van de roest af omdat Owatrol roest conserveert
Misschien moet je het witte dak maar met dekverf doen, dan val je er niet vanaf als je Paul's ladder aan het vastmaken bent :D

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: Lente, dus... -> 'gereedmaken voor spuiten'

Bericht: # 117070Bericht Rudi »

Is het wel verstandig om Owatrol te gebruiken, is het niet zo dat Owatrol roest omzet in ijzer?

Wat is het beste, gebruiken van vachtrollers (ANZA) of de ordinaire schuimrollers.
Nu wil ik de bootlak gebruiken, maar die is er maar in een soort rood.
Hiervoor wou ik een gewone Sikkens gloss pakken en daar de Owatrol doorheen mengen.

Die dekverf houd ik in gedachten... :D
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Lente, dus... -> 'gereedmaken voor spuiten'

Bericht: # 117071Bericht R4F6GTX Automaat »

zucht..... lees nou zelf eens wat je schrijft... roest omzetten in ijzer..... Geheel nieuwe handel wat de ijzerindustrie betreft!

Gebruik de zoekfunctie maar voor Owatrol gebruik, is al heel veel over geschreven. Kies zelf wat je erdoor wil mengen. Als ik huis-tuin-en-keukenverf ga gebruiken zoals jullie met je Sikkens verdun ik het ook met Owatrol om er iets beters van proberen te maken; door de Owatrol wordt het geheel strakker maar je moet natuurlijk niet overdrijven met het verdunnen.
Schuimroller werkt voor mij het beste, anderen zweren bij die haren...

Mijn persoonlijke mening is dat als je echt van je autootje houdt, dat je er fatsoenlijke verf op smeert of liever gezegd: op SPUIT. En dan niet met op de "Redneck" manier "Genuine Rattlecan PaintJob" met spuitbussies maar gewoon, hoe het hoort, compressor etc. Rolleren is mooi voor een kast of WCdeur of de muur...
Ik neem aan dat je 'm ook strak gaat maken, plamuren en schuren, kun je allemaal zelf, mits het juiste spul, en dan zou ik 'm ergens laten overspuiten. Hier in Veldhoven zit er een die 'm voor zo'n 350 euri overspuit, inclusief de lak en het moffelen. Echte autolak welteverstaan.... En over 10+ jaar is hij ook nog mooi glanzend...

Hoeveel topics heb je nu al niet verzonnen om je schildercapriolen uit te blijven stellen?
Kom anders eens langs met het gebakje om de ladder op te halen; zal ik gelijk es kijken hoe hij er schildertechniesj eruit ziet... als je wilt natuurlijk
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
JoReno
Berichten: 951
Lid geworden op: za okt 11, 2008 8:23 pm
Locatie: Veghel

Re: Lente, dus... -> 'gereedmaken voor spuiten'

Bericht: # 117075Bericht JoReno »

Voor wie op zoek is naar Owatrol en niet een winkel in de buurt heeft die dat verkoopt:
http://www.owachem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
(bezorgkosten komen met de huidige benzineprijs overeen met een afstand van pakweg 22 kilometer enkele reis :wink: , dus maak je afweging).
JoReno
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).

Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: Lente, dus... -> 'gereedmaken voor spuiten'

Bericht: # 117080Bericht Rutger-peer »

[quote="R4F6GTX Automaat"]zucht..... lees nou zelf eens wat je schrijft... roest omzetten in ijzer..... Geheel nieuwe handel wat de ijzerindustrie betreft!

Is overigens wel mogelijk, ooit van redoxreacties gehoord? ;) Geloof wel dat die roest behandelende substanties zo werken, al ben ik het verder geheel met je eens, zou nooit van die meuk of delen smeren die je mooi wilt maken.
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: Lente, dus... -> 'gereedmaken voor spuiten'

Bericht: # 117081Bericht Willem de Zwijger »

Ijzer maken van roest....dat doen ze in een hoogoven, cokes erbij geeft CO, die trekt een zuurstofje weg van de ijzer oxide, en als je dat maar lang genoeg doet hou je pure Fe over.
Idee: stel je R4 af op een flink hoge CO, doe een slang aan je uitlaat en laat dat langs je roest stromen om te kijken of dit proces ook blij lage temperatuur werkt......
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: Lente, dus... -> 'gereedmaken voor spuiten'

Bericht: # 117083Bericht Rutger-peer »

:lol: :lol: :lol:

Ach, waarom ook niet ...
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: Lente, dus... -> 'gereedmaken voor spuiten'

Bericht: # 117084Bericht Rudi »

R4F6GTX Automaat schreef:zucht..... lees nou zelf eens wat je schrijft... roest omzetten in ijzer..... Geheel nieuwe handel wat de ijzerindustrie betreft!

Gebruik de zoekfunctie maar voor Owatrol gebruik, is al heel veel over geschreven. Kies zelf wat je erdoor wil mengen. Als ik huis-tuin-en-keukenverf ga gebruiken zoals jullie met je Sikkens verdun ik het ook met Owatrol om er iets beters van proberen te maken; door de Owatrol wordt het geheel strakker maar je moet natuurlijk niet overdrijven met het verdunnen.
Schuimroller werkt voor mij het beste, anderen zweren bij die haren...

Mijn persoonlijke mening is dat als je echt van je autootje houdt, dat je er fatsoenlijke verf op smeert of liever gezegd: op SPUIT. En dan niet met op de "Redneck" manier "Genuine Rattlecan PaintJob" met spuitbussies maar gewoon, hoe het hoort, compressor etc. Rolleren is mooi voor een kast of WCdeur of de muur...
Ik neem aan dat je 'm ook strak gaat maken, plamuren en schuren, kun je allemaal zelf, mits het juiste spul, en dan zou ik 'm ergens laten overspuiten. Hier in Veldhoven zit er een die 'm voor zo'n 350 euri overspuit, inclusief de lak en het moffelen. Echte autolak welteverstaan.... En over 10+ jaar is hij ook nog mooi glanzend...

Hoeveel topics heb je nu al niet verzonnen om je schildercapriolen uit te blijven stellen?
Kom anders eens langs met het gebakje om de ladder op te halen; zal ik gelijk es kijken hoe hij er schildertechniesj eruit ziet... als je wilt natuurlijk
Ik zit niet lekker in m'n vel en dan vraag ik vaak bevestiging op bevestiging. :roll:
Ik weet wat ik ga doen en hoe ik het ga doen, ik mis alleen nog de juiste verf.

Zeg nou zelf, we doen toch allemaal aan forum bevuiling.
Ik kom graag met mijn gebakje jou kant op, maar ik moet ook even langs Maarten en Willem en Jan en natuurlijk Paul :wink:
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: Lente, dus... -> 'gereedmaken voor spuiten'

Bericht: # 117085Bericht jeffr4 »

Life is fun and easy, ik kom nog uit de flowerpowertijd, dus....

MET DE KWAST

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: Lente, dus... -> 'gereedmaken voor spuiten'

Bericht: # 117093Bericht Rudi »

Dat zijn dikwijls de mooiste, daar is immers veel aandacht aan besteed.
Een reden voor mij om een auto te creëren die vooral weinig voorkomt en... erg opvalt.
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: Lente, dus... -> 'gereedmaken voor spuiten'

Bericht: # 117097Bericht jeffr4 »

Rudi schreef: Een reden voor mij om een auto te creëren die vooral weinig voorkomt en... erg opvalt.
Met jouw aanleg en achtergrond, de dagelijkse creativiteit die hiervoor nodig is, zal dat zeker lukken!

Alweer......... met de kwast

Afbeelding
Plaats reactie