luchtrooster onder voorruit

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 6997Bericht jbeekmann »

Hoi allemaal, ik heb laatst mijn luchtrooster van m'n viertje afgehaald (WAT ZIT DAT RAAR VAST ZEG!) en alle "zwarte zooi" verwijderd. Nu heb ik hem helemaal mooi behandeld met kunststofspul van Owatrol. Mijn vraag is: wat voor een zwart spul zit daar tussen dat rooster en de carros? Carrosseriekit? Speciaal rubber? Hij moet er wel weer mooi op natuurlijk!

_________________
Met bloemen niet meer vroemen! En mooi blauw is ook niet lelijk! GTL '84 & GTL '86

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jbeekmann op 2002-07-01 13:50 ]</font>
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 6998Bericht Goof »

officieel heet dat butyleenkit. Dat is kit die niet uithardt. Ik raad aan kit te gebruiken die wel uithardt, gewoon silicone, maar nog beter montagekit. Liefst zwart natuurlijk.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gast

Bericht: # 7004Bericht Gast »

Volgens mij hoort er helemaal niets tussen, het water dat er in komt (ook via het rooster zelf), loopt toch weer weg via de slang aan de onderzijde. Wel zijn de schroefjes en het plastic vrij teer. Met beleid de- en monteren dus
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 7011Bericht Folkert »

Nou je het zegt... Ik kan me het eigenlijk ook niet herinneren dat er wat tussen zat...
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 7022Bericht Goof »

bij mij volgens mij wel
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
marco
Berichten: 103
Lid geworden op: vr mar 22, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht: # 7047Bericht marco »

marco
Berichten: 103
Lid geworden op: vr mar 22, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht: # 7048Bericht marco »

Hoe heb je m los gekregen? geweld? mij lukt het nl niet...
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 7061Bericht Goof »

die schroefjes drukken 2 pinnetjes met weerhaakjes uit elkaar. Het is dus zaak om te zorgen dat deze niet afbreken, waar ze overigens erg de nijging toe hebben. Het beste werkt denk ik van onderuit beginnen. veel vaslinespray en dan met een schroevendraaier het onderste pinnetje induwen en proberen het zaakje te lichten. Zo ga je verder.
Als je er toevallig je dashboard uit hebt liggen, kun je er makkelijker bij, maar dan moet je wel eerst die plastic ventilatieluchtkapjes eraf halen. Dan kijk je achter op het rooster en kun je fijn met een tangetje die pinnetjes samen knijpen en de handel eruit halen.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Timo
Berichten: 12
Lid geworden op: ma jul 01, 2002 2:00 am

Bericht: # 7242Bericht Timo »

In een wanhopige poging verschillende onduidelijke lekkages te verhelpen, wordt vaak het luchtrooster afgekit, wat geen enkel resultaat heeft. Ik had in 93 een GTL uit 81 en die lekte verschrikkelijk. Op mijn linker enkel tijdens het rijden, en bij stilstand was na een nachtje regen het bakje vol, wel handig plaatsen natuurlijk. Ik heb toen met transparante siliconenkit (Aldi) een superdun kitrandje aangebracht tussen het glas en het rubber en het rubber en het plaatwerk. Daarna nooit meer lekkage. De demontage van het rooster heb ik vorig jaar moeten doen bij mijn 85 GTL, omdat de ruitensproeier was losgeschoten (lekkere constructie is dat), en geen problemen ondervonden. Wel even de juiste Torx schroevendraaier gebruiken. Leuk trouwens dit forum.
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 7260Bericht Folkert »

Dat dat bakje volloopt is het probleem zelf! Daar zit achter de motor speciaal een afvoerslangetje aangebracht! Die zou je los moeten halen en schoonmaken, zodat het water er weer net zo snel uitloopt als dat het er ingelopen is...
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 7376Bericht Goof »

nou, als ie op je linker enkel lekt, dan ligt het volgens mij niet aan de afvoer, want dan zou het moeten lekken rond de verwarming. Ik heb ook een kleine lekkage en ik kan zien dat het onder het ruitrubber door komt, dus dat wordt binnenkort ff afkitten.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 7464Bericht Ron »

Iemand zei in het begin "montagekit".
Dat moet je dus nooooit gebruiken als afdichting. Het dicht wel, maar lost niet. Capice?
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 7473Bericht Goof »

dat was ik. Het klopt dat het niet lost, maar het is wel dé oplossing als een van die pinnetjes is afgebroken. Bovendien dicht het super af en kan het niet gaan schimmelen na verloop van tijd, iets wat siliconenkit wel doet.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 7479Bericht jbeekmann »

Neehoor, tegenwoordig komt schimmel niet meer voor bij siliconenkit (geen Gamma-zooi kopen natuurlijk). Ondertussen heb ik links en rechts een gaatje bijgeboord en daat twee mooie rvs plaatschroefjes in gezet. Ziet er nog sjiek uit ook (ook die andere vier zijn nu natuurlijk rvs) De bovenkant heb ik D-profiel tochtstrip (grijs) tussen geplakt, je ziet het bijna niet en wat je ziet dat ziet er strak en netjes uit.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 7535Bericht Ron »

Luchtrooster is een wetenschap op zich. Stelling : Aan het luchtrooster herken je de berijder.
Plaats reactie