Is RAL 9010 een gebruikelijke kleur voor de R4?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
zwergje
Berichten: 657
Lid geworden op: vr mar 12, 2010 3:58 am

Is RAL 9010 een gebruikelijke kleur voor de R4?

Bericht: # 176390Bericht zwergje »

Ik ga mijn R4 opnieuw laten spuiten en overweeg RAL 9010 als kleur (helder wit), aangezien ik de binnenkant van de auto ook met die kleur (RAL 9010 dus) geschilderd heb. Wat echter niet onbelangrijk is om te weten, is of RAL 9010 een veel voorkomende kleur is voor de R4, voor het geval er eens een deurtje vervangen moet worden. Weet iemand dat?

Bij voorbaat dank!

Serge
Laatst gewijzigd door zwergje op di sep 29, 2020 10:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Mensen met visie? IK zie ze niet.....;)
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
deutz
Berichten: 1769
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Is RAL 9010 een gebruikelijke kleur voor de R4?

Bericht: # 176394Bericht deutz »

Klopt, RAL 9010 is veel voorkomend, gaat er 2K lak op of een uni color?
2K lak is een 2 componenten lak, moeilijker bij te werken omdat er een harder in moet, gebruik je een uni color, dan hoeft er geen harder door.
Mijn R4 moet ook gespoten worden, is ook wit, maar aan de hand van het lak nr gewoon de orginele kleur er weer op, ook een uni color.
In die jaren was er nog geen 2K lak.
niet geschoten is altijd mis!
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Is RAL 9010 een gebruikelijke kleur voor de R4?

Bericht: # 176395Bericht Bertje »

Ik associeer RAL 9010 vooral hiermee:

Afbeelding

Het RAL kleurensysteem staat trouwens los van de lakkleuren van auto's: de precieze kleuren, namen en nummers worden door elk automerk zelf bedacht.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
zwergje
Berichten: 657
Lid geworden op: vr mar 12, 2010 3:58 am

Re: Is RAL 9010 een gebruikelijke kleur voor de R4?

Bericht: # 176404Bericht zwergje »

deutz schreef: wo sep 23, 2020 11:53 pm Klopt, RAL 9010 is veel voorkomend, gaat er 2K lak op of een uni color?
2K lak is een 2 componenten lak, moeilijker bij te werken omdat er een harder in moet, gebruik je een uni color, dan hoeft er geen harder door.
Mijn R4 moet ook gespoten worden, is ook wit, maar aan de hand van het lak nr gewoon de orginele kleur er weer op, ook een uni color.
In die jaren was er nog geen 2K lak.
De spuiter zei gisteren dat ie met 2k lak ging afspuiten, omdat daar geen blanke lak overheen hoeft, omdat het zelf al glimt. 2k dus :)
Mensen met visie? IK zie ze niet.....;)
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
zwergje
Berichten: 657
Lid geworden op: vr mar 12, 2010 3:58 am

Re: Is RAL 9010 een gebruikelijke kleur voor de R4?

Bericht: # 176405Bericht zwergje »

Trouwens nog een twijfeltje hier: ik ga eerst een laag Owatrol gemengd met ijzermenie (mengverhouding?) rollen. Over de geschuurde oude lak/ blank staal. Dan een laag pure ijzermenie (moet er tussendoor geschuurd worden, of kan de 2e laag "nat in nat"?). Dan plamuren, schuren en een 2k primer. Kan ik problemen verwachten met een 2k primer over de oude lak, of juist niet (aangezien er ook Owatrol/ menie en een pure laag menie tussen zit)?
Mensen met visie? IK zie ze niet.....;)
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Plaats reactie