demontage deuren

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Sunra
Berichten: 60
Lid geworden op: wo mei 08, 2019 7:51 am

demontage deuren

Bericht: # 176157Bericht Sunra »

Iemand ervaring of tips hoe de portieren te demonteren? Voor een spuitbeurt wil ik de portieren wegbrengen. Ik zie dat de portieren met holle pennen in de scharnieren hangen. Zowel van boven als van onder zijn de pennen met vaste `kop`geborgd, zodat het lijkt dat ik ze er niet zo kan uittikken, en ik een van de koppen af moet slijpen. Lastig, want vanboven zit er een soort las prop ( extra borging?) Wanneer ik dat zo doe, kan ik de pennen niet meer gebruiken, en moet ik de deuren terugplaatsen met een dunne rvs bout. Zijn er tips hoe dit het beste-eenvoudigste te doen, of is dit de beste methode?
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: demontage deuren

Bericht: # 176162Bericht Bertje »

Niet proberen de scharnieren te demonteren, maar de scharnieren als geheel losbouten van de carrosserie.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Sunra
Berichten: 60
Lid geworden op: wo mei 08, 2019 7:51 am

Re: demontage deuren

Bericht: # 176166Bericht Sunra »

Hoi Bert, Bedankt voor je reactie. Ik vond met de zoekfunctie eerst geen info over deuren demonteren, maar kennelijk verkeerde trefwoorden gebruikt. Inmiddels ( gelukkig nog voor ik de pennen eruit geramd had :o ) de eerder informatie over de deuren demonteren. Ik zal ook eens kijken, wat er op deze site staat over de schuif raampjes verwijderen incl geleidingsrubbers.
Bedankt , en een fijne dag.
Plaats reactie