Gordels achter in de F6

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
zwergje
Berichten: 657
Lid geworden op: vr mar 12, 2010 3:58 am

Gordels achter in de F6

Bericht: # 151609Bericht zwergje »

Nadat er jaren geen haan naar kraaide, hoorde ik vandaag van de APK boer dat in mijn F6 verplicht gordels ook achterin moeten zitten. Hij is van 1991. Nu wil ik graag weten wat voor gordels ik kan gebruiken, en of die aan de auto zelf of ook aan de bank vast komen te zitten (de bank komt namelijk niet orgineel uit een 4 maar uit ik meen een R11). Én waar ik zulke gordels kan krijgen natuurlijk...
Laatst gewijzigd door zwergje op di aug 12, 2014 8:52 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Mensen met visie? IK zie ze niet.....;)
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Gordels achter in de F6

Bericht: # 151613Bericht R4F6GTX Automaat »

F6 van 1991? Hmm, die zijn toch maar tot 1986 gebouwd? :o
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
zwergje
Berichten: 657
Lid geworden op: vr mar 12, 2010 3:58 am

Re: Gordels achter in de F6

Bericht: # 151615Bericht zwergje »

Mijn Spaanse F6 is van 91. Dat staat tenminste op het kenteken. Ook op het originele.
Mensen met visie? IK zie ze niet.....;)
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Gordels achter in de F6

Bericht: # 151617Bericht Bertje »

Die gordels zitten op dezelfde manier vast als in een sedan: onderste bevestigingspunten in de wielkasten, bovenste aan de bovenkant van de achterdeur. Die punten bovenin (indien aanwezig) zijn losse platen die tegen de binnenkant van de koets gelast zitten. Die klikdingen waar je de gesp in steekt zitten vast aan de laadvloer en steken tussen zitvlak en rugleuning door.

Misschien kun je een foto opsnorren van die bovenste bevestigingspunten (die bij jou denk ik ontbreken) om daarmee aannemelijk te maken dat jouw F6 nooit gordels had en ze (dus?) nu ook niet hoeft te hebben?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
otogazzi
Berichten: 698
Lid geworden op: za jun 28, 2003 2:00 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Gordels achter in de F6

Bericht: # 151631Bericht otogazzi »

Bertje schreef:Die gordels zitten op dezelfde manier vast als in een sedan: onderste bevestigingspunten in de wielkasten, bovenste aan de bovenkant van de achterdeur. Die punten bovenin (indien aanwezig) zijn losse platen die tegen de binnenkant van de koets gelast zitten. Die klikdingen waar je de gesp in steekt zitten vast aan de laadvloer en steken tussen zitvlak en rugleuning door.

Misschien kun je een foto opsnorren van die bovenste bevestigingspunten (die bij jou denk ik ontbreken) om daarmee aannemelijk te maken dat jouw F6 nooit gordels had en ze (dus?) nu ook niet hoeft te hebben?
welke achter deur?

Bij mijn combi zitten achter gordels zal (later) wel wat foto's plaatsen.
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Gordels achter in de F6

Bericht: # 151633Bericht Bertje »

otogazzi schreef:
welke achter deur?

Bij mijn combi zitten achter gordels zal (later) wel wat foto's plaatsen.
Gordelpunten zitten aan de koets gelast, ter hoogte van de linker en rechter bovenhoek van de achterdeur (bij een F6 kan geen verwarring zijn over welke achterdeur ik bedoel; er is achterin maar 1 deur/laadklep)
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
otogazzi
Berichten: 698
Lid geworden op: za jun 28, 2003 2:00 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Gordels achter in de F6

Bericht: # 151673Bericht otogazzi »

Gordel zitten bij mij niet helemaal achterin.
maar in het midden.
Helemaal achterin lijkt me ook een beetje ver weg.....


Afbeelding
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Gordels achter in de F6

Bericht: # 151681Bericht Bertje »

Je hebt gelijk, dat wist ik niet... Ik ging ervan uit dat het hetzelfde was als bij de F4, daar zitten ze wel degelijk helemaal achterin...
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
zwergje
Berichten: 657
Lid geworden op: vr mar 12, 2010 3:58 am

Re: Gordels achter in de F6

Bericht: # 151693Bericht zwergje »

Vandaag met Michiel 'Le Car' gekeken of er voorbereiding voor gordels achterin in mijn Spaanse combi uit 91 zit. Helaas niet het geval. Wordt lastig voor vrijdag iets te regelen. Dan maar de bank er even uit voor de APK... :)
Mensen met visie? IK zie ze niet.....;)
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
zwergje
Berichten: 657
Lid geworden op: vr mar 12, 2010 3:58 am

Re: Gordels achter in de F6

Bericht: # 151701Bericht zwergje »

Volgens Michiel zijn 1992 gordels achterin verplicht vanaf 1990. In die twee jaren ertussen zijn er autotypes geproduceerd zonder voorbereiding voor achtergordels. Mijn R4F6 Combi uit Spanje van 1991 is daar een voorbeeld van.

Voor deze types schijnt een uitzonderingslijst te zijn die bij veel APK boeren niet bekend is. Volgende stap zou zijn een kopie van deze lijst. Is deze bij iemand bekend?

Andere optie is om ze er toch in te zetten. Aangezien ik af en toe kinderen van vrienden op de achterbank heb zitten lijkt het me geen slecht idee om daar een paar gordels te hebben. Heeft iemand ervaring met het plaatsen van achtergordels zonder voorbereiding.
Mensen met visie? IK zie ze niet.....;)
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Gebruikersavatar
Adrie
Berichten: 74
Lid geworden op: do sep 01, 2016 9:51 am
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: Gordels achter in de F6

Bericht: # 168646Bericht Adrie »

Even een oud draadje een schop geven. Ik zit met hetzelfde probleem (Spaanse F6 uit 1983). Zwergje, hoe heb jij het opgelost?

Aan de bovenkant zitten wel gaten, maar daar kan ik niet achter komen om een bout op een moer te zetten en in de bodem zitten geen gaten of aanhechtingspunten.
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: Gordels achter in de F6

Bericht: # 168651Bericht marcGTL.BE »

zwergje schreef: Aangezien ik af en toe kinderen van vrienden op de achterbank heb zitten lijkt het me geen slecht idee om daar een paar gordelsysteem te hebben.
Voor kinderen onder de 12 jaar is er een algemene gordelplicht (in België) zij mogen dus in geen enkele oldtimer zonder gordel mee rijden.
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Adrie
Berichten: 74
Lid geworden op: do sep 01, 2016 9:51 am
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: Gordels achter in de F6

Bericht: # 168738Bericht Adrie »

Adrie schreef:Even een oud draadje een schop geven. Ik zit met hetzelfde probleem (Spaanse F6 uit 1983). Zwergje, hoe heb jij het opgelost?

Aan de bovenkant zitten wel gaten, maar daar kan ik niet achter komen om een bout op een moer te zetten en in de bodem zitten geen gaten of aanhechtingspunten.
Niemand een idee?
diamond
Berichten: 293
Lid geworden op: za sep 19, 2015 11:41 pm

Re: Gordels achter in de F6

Bericht: # 168741Bericht diamond »

Bodem moet geen probleem zijn
Binnen en buiten een verstevigingsplaat moet voldoende zijn.
Een gordel moet volgens de wet alleen maar deugdelijk(stevig dus) bevestigd zijn.
En heupgordels alleen mag ook nog.
lordje
Berichten: 668
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 9:35 pm

Re: Gordels achter in de F6

Bericht: # 168750Bericht lordje »

Er zijn dwarsbalkjes waaraan de tank bevestigd wordt met bevestigngsngaten voor gordels. Alleen nog gaten in de bodemplaat maken.
Plaats reactie