fuseekogel vervangen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Ook ik mocht aan dit karwei beginnen en valt tot nu toe mee, rest mij alleen nog een vraagje. wanneer alle boutjes lso zijn bij de bovenste fuseekogel kan ik deze dan gewoon een ram geven vanonder zodat hij er boven uitschiet??
Ik las ook nog iets over in de kit te zetten wanneer je de nieuwe fusee op zijn plaats zit iemand ervaring??
Ik las ook nog iets over in de kit te zetten wanneer je de nieuwe fusee op zijn plaats zit iemand ervaring??
- Rodeo-6
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
- Locatie: Delphi alleen op afspraak
- Contacteer:
Hoi Tommy
Fuseekogels zitten konisch vast en je wagen gewicht hangt er deels op, wat dus betekend dat ze loeivast zitten.
Soms helpt een hamer, al dan niet met warmstoken.
Een kogeltrekker is eigenlijk een kogelduwer, hij duwt hem n.l. uit je fusee.
Wat is een fusee ?
Dat ding waar je remklauw aan vast geschroeft zit, je wiellager in zit.
Maar dit terzijde.
Je kunt altijd alle boutjes en moertjes in smeren met kopervet of vaseline, dit voorkomt het vastroesten van, waardoor je alles over tien jaar weer los krijgt.
Wel alles goed vast zetten.
ALLEEN je wielbouten mogen niet met vet worden ingesmeerd.
Handig is het verder om je bovendraagarm met lijnolie in te smeren, net als alles van je viertje, want in deze draagarm blijft, zoals op nog veel meer vaak verborgen plaatsen, water staan.
Succes ermee.
Fuseekogels zitten konisch vast en je wagen gewicht hangt er deels op, wat dus betekend dat ze loeivast zitten.
Soms helpt een hamer, al dan niet met warmstoken.
Een kogeltrekker is eigenlijk een kogelduwer, hij duwt hem n.l. uit je fusee.
Wat is een fusee ?
Dat ding waar je remklauw aan vast geschroeft zit, je wiellager in zit.
Maar dit terzijde.
Je kunt altijd alle boutjes en moertjes in smeren met kopervet of vaseline, dit voorkomt het vastroesten van, waardoor je alles over tien jaar weer los krijgt.
Wel alles goed vast zetten.
ALLEEN je wielbouten mogen niet met vet worden ingesmeerd.
Handig is het verder om je bovendraagarm met lijnolie in te smeren, net als alles van je viertje, want in deze draagarm blijft, zoals op nog veel meer vaak verborgen plaatsen, water staan.
Succes ermee.
>> Doe mij maar een DAF <<
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
- Locatie: Leeuwarden
... en gedeukte spatborden.
Kogeltrekker is iets van 10 euro of zo en scheelt veel ergernis. Vaak daarnaast nog wel een klap nodig van de hamer, maar veel minder hard.
Volgens mij moet je bij de bovenste draagarm naar boven meppen ipv naar beneden.
Je hebt het over boutjes, meervoud, dat impliceert dat het de ONDERSTE fuseekogel is, want die zitten met boutjes.
De bovenste zitten geklonken. (weet niet of dit bij een GTL-type ook zo is)
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2004-08-31 10:11 ]</font>
Kogeltrekker is iets van 10 euro of zo en scheelt veel ergernis. Vaak daarnaast nog wel een klap nodig van de hamer, maar veel minder hard.
Volgens mij moet je bij de bovenste draagarm naar boven meppen ipv naar beneden.
Je hebt het over boutjes, meervoud, dat impliceert dat het de ONDERSTE fuseekogel is, want die zitten met boutjes.
De bovenste zitten geklonken. (weet niet of dit bij een GTL-type ook zo is)
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2004-08-31 10:11 ]</font>