swingarm

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Aart
Berichten: 14
Lid geworden op: zo jan 24, 2021 3:16 pm

Re: swingarm

Bericht: # 177454Bericht Aart »

Beste forum leden bedankt voor de snelle reactie.
Owatrol heb ik nog geen ervaring mee, lijnolie kwam ik vroeger veel tegen op schepen, werkte heel goed.
Owatrol kun je ook op de bodem gebruiken?
Zinkspray, gebruik ik ook wel, uit een spuitbus of met de kwast.
Hoe is jullie ervaring hier mee?
Ik gebruik ook veel Expoxi primer voor, 2 K, werkt zeer goed en dan Spray seal er op van Innotec, wat ook gelijk een anti dreun functie heeft. Dat gebruiken ze veel in de carrosserie bedrijven.
Ze hebben een zeer uitgebreide producten, kijk maar op internet.
We gaan eerst de armen van binnen, zo ver weer er bij kunnen uitstralen, maar de ruimte is klein.
Het probleem is dat er veel zand en modder inkomt, bij mij kwam er bijna een emmer uit.
Het blijven lekkere wagens om mee te rijden, maar erg gevoelig voor roest.
Deze van mij heeft maar 9 jaar gereden en 150000 km en staat 21 jaar stil in een droge garage, met luchtdroger.
De bovenbouw is perfect, geen roest en keurig in de lak, maar chassis is wel werk aan.
Mvrgr Aart.
Gebruikersavatar
Crelesy
Berichten: 352
Lid geworden op: wo okt 28, 2020 2:22 pm
Locatie: NL Zuid-Holland

Re: swingarm

Bericht: # 177458Bericht Crelesy »

Doe vooral waar je ervaring mee hebt en een goed gevoel. Er zijn zowat net zoveel manieren als forumleden denk ik. Als je de tijd en zin hebt om t jaarlijks op een brug te bekijken zou ik alleen de roest bestrijden en dan conserveren met hammerite ofzo. Of lijnolie achtige producten zoals owatrol. Die lijnolie spullen moet je wel elk jaar deels herhalen of bijwerken. Je ziet goed wat er gebeurt met je oppervlak dat wel. Heb je er geen tijd en zin voor dan de hammerite als eind laag.
Das beter dan die bodemshutz enz. En sealant. Dan zie je niet meer waar t roest tot t ver aan de gang is. Daar komen scheurtjes in en dan roest t daaronder verder.
Ouwe meuk is leuk (beer)
Plaats reactie