enkele vragen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dirkoosterhoff
Berichten: 861
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
Locatie: Enschede

enkele vragen

Bericht: # 175730Bericht dirkoosterhoff »

Hoi,
Ik heb een R4 van 1970. Hadden ze in dat jaar al een verklikker licht (blauw) voor het grootlicht?
Alle standen van mijn schakelaar doen het prima maar het blauwe lichtje voor het groot licht gaat niet aan. Nu zie ik in het elektrische schema van de vraagbaak dat het verklikkerlichtje ook niet wordt gemeld (code HLW). Vanaf 1971 wordt het wel vermeld.
Idem in de grote Kluwer. Klopt dit of is het lampje in het dashboard gewoon stuk?
Daarnaast zie ik dat tot 1970 het contactslot recht onder het stuur zit. Bij mij zit het al schuin rechts onder het stuur.Ik weet zeker dat mijn 4 van 1970 is want 6 volt. Deden ze dat toen willekeurig?
Verder wilde ik nog weten wat een R4 een R4 export maakt.
Alvast dank en hartelijke groet,
Dirk Oosterhoff
Gebruikersavatar
dirkoosterhoff
Berichten: 861
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
Locatie: Enschede

Re: enkele vragen

Bericht: # 175731Bericht dirkoosterhoff »

Heb net ontdekt dat er inderdaad helemaal geen aansluiting en lampje zit in het dashboard :-?
Klopt dan toch volgens de vraagbaak en Kluwer. die vraag is dus al beantwoord.
deutz
Berichten: 1769
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: enkele vragen

Bericht: # 175740Bericht deutz »

Volgens mij had de export schuifraampjes in de a.deuren.
niet geschoten is altijd mis!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: enkele vragen

Bericht: # 175741Bericht R4F6GTX Automaat »

mijn oranje was ook een export en die had vaste ramen in de achterdeuren, was van 84 geloof ik... 1100 motor etc, schijfremmen etc
Afbeelding
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: enkele vragen

Bericht: # 175742Bericht Hanz »

dirkoosterhoff schreef: vr jun 05, 2020 11:20 am
Daarnaast zie ik dat tot 1970 het contactslot recht onder het stuur zit. Bij mij zit het al schuin rechts onder het stuur.Ik weet zeker dat mijn 4 van 1970 is want 6 volt. Deden ze dat toen willekeurig?
Verder wilde ik nog weten wat een R4 een R4 export maakt.
Je had eigenlijk altijd een basis- en een luxe-model. Van 1965 t/m 1975 waren dat de R4L, later 4 Luxe (het basismodel, ja klinkt gek) en de Export. Dat waren trouwens allebei R1120s (v/a 1972 R1126, v/a 1976 had je de 4L en de 4TL, i.p.v. de Export). De Export had voor jouw modeljaar chroomstrips op de dorpel en portieren/spatschermen, een hoedenplank, betere stoelen en schuifruiten achter.
Het stuurslot zat onder de stang tot R1120 nummer 1059106. Je zou eens kunnen kijken welk nummer jouw auto is.
Gebruikersavatar
dirkoosterhoff
Berichten: 861
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
Locatie: Enschede

Re: enkele vragen

Bericht: # 175746Bericht dirkoosterhoff »

Top, dank voor de reactie. Dan heb ik een Export want hij voldoet aan de omschrijvingen die je noemt.
Ik ga nog eens uitzoeken welk nummer mijn auto heeft.
Groet, Dirk
Plaats reactie