Controle lampjes rood
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Controle lampjes rood
Beste sleutelaars, een probleem doet zich voor n.l. Bij stationair toerental beginnen het oliedruk en de temperartuur lampje te branden. ( Soms ook niet). Loshalen bij de sensor leverde niets op. Oplaad lamje gaat op tijd uit. Kortsluiting maar waar? Massa probleem? Ik hoor het graag, groeten Lordje
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Controle lampjes rood
Bij mij gebeurde dit omdat ik te dunne olie gebruikte.
Nadat ik 20/w50 ben gaan gebruiken geen problemen meer.
Nadat ik 20/w50 ben gaan gebruiken geen problemen meer.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Controle lampjes rood
Bedankt Robert, dat verklaart ook waarom het niet meteen gebeurd maar bij warme motor. Waar haal jij de olie? En je hebt toch gewoon minerale olie geen syntetische (toevoegingen). Hoor het graag.
Re: Controle lampjes rood
Eerst even oliepijl checken, Leo. Kan zijn dat het opgelost is als er een half litertje bij kan.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Controle lampjes rood
Hoi Leo,
Ik gebruik de oldtimer olie van Slager automaterialen zal het merk even opzoeken.
Ik gebruik de oldtimer olie van Slager automaterialen zal het merk even opzoeken.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Controle lampjes rood
Dat 't aan de olie zou liggen lijkt me niet waarschijnlijk, want als je bij de sensor loshaalt zou die uit moeten gaan ! kortsluiting dus ! zowel het templampje als het olie lampje krijgen van het dashbord 12v+ en maken aarde via de sensor (bij te warm of geen oliedruk..) d'r zit bovendien een diode op het dashbord die de aarde vh temp-lampje verbind met de aarde van het oliedruk lampje, dit zorgt er voor dat als het olie lampje aarde kriijgt ook het temp-lampje aarde krijgt (maar niet anders om.) dit ook om te controleren dat de lampjes niet stuk zijn. de kortsluiting naar de aarde moet zich ergens bevinden tussen het dashbord en de oliesensor, kortsluiting met de aarde dus... kan zijn dat de isolatie van de draad beschadigd is en sluiting maat op het blok, of eerder ergens op de carroserie. Misschien kan je de plek kan vinden waar dit is, ander zal je een verse draad kunnen trekken van het dashbord naar de olie-druk sensor. Als het goed is vertrekt de draad als een groene van pin 7 van de grote connector op het dashbord, en veranderd ergens na een connector in een grijze (dit volgens het bedradingsschema.. kleuren schijnen echter soms wat te verschillen..)lordje schreef:Beste sleutelaars, een probleem doet zich voor n.l. Bij stationair toerental beginnen het oliedruk en de temperartuur lampje te branden. ( Soms ook niet). Loshalen bij de sensor leverde niets op. Oplaad lamje gaat op tijd uit. Kortsluiting maar waar?
Re: Controle lampjes rood
Het is denk ik veel simpeler, Tweety. Bij stationairloop maakt de oliepomp weinig toeren en bouwt bij weinig en/of te dunne olie gewoon nét niet genoeg druk op.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Controle lampjes rood
Tja maar loskoppelen van de sensor had geen effect toch ? dan ligt 't niet aan de olie....
Re: Controle lampjes rood
Als je de sensor los koppelt meet hij geen olie druk en brand het lampje. Of heb ik het nou mis
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Controle lampjes rood
Dus mis!
Normaal geen lampje als je het draadje los maakt, houd je dat draadje aan de massa moet het lampje
gaan branden.
Kan dus ook aan het zendertje liggen, probeer eens ander waarvan je weet dat hij goed is.
gr. Jan.
Normaal geen lampje als je het draadje los maakt, houd je dat draadje aan de massa moet het lampje
gaan branden.
Kan dus ook aan het zendertje liggen, probeer eens ander waarvan je weet dat hij goed is.
gr. Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: Controle lampjes rood
Eh ja... bij geen druk maak de sensor aarde via het blok en gaat het lampje aan. als je 'm bij de sensor loshaalt maakt ie geen aarde en gaat het lampje niet aan. Tenzij de draad ergens anders aarde maakt bij het schutbord of tegen 't blok of via een andere draad. dan gaat 't lampje wel aan.schoapke schreef:Als je de sensor los koppelt meet hij geen olie druk en brand het lampje. Of heb ik het nou mis