achterruitverwarming

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
BVDP
Berichten: 692
Lid geworden op: do jun 19, 2008 3:34 pm
Locatie: Oud-Turnhout

achterruitverwarming

Bericht: # 126809Bericht BVDP »

Ik overweeg om een nieuwe achterruit te kopen met een degelijke verwarming. Degene die er nu in zit deed het prima op een paar streepjes na maar er kwam geregeld een streepje minder ijsvrij en plots was het helemaal gedaan. Ik heb het na gemeten en tot aan de achterruitverwarming zit er spanning. Echt wel de ruit dus.
Even gekeken bij Der Franzose. 99€ en 57€ verzendkosten. Ziet er op de foto (te) modern uit, zeker niet origineel dus misschien heeft ze een langere levensduur dan een originele. Bij Reno 4 maar 59€ maar ik vermoed dat ik ze moet ophalen. Wel een originele dus.
Origineel lijkt me niet echt goede kwaliteit omdat de verwarming er op ligt en dus vrij kwetsbaar is. Die van Der Franzose is flink duurder. Heeft iemand ervaring met een van de twee en liggen de verwarmingslinten bij Der Franzose in de raam of zijn ze even kwetsbaar als de Reno 4 achterruit?
mvg Bart

http://www.reno4er.de/nt_divers.htm" onclick="window.open(this.href);return false; met item 48.196

http://www.franzose.de/de/Renault/Alle/ ... /ANR87153/" onclick="window.open(this.href);return false;
BVDP
Berichten: 692
Lid geworden op: do jun 19, 2008 3:34 pm
Locatie: Oud-Turnhout

Re: achterruitverwarming

Bericht: # 127269Bericht BVDP »

Niemand?

mvg Bart
deutz
Berichten: 1769
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: achterruitverwarming

Bericht: # 127288Bericht deutz »

Bart, dit moet je ook s,winters aankaarten!! Herman heeft misschien een oplossing!!
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
lordje
Berichten: 668
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 9:35 pm

Re: achterruitverwarming

Bericht: # 127310Bericht lordje »

Wanneer je in de lente begint, kun je het voor de winter wel geregeld hebben, overigens ik heb hetzelfde probleem, maar ben dan ook niet de enige, groet lordje.
BVDP
Berichten: 692
Lid geworden op: do jun 19, 2008 3:34 pm
Locatie: Oud-Turnhout

Re: achterruitverwarming

Bericht: # 127317Bericht BVDP »

Het gaat simpeler worden. Ik heb contact gehad met Reno 4 en blijkbaar zijn de ruiten uitverkocht. Het zal er dus geen nieuwe of een van Der Franzose worden. Ik neem contact op met Herman.
Heeft iemand ervaring met het herstellen van de verwarmingsstrippen?
Aan de reacties te zien die ik krijg met de vraag om een extra ruit mee te brengen lijkt het een probleem dat veel opduikt.

mvg Bart
Gebruikersavatar
verhoem
Berichten: 34
Lid geworden op: do jul 19, 2018 9:51 am

Re: achterruitverwarming

Bericht: # 174030Bericht verhoem »

Beste Forumleden,

ik zie dat die al een oude posting is maar heb soortgelijk probleem: Spanning staat op achterruitverwarming maar meten op de schuifschoentjes geeft weerstand van ongeveer 1000 ohm. Lijkt me veel te veel. De hele ruit vervangen vind ik ook nogal wat dus bestaat er geen plakbare achterruitverwarming o.i.d. ?

Alvast de bedankt voor jullie reakties,

Mvg Marcel
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: achterruitverwarming

Bericht: # 174034Bericht Bertje »

Ha Marcel, dat plakbare spul is al jaren uit de handel, was voor het laatst in de jaren 80 vraag naar :D

Google eens op "achterruitverwarming plakken", er is geleidbare lijm te koop om lichte beschadigingen te repareren, ik geef je echter weinig kans op succes. Nieuwe achterruit plaatsen is overigens zo gebeurd.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
verhoem
Berichten: 34
Lid geworden op: do jul 19, 2018 9:51 am

Re: achterruitverwarming

Bericht: # 174062Bericht verhoem »

Dank je voor de reaktie, jammer dat het uit handel is, ruit vervangen lijkt me toch een lastig klusje ( rubber met een ijsdraad los trekken kan ik me herinneren van heeeeel lang geleden ). Ik heb ook een rechter buitenspiegel dus denk dat ik volgend jaar in de zomer er pas aan ga beginnen ;-)
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Re: achterruitverwarming

Bericht: # 174065Bericht schoapke »

ze zijn er nog wel hoor de plak variant.
https://www.frostfighter.com/clear-view ... -about.htm
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: achterruitverwarming

Bericht: # 174069Bericht Bertje »

schoapke schreef: zo okt 20, 2019 10:44 am ze zijn er nog wel hoor de plak variant.
https://www.frostfighter.com/clear-view ... -about.htm
I stand corrected, gaaf dat het nog te krijgen is!

Wel flink aan de prijs, ik zou dan toch voor een nieuwe ruit gaan :D

@ Marcel: achterruit verwijderen en terugplaatsen kost als t meezit een uurtje. Moet wel in de zomer of in een warme garage gebeuren, zodat het rubber soepel is en meewerkt.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Plaats reactie