Alarmlichten alleen rechts

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
kaasjong
Berichten: 190
Lid geworden op: do mar 12, 2020 11:22 pm

Alarmlichten alleen rechts

Bericht: # 180136Bericht kaasjong »

Hallo,
mijn restauratieproject ging eindelijk voor de APK. Tal van kleine dingen maar één die gek, de alarmlichten.
Knipperlichten doen het goed, zowel rechts als links. Met de alarmlichtenknop doet echter alleen rechts het. Wat is dan kapot of hoe moet ik het vinden.
Ik denk zelf aan de knipperlicht automaat, klopt dat of moet ik het zoeken in de schakelaar?
Gebruikersavatar
Crelesy
Berichten: 360
Lid geworden op: wo okt 28, 2020 2:22 pm
Locatie: NL Zuid-Holland

Re: Alarmlichten alleen rechts

Bericht: # 180138Bericht Crelesy »

Mijn ervaring. ( Merendeels niet renault4 wat dit betreft).. zou ik t zoeken in de schakelaar.
Ouwe meuk is leuk (beer)
deutz
Berichten: 1776
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Alarmlichten alleen rechts

Bericht: # 180145Bericht deutz »

Inderdaad, alarm schakelaar kaduuk.
niet geschoten is altijd mis!
kaasjong
Berichten: 190
Lid geworden op: do mar 12, 2020 11:22 pm

Re: Alarmlichten alleen rechts

Bericht: # 180147Bericht kaasjong »

Vandaag uitgeprobeerd, heb de schakelaar uit mijn volgende project (GTL uit 1983) gehaald en geplaatst: Alles werkt.
Bedankt voor de tip(s) want ik was volledig verkeerd gaan zoeken.
Daarna dacht ik: wat kan er nu kapot aan een schakelaar en hoe werkt die? Omdat hij toch al kapot was heb ik hem uit elkaar gehaald. Wat een wonder van eenvoud zijn die schakelaars. 7 onderdelen. Binnenin de schakelaar een flinke laag prut (leek wel oorsmeer). Geen idee hoe dat daar gekomen kan zijn, moet haast wel origineel vanaf Renault zo zijn maar ja, met wat voor een reden dan?
Goed schoongemaakt met o.a. remmenreiniger en daarna weer in elkaar gezet. Testen en hij doet het!!
Dus nu zit de originele, toch niet zo kapotte, er weer in
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5169
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Alarmlichten alleen rechts

Bericht: # 180149Bericht Bertje »

kaasjong schreef: di mar 22, 2022 8:07 pm Binnenin de schakelaar een flinke laag prut (leek wel oorsmeer). Geen idee hoe dat daar gekomen kan zijn, moet haast wel origineel vanaf Renault zo zijn maar ja, met wat voor een reden dan?
Ingedroogd en vervuild vet, dat oorspronkelijk de schakelaar smeerde
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Plaats reactie