Remdrukbegrenzer

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Boerammetje
Berichten: 1534
Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Remdrukbegrenzer

Bericht: # 99389Bericht Boerammetje »

Welaan: na RDW afkeur op de flexibele remslangen heb ik mijn Plein Air van nieuwe slangen voorzien, en van een paar stukken koperleiding, omdat de leiding helaas sneuvelde bij het vervangen van de slangen. Vandaag de boel ontlucht, en op zich remt de auto prima, maar als ik 'm achter opkrik en aan het wiel probeer te draaien terwijl iemand remt, krijg ik dat door kracht uit te oefenen wel rondgedraaid met de hand. Is dit de normale werking van de remdrukbegrenzer, of hoef ik er zo absoluut niet meer naar de APK te gaan? Wellicht vermeldenswaardig: ik heb mijn schoenen zo ver mogelijk naar binnen staan, om te zorgen dat de remmen een zo groot mogelijke slag maken, en bij mijn matige gebruik een zo klein mogelijke kans op vastzitten hebben.
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 99390Bericht Mark4GTL »

dit is volgens mij normaal

je hebt bij de achterremdrukverdeler een veertje zitten, dit veertje past de remkracht aan aan de druk die op de achterwielen staat, als je de auo opkrikt staat er geen/weinig druk op de achterwielen en zal er dus niet veel geremd worden.


Als de auto bij de APK op de remtestbank gewoon normaal/goed scoorde zou ik me geen zorgen maken
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 99391Bericht Le Car »

Is een redelijk normaal beeld.

Even de genoemde veer verstellen en je weet meer.
Wat ook kan is even een krikje onder de draag arm zetten en de as even op "normale" rijhoogte brengen.
Dan zou hij moeten remmen.

Wel zou ik persoonlijk de remmen "normaal" afstellen.
Terugkomen doen ze met nieuwe cylinders en schoenen toch wel.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Plaats reactie