Probleem met ontluchten - 4 leidingen op hoofdremcilinder
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Probleem met ontluchten - 4 leidingen op hoofdremcilinder
Hallo Allemaal. Ik ben nieuw op het forum maar al wel een jaar of tien 10 lid en al wat viertjes verder. We zijn nu nog in het bezit van een TL uit 1984. (en ook een DS en sorry...een MGB)
Ik wil het volgende even kwijt; misschien dat een aantal van jullie zeggen.....natuurlijk!, da's toch bekend!, maar het heeft mij een poosje gekost en ik kan er niets over vinden op het forum.
Ik heb pas de achterbrug onder de auto vandaan gehad ivm laswerk kokers achter en swingarmrubbers slecht.
Tijdens demontage brak ik de 2 remleidingen naar achteren in het rubber af.
Nieuwe kokers/swingarm/schokkers/remleidingen verder (is echt meer werk dan zoals het hier staat ) ......nooit meer remdruk krijgen.
Nu is er al eerder gesproken over de vraag waarom er vier leidingen op de remdrukbegrenzer zitten; het antwoord is (als je het weet) simpel: een van de twee leidingen van voor naar achter is aanvoer, de andere een retour! en dient dus op de hoofdremcilinder ontlucht te worden!
De aanvoer is een kleine wartel; de retour een grote.
Ook in de Kluwer kan ik er niets over vinden; daar spreken ze alleen over oud- en nieuw type remdrukbegrenzer; beide met drie leidingen.
Inmiddels is de auto vandaag gekeurd en kunnen we weer een jaar de weg op!
Ik wil het volgende even kwijt; misschien dat een aantal van jullie zeggen.....natuurlijk!, da's toch bekend!, maar het heeft mij een poosje gekost en ik kan er niets over vinden op het forum.
Ik heb pas de achterbrug onder de auto vandaan gehad ivm laswerk kokers achter en swingarmrubbers slecht.
Tijdens demontage brak ik de 2 remleidingen naar achteren in het rubber af.
Nieuwe kokers/swingarm/schokkers/remleidingen verder (is echt meer werk dan zoals het hier staat ) ......nooit meer remdruk krijgen.
Nu is er al eerder gesproken over de vraag waarom er vier leidingen op de remdrukbegrenzer zitten; het antwoord is (als je het weet) simpel: een van de twee leidingen van voor naar achter is aanvoer, de andere een retour! en dient dus op de hoofdremcilinder ontlucht te worden!
De aanvoer is een kleine wartel; de retour een grote.
Ook in de Kluwer kan ik er niets over vinden; daar spreken ze alleen over oud- en nieuw type remdrukbegrenzer; beide met drie leidingen.
Inmiddels is de auto vandaag gekeurd en kunnen we weer een jaar de weg op!
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: ma jun 04, 2007 12:16 am
tank
@P.
De as kan eronderuit zonder de tank los te nemen.
Bij intensief slijpen en lassen zo dicht bij de tank zou ik een beetje oppassen en hem toch maar voor de veiligheid demonteren
vr gr Fons
De as kan eronderuit zonder de tank los te nemen.
Bij intensief slijpen en lassen zo dicht bij de tank zou ik een beetje oppassen en hem toch maar voor de veiligheid demonteren
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: za sep 10, 2005 2:46 pm
- Locatie: 20 km. ten noorden van Antwerpen
Re: Probleem met ontluchten - 4 leidingen op hoofdremcilinde
Typisch aan de R4 TL zijn de schuifruitjes in de achterste portieren...RL4 schreef:Hallo Allemaal. Ik ben nieuw op het forum maar al wel een jaar of tien 10 lid en al wat viertjes verder. We zijn nu nog in het bezit van een TL uit 1984.
Inmiddels is de auto vandaag gekeurd en kunnen we weer een jaar de weg op!
die vind ik op de foto van jouw viertje niet terug.