Probleem met ontluchten - 4 leidingen op hoofdremcilinder

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
RL4
Berichten: 64
Lid geworden op: vr jun 27, 2008 12:13 am
Locatie: Gouda

Probleem met ontluchten - 4 leidingen op hoofdremcilinder

Bericht: # 98740Bericht RL4 »

Hallo Allemaal. Ik ben nieuw op het forum maar al wel een jaar of tien 10 lid en al wat viertjes verder. We zijn nu nog in het bezit van een TL uit 1984. (en ook een DS en sorry...een MGB)

Ik wil het volgende even kwijt; misschien dat een aantal van jullie zeggen.....natuurlijk!, da's toch bekend!, maar het heeft mij een poosje gekost en ik kan er niets over vinden op het forum.

Ik heb pas de achterbrug onder de auto vandaan gehad ivm laswerk kokers achter en swingarmrubbers slecht.
Tijdens demontage brak ik de 2 remleidingen naar achteren in het rubber af.
Nieuwe kokers/swingarm/schokkers/remleidingen verder (is echt meer werk dan zoals het hier staat :) ) ......nooit meer remdruk krijgen.

Nu is er al eerder gesproken over de vraag waarom er vier leidingen op de remdrukbegrenzer zitten; het antwoord is (als je het weet) simpel: een van de twee leidingen van voor naar achter is aanvoer, de andere een retour! en dient dus op de hoofdremcilinder ontlucht te worden!

De aanvoer is een kleine wartel; de retour een grote.

Ook in de Kluwer kan ik er niets over vinden; daar spreken ze alleen over oud- en nieuw type remdrukbegrenzer; beide met drie leidingen.


Inmiddels is de auto vandaag gekeurd en kunnen we weer een jaar de weg op!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 98741Bericht R4F6GTX Automaat »

Fijn, dank je.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 98848Bericht jbeekmann »

zeker nuttige info!
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
RL4
Berichten: 64
Lid geworden op: vr jun 27, 2008 12:13 am
Locatie: Gouda

Bericht: # 98854Bericht RL4 »

Dank voor de reactie; ik was al bang dat ik de enige kluns was :)
Leuk ook een CB rijder aan te treffen!
Gebruikersavatar
4TL
Berichten: 353
Lid geworden op: za mar 30, 2002 2:00 am
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht: # 98870Bericht 4TL »

Interessante avtar heb je; Ik zou graag een grote foto zien hoe je de achterkant hebt opgezwiept.
Clio '98
Gebruikersavatar
RL4
Berichten: 64
Lid geworden op: vr jun 27, 2008 12:13 am
Locatie: Gouda

Metdank aan 4TL....de foto's!

Bericht: # 98916Bericht RL4 »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Maus en Tanja
Berichten: 30
Lid geworden op: ma jun 04, 2007 12:16 am

Bericht: # 98921Bericht Maus en Tanja »

jeetje, lekker klusje zo op straat. :D
† Viertje '77
Gebruikersavatar
4TL
Berichten: 353
Lid geworden op: za mar 30, 2002 2:00 am
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht: # 98922Bericht 4TL »

Staat / stond dat nou een beetje stevig op die bokjes? ik zie geen blokken voor de voorwielen liggen...
Geen last gehad van Oom agent, 't schijn dat je tegenwordig niet meer ops traat mag sleutelen
Clio '98
Gebruikersavatar
RL4
Berichten: 64
Lid geworden op: vr jun 27, 2008 12:13 am
Locatie: Gouda

Bericht: # 98964Bericht RL4 »

Klopt, sleutelen op straat mag iid niet meer maar aan zo'n schattige 4.....
Ik heb alleen maar positieve reacties gehad maar er expres echt geen bende van gemaakt :D

Wat de pootjes betreft: handrem op de voorwielen; auto stond echt als een beer anders zou ik er zeker niet onder gaan!
Gebruikersavatar
Paul Oud
Berichten: 232
Lid geworden op: ma jan 12, 2004 2:00 am

Bericht: # 98987Bericht Paul Oud »

Ha Addy,

Moet die tank er idd onder uit voor het losnemen van de a-as?

Groet uit Apeldoorn
Paul Oud
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

tank

Bericht: # 98995Bericht RVIER »

@P.

De as kan eronderuit zonder de tank los te nemen.

Bij intensief slijpen en lassen zo dicht bij de tank zou ik een beetje oppassen en hem toch maar voor de veiligheid demonteren

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
4 safari
Berichten: 102
Lid geworden op: za sep 10, 2005 2:46 pm
Locatie: 20 km. ten noorden van Antwerpen

Re: Probleem met ontluchten - 4 leidingen op hoofdremcilinde

Bericht: # 98999Bericht 4 safari »

RL4 schreef:Hallo Allemaal. Ik ben nieuw op het forum maar al wel een jaar of tien 10 lid en al wat viertjes verder. We zijn nu nog in het bezit van een TL uit 1984.


Inmiddels is de auto vandaag gekeurd en kunnen we weer een jaar de weg op!
Typisch aan de R4 TL zijn de schuifruitjes in de achterste portieren...
die vind ik op de foto van jouw viertje niet terug.
Gebruikersavatar
RL4
Berichten: 64
Lid geworden op: vr jun 27, 2008 12:13 am
Locatie: Gouda

Bericht: # 99008Bericht RL4 »

Hoi hoi,

Nee, je hebt gelijk. Ik heb me vergist in onze vorige 4. 850cc met schuifraampjes achter en kunststof zijplaten onder aan de portieren. Dat was een TL. Ik denk dat dit dus een L is, of helemaal geen typeaanduiding; gewoon 4. Zo staat het in ieder geval wel op het kenteken.

Gr,
RL4
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3130
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Bericht: # 99012Bericht Hanz »

RL4 schreef:850cc met schuifraampjes achter en kunststof zijplaten onder aan de portieren.
kunststof zijplaten onder aan de portieren, dat riekt naar GTL...
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 99013Bericht brecht »

kunststof zijplaten onder aan de portieren, dat riekt naar GTL...
Maar dat ging over de vorige...

Wel mooie foto's
en mooie auto's :-)

wat voor MGB is het ? een GT?
Plaats reactie