Voorremmen Rodeo6

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
retep
Berichten: 22
Lid geworden op: za feb 09, 2008 6:36 pm
Locatie: Apeldoorn

Voorremmen Rodeo6

Bericht: # 98038Bericht retep »

Bij het losnemen van de voorremmen van mijn Rodeo 6 van 1977 kom ik voor zelfstellende remmen tegen met de handrem ook voor.
In de door mij gekochte vraagbaak in Loenen kom ik hier niets van tegen?
Omdat de remmen niet meer stellen zoek ik info of documentatie over deze voorremmen
Als je het niet probeerd weet je het nooit!
,Rodeo 6 1977, Hymer 694
Gebruikersavatar
Jan van Cleen
Berichten: 19
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 10:44 pm
Locatie: dorpje bovenin noord-holland

Re: Voorremmen Rodeo6

Bericht: # 98048Bericht Jan van Cleen »

retep schreef:Bij het losnemen van de voorremmen van mijn Rodeo 6 van 1977 kom ik voor zelfstellende remmen tegen met de handrem ook voor.
In de door mij gekochte vraagbaak in Loenen kom ik hier niets van tegen?
Omdat de remmen niet meer stellen zoek ik info of documentatie over deze voorremmen
Is hetzelfde als achter, maar dan aan de voorkant, dus je doet net alsof de voorwielen de achterwielen zijn zoals ze in het boekje staan...

of er zitten stelnokken zoals bij de t, tl, f4 met trommelremmen.

Ergens vaag meen ik me trouwens te herninneren dat de handrem in het schutbord zit, maar dat de handrem op de achterwielen behoort te zitten (omg)
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

rodeo6 '77 met trommels aan de voorzijde?

Bericht: # 98091Bericht RVIER »

Ergens vaag meen ik me trouwens te herninneren dat de handrem in het schutbord zit, maar dat de handrem op de achterwielen behoort te zitten
Er zijn rodeo's (6) gemaakt met handrem op voor de voorwielen waarbij de bediening in het schutbord zit.
Diezelfde bediening is later ook gebruikt voor de handrem op de achterwielen (toen zaten er schijfremmen op de voorkant).

Misschien is het chassis ooit gewisseld

vr gr fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Gebruikersavatar
Okido
Berichten: 946
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 10:09 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: rodeo6 '77 met trommels aan de voorzijde?

Bericht: # 98096Bericht Okido »

RVIER schreef:
Ergens vaag meen ik me trouwens te herninneren dat de handrem in het schutbord zit, maar dat de handrem op de achterwielen behoort te zitten
Er zijn rodeo's (6) gemaakt met handrem op voor de voorwielen waarbij de bediening in het schutbord zit.
Diezelfde bediening is later ook gebruikt voor de handrem op de achterwielen (toen zaten er schijfremmen op de voorkant).

Misschien is het chassis ooit gewisseld

vr gr fons
Inderdaad, in 1979 kwam er een iets andere Rodeo, de rodeo 6 1300, ofwel type 4D 1128. In 1977 had je de de Rodeo 6 1100, ofwel type 2B.

1977 type 2B, schijfremmen voor, handrem achter met trommels.

1979 type 4D, trommels voor met handrem, bediend vanonder het dashboard, achter ook trommels. De remtrommels voor zijn veel groter en zwaarder uitgevoerd dan achter. Het remsysteem is gelijk aan sommige typen R4.
Later kwamen er ook voor type 4D schijfremmen op de voorwielen.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 98113Bericht -Trelleur- »

Ik moet even onderbreken want de 4D 1128 had aanvankelijk juist schijfremmen voor, en kreeg later trommels. Een beetje vreemd maar de reden is dat ergens in 1980 de Renault 6 uit productie ging. Daarna werd er voor de Rodeo volledig teruggegrepen op het mechaniek van de 4.
De mijne is van sept. 1980 en heeft trommelremmen (die overigens goed vertragen).
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Gebruikersavatar
Okido
Berichten: 946
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 10:09 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht: # 98121Bericht Okido »

-Trelleur- schreef:Ik moet even onderbreken want de 4D 1128 had aanvankelijk juist schijfremmen voor, en kreeg later trommels. Een beetje vreemd maar de reden is dat ergens in 1980 de Renault 6 uit productie ging. Daarna werd er voor de Rodeo volledig teruggegrepen op het mechaniek van de 4.
De mijne is van sept. 1980 en heeft trommelremmen (die overigens goed vertragen).
Je mag mij altijd onderbreken, ik denk zelfs dat je gelijk hebt, want het klinkt wel logisch en helemaal als Renault. Mijn info komt echter uit: Descriptief Commercial Renault Rodeo 6 Septembre 1979. Freins avant, tambour 228 mm. Frein arriere, tambour 180 mm.

Ik heb nog een waterdichte softtop. Deze is ooit wit geweest, maar ernstig verkleurd, misschien is deze te verven?
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 98124Bericht -Trelleur- »

Hoi Ido, mijn info komt hier vandaan:
http://pagesperso-orange.fr/ma-rodeo/Re ... 201300.pdf
"L’année modèle 1981 voit la R6 TL disparaître et avec elle les freins à disques AV remplacés par les tambours de la 4GTL."

En dank voor de tip over de softtop. Ik ga misschien volgende maand eens kijken bij het Franse 2CA, waar ze nieuwe onderdelen voor de Rodeo verkopen. Ben benieuwd wat zij kunnen leveren.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
retep
Berichten: 22
Lid geworden op: za feb 09, 2008 6:36 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: rodeo6 '77 met trommels aan de voorzijde?

Bericht: # 98133Bericht retep »

Okido schreef:
RVIER schreef:
Ergens vaag meen ik me trouwens te herninneren dat de handrem in het schutbord zit, maar dat de handrem op de achterwielen behoort te zitten
Er zijn rodeo's (6) gemaakt met handrem op voor de voorwielen waarbij de bediening in het schutbord zit.
Diezelfde bediening is later ook gebruikt voor de handrem op de achterwielen (toen zaten er schijfremmen op de voorkant).

Misschien is het chassis ooit gewisseld

vr gr fons
Inderdaad, in 1979 kwam er een iets andere Rodeo, de rodeo 6 1300, ofwel type 4D 1128. In 1977 had je de de Rodeo 6 1100, ofwel type 2B.

1977 type 2B, schijfremmen voor, handrem achter met trommels.

1979 type 4D, trommels voor met handrem, bediend vanonder het dashboard, achter ook trommels. De remtrommels voor zijn veel groter en zwaarder uitgevoerd dan achter. Het remsysteem is gelijk aan sommige typen R4.
Later kwamen er ook voor type 4D schijfremmen op de voorwielen.
Nu dan mijn probleem op het schutbord staat R 1181 Op het typeplaatje van ACL Type 2b bj '77, achter op de carrosserie sticker 1300? Zowel typeplaatjes als sticker lijken mij orgineel.
Misschien een type 4d body op een type 2b onderstel?
Ik heb trommelremmen rondom handrem op de voorwielen en motortype 688 D7 dit is naar mijn mening 1100 cc?
Verder zoek ik de twee veertjes die achter op de voorste remschoen de stang tussen handremhendel en stelhendel op zijn plaats houd.
Als je het niet probeerd weet je het nooit!
,Rodeo 6 1977, Hymer 694
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Re: rodeo6 '77 met trommels aan de voorzijde?

Bericht: # 98134Bericht -Trelleur- »

Misschien een type 4d body op een type 2b onderstel?
Afbeelding
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Plaats reactie