remleidingen vervangen (leve de remdrukverdeler)

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Anton Doomernik
Berichten: 19
Lid geworden op: do mar 14, 2002 2:00 am
Locatie: Oss

Bericht: # 6714Bericht Anton Doomernik »

hallo allemaal.
mijn r4 is afgekeurd ( omdat de remdrukverdeler bij het linker achterwiel niet werkt.(en er zit putroest op 2 remleidingen)
Dit probleem speelde vorig jaar ook al, maar toen heb ik het zuigertje een zetje gegeven en toen was het weer goed (vond de garage houder).
Nu is het weer mis en wil ik dat gevalletje er onder uit halen(om hem schoon te maken).
Als ik dat doe breken er waarschijnlijk een aanal remleidingen. Nu heb ik ergens opgevangen dat er voor een R4 complete sets remleidingen te koop zijn. weet iemand misschien hoe ik hier aan kom.
Of kan iemand mij nog tips geven bij het vervangen van de remleidingen.
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 6715Bericht Goof »

dat klopt ja, de renault dealer kan complete sets leveren op lengte en met nippels, maar houd je goed vast en val niet van je stoel, ze kostten 500 ouderwetsche florynen per set.
Het beste werkt om zelf een meter of 6 koperen leiding te kopen en aan je garagist vragen of je zijn nippeldraaier mag lenen en zelf aan de slag gaan. Moet je er uiteraard wel voor zorgen dat je je nippels heel houdt.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Anton Doomernik
Berichten: 19
Lid geworden op: do mar 14, 2002 2:00 am
Locatie: Oss

Bericht: # 6717Bericht Anton Doomernik »

da-goof bedankt voor de tip
ik heb met de renault dealer gebeld 5 meter kost 40 euro en bij de plaatselijke automaterialen handel maar 24 euro
wat een afzetters die dealers
maar goed we gaan maar eens materialen in slaan
fidodido
Berichten: 24
Lid geworden op: ma mar 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delft

Bericht: # 6728Bericht fidodido »

Toen ik remleidingen nodig had, heb ik de maten opgeschreven, ben naar Brezan gegaan en een paar dagen later had ik de leidingen, kompleet met nippels en al. En zonder extra kosten!
hugo4groningen
Berichten: 32
Lid geworden op: za mei 04, 2002 2:00 am
Locatie: groningen 0625137591

Bericht: # 6729Bericht hugo4groningen »

en als je regelmatig sleutelt is een setje remleidinginelkaarprutsdingetjesgereedschap
ook niet gek, en B kwaliteit is nog betaalbaar ook.
groninger r4 onderdelenmannetje 0625137591
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 6736Bericht Folkert »

Dat van die remdrukbegrenzer op de achterwielen: Die roesten vrijwel altijd vast. Devies: eraf slopen en een poosje in de cola laten liggen. Daarna volledig demonteren, schoonmaken en weer monteren. En klaar is klara...
Plaats reactie