Reservoir hoofdremcylinder

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
tox
Berichten: 77
Lid geworden op: za apr 27, 2002 2:00 am
Locatie: Veghel

Reservoir hoofdremcylinder

Bericht: # 169711Bericht tox »

Mijn reservoir van de hoofdremcylinder is nogal smerig van binnen. Wil hem dan ook reinigen. Is het reservoir makkelijk van de hoofdremcylinder te verwijderen?
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Reservoir hoofdremcylinder

Bericht: # 169712Bericht Tweety »

In het plastic reservoir zitten 2 gaten, daarin zitten 2 rubbertjes die zitten geklemt over 2 uitstekende tuitjes op de HRC , dus ja het is eenvoudig te verwijderen, gewoon recht omhoog tillen. De remvloeistof zal er echter meteen aan de onderzijde uitlopen, en dat is nogal aggressief spul voor verf & lak dus probeer dat zo goed mogelijk op te vangen. wanneer je het rempedaal niet aanraakt terwijl het reservoir er niet op zit zou je in principe daarna ook niet opnieuw hoeven te onluchten.
R1126 Beige Sahara
Berichten: 168
Lid geworden op: ma mei 28, 2018 10:01 am

Re: Reservoir hoofdremcylinder

Bericht: # 169718Bericht R1126 Beige Sahara »

Dit wordt m.i. een ongewenste bende. Ik zou er de voorkeur aan geven de oorzaak van de versmering op te zoeken en het dan grondiger aan te pakken.

Remmen ontluchten, zelfs als het systeem geheel leeg (lees: gerenoveerd) is, valt best mee. Met een compressor en onderdruk-pot (ben even de juiste naam kwijt) is het afvullen en ontluchten een redelijk eenvoudig klusje.

Mocht je nog niet eerder aan een remsysteem gewerkt hebben, is het natuurlijk wel raadzaam je voorafgaand een beetje in te lezen. Met goed gereedschap, logisch nadenken, ruimte en geduld kom je een heel eind.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Reservoir hoofdremcylinder

Bericht: # 169721Bericht Hanz »

Ik zou gewoon zoveel vloeistof aftappen aan een van de nippels dat het reservoir leeg is. Vervolgens afnemen en reinigen. het kan sowieso geen kwaad af en toe de remvloeistof te vervangen.
tox
Berichten: 77
Lid geworden op: za apr 27, 2002 2:00 am
Locatie: Veghel

Re: Reservoir hoofdremcylinder

Bericht: # 169746Bericht tox »

Klus geklaard! Reservoir zat gewoon erg vast, maar gelukt. Alles gereinigd en verse Dot 4 erop en remsysteem is helemaal nieuw. Bedankt voor jullie reacties. Ik ga aan de volgende klus (zie nieuw item, koelsysteem spoelen) beginnen.
Plaats reactie