ONtluchten rem TL1976

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Quatro lata
Berichten: 284
Lid geworden op: vr feb 19, 2010 10:54 pm

ONtluchten rem TL1976

Bericht: # 169600Bericht Quatro lata »

Hallo,
Nadat ik de remleiding linksachter vervangen heb en ik helaas niet goed opgelet heb en tijdens het vervangen hiervan het remvloeistofreservoire is leeggelopen, zit er lucht in de remleiding . ..
Wanneer ik ontlucht via de ontluchtingsnippels (maakt niet uit welk wiel) gebeurd er helemaal niks als ik het rempedaal indruk. Geen druk, maar ook geen olie. Wel loopt er iets olie in het slangetje. Inmiddels op alle vier nippels ook een vacuumontluchter gehad. Kan ze blindelings vinden inmiddels, dus auto gewoon op de grond laten staan. Overal kwam remolie uit. Linksachter wel het minst.
Remcilinder ook getest (door een wartel iets los te draaien en te pompen) en daar spoot wel remolie uit. Nog niet bij alle 3 wartelaansluitingen getest.

- als er iets is met de remdrukverdeler, zou hij druk op moeten bouwen

Kan er zoveel lucht in zitten dat er zo weinig gebeurd?? Hoor graag als iemand een tip heeft. . . .
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: ONtluchten rem TL1976

Bericht: # 169603Bericht Mark4GTL »

Remverdeler achter die je tegenwerkt?

Gooi eens wat belasting erop (grindtegels erin en de as omhoog met de krik)
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: ONtluchten rem TL1976

Bericht: # 169610Bericht Tweety »

Mark4GTL schreef:Remverdeler achter die je tegenwerkt?

Gooi eens wat belasting erop (grindtegels erin en de as omhoog met de krik)
ja of de begrenzer bediening loshaken zodat je zeker weet dat deze niet begrenst. Blijf voorzichting doen met een hoofdremcylinder waar geen druk op zit. duw op het rempedaal, trap niet ! tot dat je druk hebt !
Kan er zo veel lucht in zitten, eh ja zo veel lucht hoeft dat niet te zijn, lucht veert in en dan weer uit, 1 bel is genoeg en zeker als er in beide systemen (voor en achter) lucht zit kan het lastig ontluchten zijn. Hoewel de normale volgorde van onluchten de langste leiding eerst is, kan het eerst ontluchten van de voorkant handiger werken. Of althans eerst bij de voorwielen 1 voor 1 de nippels open tot dat er vloeistof uit komt. Als de wartel op de remdrukverdeler van de leiding die van de HRC komt te lossen valt kan je ook deze open laten staan tot dat hier olie uit komt, en dan verder met de begrenzer open met de langste leiding eerst...
Plaats reactie