handrem

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gast

Bericht: # 19662Bericht Gast »

weet iemand wat voor handremkabel past op een f6 waarbij het handremmechanisme onder de auto voor de achterwielen zit en de handle links in het dashboard?

John
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 19664Bericht R4F6GTX Automaat »

Issie omgebouwd van (t)rommelremmen naar schijfremmen? Kun je niet beter de handrem op de vloer plaatsen en dus de rest ook aanpassen aan de nieuwere versie? Zo'n vloerhandremhendel heb ik wel liggen voor je, dan kun je de gewone, originele kabels gebruiken.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 19675Bericht Goof »

handrem op de achterwielen met hendel in het dash is ook origineel af fabriek geleverd, maar volgens mij alleen bouwjaar 83
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gast

Bericht: # 19679Bericht Gast »

Ik heb de handrem op de vloer gehad, dat systeem met 2 kabels maar toen was die slag te klein, hij trok het mechanisme zeg maar 3 cm uit, terwijl je toch wel zo'n 10 cm nodig hebt om hem er goed op te krijgen, dit doet zo'n dashboardhandel wel, alleen weet ik dus niet wat voor kabel ik hier voor moet hebben, volgens mij is er wel iets voor want er zit een doorvoergat aan de onderkant aan het einde v het motorruim

John
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 19680Bericht Goof »

Dat is een heeeeeele lange kabel, die vanaf de hendel door de motorruimte, onder de auto door naar achteren loopt en daar aansluit op dat mechanisme waarmee de twee kabels bediend worden die naar de wielen gaan.
Ook ik heb deze kabel niet, helaas. Als je een bestelnummer o.i.d. weet, laat het me aub weten, moet er zelf ook nog 1 hebben.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gast

Bericht: # 19687Bericht Gast »

het is in ieder geval al fijn dat jij van het bestaan af weet van zo'n kabel, nou hoop ik ook dat er iemand is die weet welk type dit is.

John
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 19727Bericht Rodeo-6 »

Op 2003-05-14 09:57, schreef Anonymous:
weet iemand wat voor handremkabel past op een f6 waarbij het handremmechanisme onder de auto voor de achterwielen zit en de handle links in het dashboard?

John
hoi John

Kijk voor meer info eens onder een ren 6
Maar waarom zo ingewikkeld
>> Doe mij maar een DAF <<
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 19732Bericht an3s »

Op 2003-05-14 11:50, schreef Da-Goof:
handrem op de achterwielen met hendel in het dash is ook origineel af fabriek geleverd, maar volgens mij alleen bouwjaar 83
Hmmm, zou kunnen kloppen. Onze GTL uit januari '83 heeft de handrem rechts van de stuurkolom onder het dashboard zitten.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Gast

Bericht: # 19759Bericht Gast »

tja, ik weet nu in ieder geval dat het origineel van renault is en dat alleen auto's uit 83 het hebben, ik heb ruud wind nog gebeld en die vertelde hetzelfde, hij kon hier een kabel voor bestellen, nu maar afwachten of het past, volgens mij moet er achter de hendel in de motorkap nog een of anderen hefboom komen, maar ja ik laat me verassen, bedankt in ieder gaval voor de reacties, dat van die 83er was ik niet opgekomen omdat het onderstel en motor van 86 is.

John
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 19761Bericht Goof »

Als er een hefboom onder de kap zit, dan is het handrem op de voorwielen. En dat kan in dit geval ook wel kloppen, want ik heb even over het hoofd gezien dat je schreef dat de hendel links zat. Als ie rechts zit, zoals bij andries, dan is het handrem op de achterwielen. Het ziet er dus naar uit dat het een auto is die met allerlei onderdelen bij elkaar geraapt is. Je zult dus een handremhendel van een 83er GTL op moeten zoeken. Kijk wel uit, de bouwjaren van renault lopen van november tot oktober, dus een 11-82 gtl kan ook, maar een 10-83 heb je al kans dat het op de vloer zit.
Of je moet de hele handel weer ombouwen voor gebruik op de vloer.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gast

Bericht: # 19868Bericht Gast »

Da-goof, ik ben er wel achter welk type kabel dit is, de leverancier is spidam typenummer 41237, nou alleen nog aan zien te komen.

John
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 19978Bericht Rodeo-6 »

Op 2003-05-14 22:46, schreef an3s:
Op 2003-05-14 11:50, schreef Da-Goof:
handrem op de achterwielen met hendel in het dash is ook origineel af fabriek geleverd, maar volgens mij alleen bouwjaar 83
Hmmm, zou kunnen kloppen. Onze GTL uit januari '83 heeft de handrem rechts van de stuurkolom onder het dashboard zitten.
Voor de hollanders'
Rodeo-Six is .........
en waar zit daar de handrem ?
A: Links.
B: Rechts.
C: In het midden.
D: Ik weet het niet.
E: Dat ben ik vergeten.
F: Ken ik niet.
>> Doe mij maar een DAF <<
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 20025Bericht an3s »

Waar gaat dit over?
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 20135Bericht Goof »

D
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Plaats reactie