achtertrommels loshalen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 18924Bericht cees en jantine »

hallo weer
ik wil eigenlijk de achtertrommels loshalen van de vier, om te kijken of dat ze niet vast zitten. als het dan goed zit kan ie er ook niet meer op afgekeurd worden.
zijn er nog dingen waar je dan op moet letten?(behalve weer in dezelfde positie terugzetten)
en is het een beetje "makkelijk" te doen, zit meestal aardig vastgeroest denk ik.
bvd
cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 18931Bericht Folkert »

Ik zie geen probleem. Ook vastroesten is mij onbekend. De zuigertjes zelf kunnen na een poos vast gaan zitten... Waar je op moet letten is dat je de rubber hoesjes van de zuigertjes niet beschadigd bij het verwijderen...
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 18932Bericht R4F6GTX Automaat »

Achterremtrommels is heel simpel. Wiel eraf, handrem los, dopje in het midden eraf halen, gaat met een waterpomptang of een hamertje voorzichtig los tikken. Dan zie je een vettige troep (als het goed is). Splitpen losmaken, borg-dop-kroon-ding eraf halen (hoe heet zo'n ding nou ool alweer...) en de moer los draaien. Als die eraf is, je duimen tegen het lager houden en de trommel lostrekken. Die duimen dat het lager niet op de grond in de troep valt.
Als je de boel weer in elkaar gaat zetten, het lager niet te vast zetten. Ook niet los, maar nèt aan. Een paar keer met de trommel draaien, en die moer een beetje los en meteen weer vast zetten tot je stemmetje in je binnenste zeg: nu zit ie goed... (dat stemmetje heeft de naam 'ervaring' ... :smile:
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 18933Bericht Folkert »

beschadigt natuurlijk met een t...
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 18935Bericht R4F6GTX Automaat »

Och Folkert, als ze dat schrijven van de underd0g kunnen lezen, mag je best zo'n klein sgreivfoutje maken... :wink:
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 18938Bericht cees en jantine »

ok ik weet voldoende bedankt!!!!
grtz
cees
Plaats reactie