remdrukverdeler moertje in balk verdwenen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: remdrukverdeler moertje in balk verdwenen

Bericht: # 163394Bericht Hanz »

otogazzi schreef:Ik weet niet de specificaties van de nippels ( bol of hol ) uit mijn hoofd
duidelijke foto. Ik zie drie wartels. Als ik in mijn oude verdeler kijk zie ik vreemd genoeg 2 gaten voor trompetjes en 1 voor iets anders:
Afbeelding
Afbeelding
Een andere oude verdeler (wie ouwe troep bewaart die heeft wat...) heeft wel gewoon drie trompetjes.

Wat is het verschil? Wat moet er in het wartelgat zonder trompetje?
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: remdrukverdeler moertje in balk verdwenen

Bericht: # 163406Bericht Bertje »

Da's vreemd, die "zonder trompetje" zit op dezelfde hoogte (in axiale richting) als een andere aansluiting, beiden zijn dus de aansluitingen richting de remmen. Je zou dan verwachten dat die dezelfde aansluiting hebben, weet je zeker dat die afwijkende aansluiting niet gewoon vervuild is?

Bij remdrukverdelers met 4 aansluitingen is er wél 1 afwijkende aansluiting, de bedoeling hiervan is dat je de 2 aanvoerleidingen (vanaf de hoofdremcilinder) niet verwart.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: remdrukverdeler moertje in balk verdwenen

Bericht: # 163411Bericht Hanz »

Bertje schreef:weet je zeker dat die afwijkende aansluiting niet gewoon vervuild is?
Wel smerig maar zeker geen trompetje, tenzij grote hoeveelheden metaal zijn weggerot..
Nu ja, de nieuwe heeft wel gewoon trompetjes, dus op de gewone manier aansluiten
lordje
Berichten: 668
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 9:35 pm

Re: remdrukverdeler moertje in balk verdwenen

Bericht: # 163412Bericht lordje »

Ik heb ooit een remdrukaansluiting met een slang direct naar het linker swingarm gezien. Misschien daarvoor bedoeld? Suc6 Lordje
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: remdrukverdeler moertje in balk verdwenen

Bericht: # 163413Bericht Hanz »

Dat is nog niet zo'n slechte suggestie. Ik heb de boel alweer een jaar geleden open geschroefd, dus ik had geen idee hoe het precies heeft gezeten. Ik vond het wel vreemd dat ik dat korte wokkeltje kwijt was - zo snel raak ik geen onderdelen kwijt, maar misschien heeft het ding er helemaal niet op gezeten.
Plaats reactie