Rembekrachtiger R5 monteren in 4GTL

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Rembekrachtiger R5 monteren in 4GTL

Bericht: # 161254Bericht Bertje »

Elleirim schreef:
Ik heb geen geld om nòg meer uit te geven dan wat er nu al in zit...dus help mij aub om in oplossingen te denken met de spullen die ik heb ipv andere onderdelen aan te bevelen :D
Dit is vast niet wat je wil horen, maar waarom monteer je niet weer gewoon de originele hoofdremcylinder? Rembekrachtiging zorgt niet voor meer remkracht, enkel voor een lichter pedaal.

En waar heb jij gelezen dat een R5 remservo 1 op 1 zou passen...?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Elleirim
Berichten: 162
Lid geworden op: zo feb 02, 2014 5:14 pm

Re: Rembekrachtiger R5 monteren in 4GTL

Bericht: # 161361Bericht Elleirim »

Beste mensen,

Het systeem zit erin :D , na van Artvo nog een andere HRC te hebben ontvangen, want de eerste bleek inwendig te lekken
Vernieuwd:
veren gebeuren achterremmen
Remcilinders achter
Remdrukverdeler
Leidingen
Slangen
Nadat dus de eerste hrc stuk bleek heb ik gisteren de andere ingebouwd, maar loop nu toch weer tegen problemen aan, het pedaal is na langdurig ontluchten, waarbij er bij ieder wiel zeker 10x getrapt is met alleen maar olie in de slang dus niets meer te zien, nog steeds zacht en te diep.....

Heeft er iemand een gouden tip? Hoopt zich 'altijd' op een bepaalde plek lucht op bij deze karretjes?

Ik hoop het maar, ben het nogal zat om iedere keer op de natte straat te liggen...
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: Rembekrachtiger R5 monteren in 4GTL

Bericht: # 161372Bericht Willem de Zwijger »

Linkerachterwiel moet goed inveren ivm de remkrachtverdeler als ik me goed herinner, dus aan die kant niet op de krik. Kan iets zijn ?
Elleirim
Berichten: 162
Lid geworden op: zo feb 02, 2014 5:14 pm

Re: Rembekrachtiger R5 monteren in 4GTL

Bericht: # 161373Bericht Elleirim »

Beste Willem, dank voor je reactie.

De auto staat op zijn pootjes, we hebben ook nog geprobeerd om de nieuwe remdrukverdeler te foppen door hem zo te houden alsof er een hoop gewicht achterin lag, maar geen resultaat..
Nu heb ik net maar een hele nieuwe hoofdremcilinder besteld.....hopen dat het helpt!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Rembekrachtiger R5 monteren in 4GTL

Bericht: # 161374Bericht R4F6GTX Automaat »

Ik heb ook ooit zo'n ontlucht probleem gehad en toen heb ik op aanraden van een ouder iemand een dekseltje van de hfdrmclndr wat veranderd zodat ik er een slang op kan zetten om er zo (een klein beetje) luchtdruk op het systeem kon zetten en zo heb ik de boel kunnen ontluchten. snap je wat ik bedoel?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Elleirim
Berichten: 162
Lid geworden op: zo feb 02, 2014 5:14 pm

Re: Rembekrachtiger R5 monteren in 4GTL

Bericht: # 161375Bericht Elleirim »

Hoi!
Ik snap wat je bedoelt, dat is idd slim omdat lucht letterlijk onder invloed van druk naar het eind wordt geleid, slim!
alleen heb ik gisteren een goede vriend die een jaar of 20 monteur isgeweest op bezoek gehad en die heeft ook totaal geen lucht kunnen vinden, zo zijn we tot de conclusie gekomen dat het de hrc is, zo'n ding heeft teveel te lijden als hij jaren op een plank ligt... en dan ineens intens wordt gebruikt bij ontluchten...
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Rembekrachtiger R5 monteren in 4GTL

Bericht: # 161387Bericht Tweety »

Zelfs een ongebruikte HRC moet je echt heel voorzichtig mee doen, juist bij de eerste keer ontluchten.
Plaats reactie