rembekrachtiger

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
deutz
Berichten: 1776
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

rembekrachtiger

Bericht: # 131365Bericht deutz »

Al van verschillende mensen met een 4 gehoord, maar nog niet gezien; inbouw van een rembekrachtiger.
Wat voor een type is daarvoor geschikt, uit welke auto? ik vermoed uit een bepaalt type oer5,misschien
ook van een andere renault?
Ik zie wel berichtjes verschijnen, alvast bedankt.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: rembekrachtiger

Bericht: # 131366Bericht R4F6GTX Automaat »

Ik had 'm van de Oer-5, TS versie. Ik dacht dat ze allemaal hetzelfde waren van de ouwe 5jes. Ik wilde er nog een schepje bovenop doen door de stuurbekrachtiging van een (Duitse) 5 TX erop te maken maar de enige die ik kon vinden was duurder dan een hele 4 dus heb ik die maar laten gaan. Wel leuk idee... R4 automaat met stuurbekrachtiging en rembekrachtiging....
Als het goed is staat er hier op 't forum ergens de complete fotoserie van de ombouw van de F4 van Jan-San, ook met duidelijke foto's van zijn rembekrachtiger, aangezien dit forum nooit iets opschoont denk ik dat het nog wel te vinden is.... :roll:
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Re: rembekrachtiger

Bericht: # 131367Bericht schoapke »

viewtopic.php?f=3&t=5096&hilit=jansan+f4&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: rembekrachtiger

Bericht: # 131378Bericht jeffr4 »

Ik wilde graag de rembekrachtiger van de Super5 overzetten, maar geen enkele ruimte en past de hoofdremcylinder met de reservoirs nog maar net.
T-Bo heeft een R5 servo overgezet met een koppelstuk
Afbeelding

Kan je de lifestory en het maken van het koppelstuk , foto's enz mailen.

Ik ga de servo van de super5 aanpassen en als een soort remote servo ergens ,waar plaats is monteren, omdat een stand-alone servo prijzig is en.... ik weer wat te freubelen heb.
De single of dual remote servo van bv Lockheed/Delphi kan ik nog altijd aanschaffen en b.v. plaatsen, zoals hier aan de traverse :
Afbeelding

Deze is trouwens een spaanse van Autoplas.

Ook Malcolm heeft welliswaar een single Lockheed ingebouwd en aan het schutbord bevestigd
http://www.renault4.co.uk/gordini-brakes.htm

Deze geschikte type servo's worden ook op Ebay nieuw aangeboden en heb je voor gemiddeld 100 euries met verzend
op Ebay
deutz
Berichten: 1776
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: rembekrachtiger

Bericht: # 131379Bericht deutz »

Hoi Jeffrey, de foto,s wil ik graag zien, ik zie ze wel verschijnen! alvast bedankt.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
RichardM
Berichten: 130
Lid geworden op: di apr 29, 2003 2:00 am

Re: rembekrachtiger

Bericht: # 131397Bericht RichardM »

En als je zo ver bent om een rembekrachtiger in te bouwen.... heb ik een oer 5 TS bekrachtiger met hoofdremcilinder voor je liggen :D Zie ook bij mijn te koop topic.
deutz
Berichten: 1776
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: rembekrachtiger

Bericht: # 131402Bericht deutz »

Hoi Richard, PBtje! (uhm)
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Plaats reactie