Rem lekkage

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Sousse
Berichten: 93
Lid geworden op: za aug 29, 2009 8:31 pm
Locatie: Hoofddorp

Rem lekkage

Bericht: # 128275Bericht Sousse »

Vanmorgen toen ik in mijn 4 stapte voelde ik gelijk geen druk op de rempedaal, toch maar naar mijn werk gegaan, (achteraf had ik dit nooit moeten doen) toen ik vanmiddag de remvloeistof reservoir heb gecontroleert blijkt die helemaal leeg te zijn toch kon ik redelijk remmen en stiltaan.
Bij verdere controle thuis blijkt olie te druppelen aan de onderkant van een van de achter trommels, de boel los gemaakt en zag gelijk dat er olie lekt tussen de afdichtrubbers van de cylinder die de remschoenen tegen de trommel duwt, en als ik de rubber omhoog til stroomt de olie uit.

Weet iemand hoe dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3130
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Rem lekkage

Bericht: # 128276Bericht Hanz »

Sousse schreef:Weet iemand hoe dit probleem op te lossen?
cylinder vervangen
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Rem lekkage

Bericht: # 128277Bericht Tweety »

Remcylinder vervangen en onluchten hopelijk is dat voldoende.... die zijn niet zo duur, het kan zijn dat door het remmen met een (half)-lege hoofdremcylinder deze ook is overleden.... dat gebeurde mij... en die dingen zijn best duur.... denk eraan de trommel waar de olie in is gelopen na afloop goed te reinigen met remreiniger, en de schoentjes evt. wat op te ruwen met grof schuurpapier...
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: Rem lekkage

Bericht: # 128283Bericht Rudolf2 »

Aan de achterkant remleiding losdraaien, 2 boutjes van de remcylinder los en aan de voorkant cylinder ertusseuit peuteren. Nieuwe op de omgekeerde manier erinzetten. De remschoenen kun je op hun plaats laten zitten (scheelt een hoop gepruts)

Rudolf
Sousse
Berichten: 93
Lid geworden op: za aug 29, 2009 8:31 pm
Locatie: Hoofddorp

Re: Rem lekkage

Bericht: # 128307Bericht Sousse »

Klusje vandaag geklaard, wielremcylinder kost 21 euro bij Brezan, hoofdremcylinder is nog gelukkig heel.

Er moest wel een harmer aan de pas komen om de oude cylinder te verwijderen, die zat muur vast aan het ankerplaat. Ik heb gelijk zoals hierboven aangegeven de boel met remreiniger schoon gemaakt en de lagers opnieuw in het vet gezet.

Beadnkt voor jullie advies.
Plaats reactie