Goeie avond,
ik ben Bart uit Essen (in België) en heb net een viertje aangeschaft(800). Ben almaar begonnen met de carburateur uit elkaar te halen want hij liep niet meer. Ondertussen loopt ie terug. Heeft lang stilgestaan.
Nu zit ik nog met enkele vragen:
- onder de carburateur op het inlaatspruitstuk heeft ooit iets opgezeten,(richting linker spatbord) zit daar normaal iets op van vacuum gebeuren anders vrees ik dat'k het spruitstuk eraf moet halen en mss wel vervangen
- heeft rondom trommelremmen met de handrem voorraan, aangezien hij volledig niet meer remt (12 jaar stilgestaan) zal ik toch sowieso ander wielremcilinders moeten steken nu is mijn vraag zou'k voorraan schijven steken en achteraan ook andere met de handrem erop? Ik bedoel maar het moet toch uit elkaar dus kan'k mss net zo goed opteren voor schijven.
Als'k toch beter trommels behoud, de trommels zijn niet zelfstellend...die met handrem achteraan wel als ik me niet vergis. Is de zelfstelling over te zetten of steek'k best gewoon 4 nieuw wielremcilinders zonder aanpassingen en op tijd zelf de schoenen tegen regelen?
Al een hele boterham zo
Alvast bedankt
Trommelremmen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Trommelremmen
Welkom hier.
Op het spruitstuk onder je carburateur zit hoogstwaarschijnlijk het slangske dat naar het vacuumpotje van de vervroeger gaat (aan d'n delco)
Schijfremmen van een GTL is mogelijk, echter moet je dan wel al de nodige onderdelen hebben. Handrem onder het stuur laten zitten kan, maar dan moet je de delen van een '82er GTL zien te vinden. Na die tijd had deze de handremhandel tussen de voorstoelen zitten; kan je ook gebruiken om ze om te bouwen, werkt eigenlijk best wel gemakkelijk. Let wel dat je de achterremmen ook helemaal moet omzetten, inclusief de wielremcylinders want die zijn anders dan van de TL (t)rommelremmen maar die moet je sowieso hebben want het handremgedoe heb je ook nodig.
Smakelijk.
Op het spruitstuk onder je carburateur zit hoogstwaarschijnlijk het slangske dat naar het vacuumpotje van de vervroeger gaat (aan d'n delco)
Schijfremmen van een GTL is mogelijk, echter moet je dan wel al de nodige onderdelen hebben. Handrem onder het stuur laten zitten kan, maar dan moet je de delen van een '82er GTL zien te vinden. Na die tijd had deze de handremhandel tussen de voorstoelen zitten; kan je ook gebruiken om ze om te bouwen, werkt eigenlijk best wel gemakkelijk. Let wel dat je de achterremmen ook helemaal moet omzetten, inclusief de wielremcylinders want die zijn anders dan van de TL (t)rommelremmen maar die moet je sowieso hebben want het handremgedoe heb je ook nodig.
Smakelijk.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
Re: Trommelremmen
makkelijkste is de huidige situatie zo laten
heb zelf ook trommels + handrem voor zitten, remt prima
zijn deels zelfstellend, zelf opstellen en dan paar keer handrem aantrekken stelt deze zich behoorlijk.
heb zelf ook trommels + handrem voor zitten, remt prima
zijn deels zelfstellend, zelf opstellen en dan paar keer handrem aantrekken stelt deze zich behoorlijk.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Re: Trommelremmen
mocht je de handrem naar achteren verplaatsen kan dat ook door van de hefboom 2 lange kabels te laten maken naar achter....Remkaflex maakt ze zoals je ze hebben wil.....
Re: Trommelremmen
Ok alvast bedankt voor de reacties, het is natuurlijk zo dat ik er geen 20 000kms per jaar mee ga doen. Althans dat denk ik toch
Ik ga gewoon de rempompjes eraf halen en andere halen denk'k, gewoon eens per jaar met de oliewissel de schoentjes stellen. Hij zal wel meer dan een keer per jaar op de brug staan vrees'k
Ik vermoed dat dat ad inlaatcollecter niet echt een functie had, vacuumslangetje zit ad andere kant erop. Ik heb met remmenreiniger gespoten toen ie draaide en er gebeurde niets. Meteen ook maar eens tegen de kop/collector gespoten om te zien of hij daar nergens valse lucht zou kunnen trekken.
Wordt ongetwijfeld vervolgd
Ik ga gewoon de rempompjes eraf halen en andere halen denk'k, gewoon eens per jaar met de oliewissel de schoentjes stellen. Hij zal wel meer dan een keer per jaar op de brug staan vrees'k
Ik vermoed dat dat ad inlaatcollecter niet echt een functie had, vacuumslangetje zit ad andere kant erop. Ik heb met remmenreiniger gespoten toen ie draaide en er gebeurde niets. Meteen ook maar eens tegen de kop/collector gespoten om te zien of hij daar nergens valse lucht zou kunnen trekken.
Wordt ongetwijfeld vervolgd