Remkracht verschil
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Remkracht verschil
M'n R4tje is afgekeurd (mede) op het verschil in remkracht van de achterwielen. Heeft iemand ervaring waaraan dat veelal ligt? De garage-man zegt dat waarschijnlijk een remcilindertje gangig gemaakt moet worden, maar dan zou die toch helemaal niet moeten remmen op 1 of meerere wielen? en dat doet die wel.... iemand gouden een tip?
Helaas sinds kort R4 loos
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
Re: Remkracht verschil
als je de trommel van je wiel afhaalt zit daar ook een kleine cillinder
controleer die eens op "vochtigheid" (lekkage) en of die nog goed gangbaar is(even iemand anders laten remmen en eens goed kijken hoe soepel die beweegt)
controleer die eens op "vochtigheid" (lekkage) en of die nog goed gangbaar is(even iemand anders laten remmen en eens goed kijken hoe soepel die beweegt)
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Re: Remkracht verschil
andere mogelijkheden kan ik je zoieso geven...ik ben geen kei in remmen, maar ik ben er het afgelopen 1/2 jaar zoveel mee bezig geweest... ok...het kan zijn dat er vet op de trommel zit... of op de remschoenen..(van het weillager of zo..) trommel en schoentjes reinigen met remreiniger, en de de schoentjes opruwen met korrel 40 schuurpapier... (evt de trommel polijsten met korrle 1000..)
D'r kan aan de rand van de trommel een opstaand randje zitten waar de schoentjes tegenaan komen, dat moet er misschien afgeslepen worden... de schoentjes kunnen ook er onregelmatig zijn afgesleten, dan zou je ze kunnen draaien...en d'r kan natuurlijk lucht in de leiding zitten...let wel, lucht in de leiding kan ook betekenen dat de remcylinder lekt...(een heel klein beetje..) ontluchten dus...
Het vervangen van een remcylinder is meestal niet zo''n groot probeem (E30- ps) het lastigste is meestal om te voorkomen dat de remleiding stuk gaat bij het verwijderen van de oude... gebruik veel WD40, en probeer het warteltje langzaam los te wrikken....
als het probleem hydraulisch is moet er op de handrem weinig verschil zitten... zit dat er wel dan is het probleem mechanisch......
D'r kan aan de rand van de trommel een opstaand randje zitten waar de schoentjes tegenaan komen, dat moet er misschien afgeslepen worden... de schoentjes kunnen ook er onregelmatig zijn afgesleten, dan zou je ze kunnen draaien...en d'r kan natuurlijk lucht in de leiding zitten...let wel, lucht in de leiding kan ook betekenen dat de remcylinder lekt...(een heel klein beetje..) ontluchten dus...
Het vervangen van een remcylinder is meestal niet zo''n groot probeem (E30- ps) het lastigste is meestal om te voorkomen dat de remleiding stuk gaat bij het verwijderen van de oude... gebruik veel WD40, en probeer het warteltje langzaam los te wrikken....
als het probleem hydraulisch is moet er op de handrem weinig verschil zitten... zit dat er wel dan is het probleem mechanisch......
Re: Remkracht verschil
Nou, er staat me nog wat te doen dus. Bedankt voor de tips allemaal. Jullie horen wat het is geworden/geweest.
Helaas sinds kort R4 loos
Re: Remkracht verschil
Asl de handrem op de achterwielen werkt:
grijpt de handrem aan beide zijden op hetgelijke moment aan?
3 tikken --> wielen slepen
5 tikken aan -->wielen vast
de handrem heeft een functie bij het stellen van de remmenschoenen
vr gr Fons
grijpt de handrem aan beide zijden op hetgelijke moment aan?
3 tikken --> wielen slepen
5 tikken aan -->wielen vast
de handrem heeft een functie bij het stellen van de remmenschoenen
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)