Remschijf en naaf lostrekken... Lukt GVD! niet.. :-( (tips?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Moaske
Berichten: 286
Lid geworden op: ma jun 03, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Remschijf en naaf lostrekken... Lukt GVD! niet.. :-( (tips?

Bericht: # 107947Bericht Moaske »

Ik moet mijn remschijven vervangen (en de blokkies natuurlijk), maar ik krijg de naaf met schijf dus niet uit die vervloekte fusee getrokken of gemept... Ten einde raad vervoeg ik me dan maar eens hier... :)
Ik heb inmiddels een tweebenige polietrekker kunnen lenen ergens (zwaar exemplaar), maar tot nu toe duw ik daarmee alleen maar de as bijna dwars door de bak, en komt er nog steeds geen beweging in die @#$@#@#$ naaf... (en ja, de moer is er af... ;) )
Iemand nog geniale tips? Mijn gebakje moet dit weekend weer keuringsklaar zijn als 't kan...

Grusse, marco
Moaske's web-log
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas... ;)
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: Remschijf en naaf lostrekken... Lukt GVD! niet.. :-( (tips?

Bericht: # 107949Bericht Willem de Zwijger »

Ik heb het gisteren toevallig ook gedaan, van die fijne nieuwe schijven en blokken erop.
Ik wist niet dat het zou kunnen 'op de auto', ik heb de fusee eraf gesleuteld, hem in de werkbank geklemd en toen de naaf eruit getikt vanaf de 'achterkant'. Dat doe je met een alu of koper staaf of wat dan ook, als het maar iets zachter is dan het ijzer wat je weg wilt duwen. Ze gingen wel verschillend uit elkaar, bij de een kwam een lager mee, maar dat maakt niks uit. Daarna weer monteren met een stuk draadstang centraal door de naaf waarmee je de boel heel geleidelijk weer in elkaar kunt draaien.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Remschijf en naaf lostrekken... Lukt GVD! niet.. :-( (tips?

Bericht: # 107957Bericht R4F6GTX Automaat »

Heb je zo slecht opgelet bij mij of ben je dat alweer vergeten..... tis ook zo lang geleden dat je er was....
Als je zo die poelitrekker op de as gezet hebt en zo lekker hard eraan getrokken (geduwd) heb is de kans groot dat je diff in puin ligt.... :-?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Re: Remschijf en naaf lostrekken... Lukt GVD! niet.. :-( (tips?

Bericht: # 107965Bericht ap »

ik neem in dit soort gevallen de hele poot eraf en zet een m12 imbus bout achterin de naaf,
dan kun je met een poelietrekker de naaf losdrukken vanaf de bak gezien.
en als je het spul toch los hebt liggen waarom niet meteen de lagers vervangen die schijven verwissel je ook niet zo vaak.
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Remschijf en naaf lostrekken... Lukt GVD! niet.. :-( (tips?

Bericht: # 107972Bericht Tweety »

Eh mijn ervaring is dat ze bij de brezan meestal maar 1 Lager hebben liggen, en dat die andere wel een weekje kan duren, en de originele zijn wel hele dure....
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Remschijf en naaf lostrekken... Lukt GVD! niet.. :-( (tips?

Bericht: # 107973Bericht R4F6GTX Automaat »

Mijn ervaring is dat ze m niet op voorraad hebben maar dat ie de volgende ochtend om half 9 wel op voorraad is, zo veel als ik er maar wil hebben. En nee, dat is niet bij Brezan... daar kom ik nooit... die is me te duur en slechte service als je om de R4-club-korting vraagt
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Plaats reactie