Ik heb in korte tijd mijn Rodeo die tot op de laatste schroef uit elkaar lag weer in elkaar gekregen met het oog op het komende Rodeoweekend. Ik was dan ook blij dat hij deze week door de keuring kwam, echter een uurtje na de keuring ging ik een ritje proberen en toen liep(en) mijn rem(men) vast.
Bij de keuring werd al een vastzittende rem rechtsvoor geconstateerd. Deze hebben ze toen schoongemaakt. Daarvan heb ik nu de remklauw en de remslang vervangen, maar helaas nog precies hetzelfde.
Na 5 minuten rijden begint de druk van het rempedaal toe te nemen. langzamerhand wordt de remdruk groter, totdat de auto bijna niet meer vooruit te krijgen is. Je moet dan ook op tijd weer naar huis. Als de auto dan een tijdje stilstaat, dan is de druk weer weg en de remmen weer vrij.
Bij het in elkaar zetten van de auto heb ik de remslangen gecontroleerd en deze zagen er goed uit.
Iemand een idee, alle suggesties zijn welkom. Merci d'avance.
Remprobleem
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Remprobleem
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Geloof dat fuzzie en zn maat een keer het zelfde probleem hadden. Dacht dat ontluchten ontluchten en nog eens ontluchten de oplossing had gegeven, maar weet dat niet zeker
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
als hij de druk opbouwt dan zit er waarschijnlijk toch een zuiger vast in de klauw waarschijnlijk een stofhoes om de zuiger gescheurt, dit kun je van buiten af niet herstellen.
Het beste wat je kunt doen, plaats een stuk hout tussen de klauw zet de lucht slang er op zodat de zuiger er uit komt maak de zuiger en de cilinder goed schoon met een groen sponsje (wees voorzichtig met de rubbere ring op de zuiger) en vet het geheel in met remmen vet vervang de rubberen stofhoes kun je deze niet krijgen maak er een van een binnenband van de fiets gewoon uitknippen , alles weer monteren de rood kopere ring even uitgloeien op het vuur, olie bij vullen alles ontluchten flink remmen en weer ontluchten dan moet hij weer gereed zijn voor het Rodeo weekend.
Het beste wat je kunt doen, plaats een stuk hout tussen de klauw zet de lucht slang er op zodat de zuiger er uit komt maak de zuiger en de cilinder goed schoon met een groen sponsje (wees voorzichtig met de rubbere ring op de zuiger) en vet het geheel in met remmen vet vervang de rubberen stofhoes kun je deze niet krijgen maak er een van een binnenband van de fiets gewoon uitknippen , alles weer monteren de rood kopere ring even uitgloeien op het vuur, olie bij vullen alles ontluchten flink remmen en weer ontluchten dan moet hij weer gereed zijn voor het Rodeo weekend.
Hoi,
Ik ben niet een remmen specialist, maar wanneer ik dit zo lees zou ik het zoeken in de hoofdrem-cilinder.
Wanneer er 1 cilinder bijv. linksvoor vast zou blijven zitten dan zou de auto ook enorm naar links moet trekken. Ik begrijp dat alle remmen eigenlijk blokkeren.
Elke keer wanneer je remt, dan pomp je olie in het circuit, wanneer je de rem loslaat dan moet het weer terugstromen. In een trommelrem zorgen o.a. de veertjes ervoor dat de cilinders weer een beetje worden teruggedrukt, bij een schijfrem zijn er volgens mij geen veertjes, maar daar hoeft de cilinder maar een halve mm ofzo weer terug.
Wanneer de olie niet goed kan terugstromen dan blijft het circuit op druk en blijkbaar duurt het dan een paar uur voordat de druk eruit is.
Zit er in de hoofdrem-cilinder niet een of ander terugstroom klepje ofzo?
Succes ermee,
Akko
Ik ben niet een remmen specialist, maar wanneer ik dit zo lees zou ik het zoeken in de hoofdrem-cilinder.
Wanneer er 1 cilinder bijv. linksvoor vast zou blijven zitten dan zou de auto ook enorm naar links moet trekken. Ik begrijp dat alle remmen eigenlijk blokkeren.
Elke keer wanneer je remt, dan pomp je olie in het circuit, wanneer je de rem loslaat dan moet het weer terugstromen. In een trommelrem zorgen o.a. de veertjes ervoor dat de cilinders weer een beetje worden teruggedrukt, bij een schijfrem zijn er volgens mij geen veertjes, maar daar hoeft de cilinder maar een halve mm ofzo weer terug.
Wanneer de olie niet goed kan terugstromen dan blijft het circuit op druk en blijkbaar duurt het dan een paar uur voordat de druk eruit is.
Zit er in de hoofdrem-cilinder niet een of ander terugstroom klepje ofzo?
Succes ermee,
Akko
4Dawgs
drukopbouw
De druk neem kennelijk toe. Dat voel je kennelijk aan het rempedaal.
Staat er dan vervolgens ook druk op het vloeistof reservoir?. Zo ja, is het onluchtgaatje in de deksel dicht.
Als er geen druk is in het vloeistofreservoir maar wel druk in het systeem is mogelijk de voetklep (die zorgt voor een restdruk in het systeem) defect.
Maar controleeer eerst even het volgende:
Heeft de stift die van het rempedaal tegen de hoofdremcilinder duwt voldoende speling (1 mm). Als dat niet zo is kan de zuiger niet helemaal terugkomen en opent mogelijk de compensatieboring niet.
vr gr Fons
Staat er dan vervolgens ook druk op het vloeistof reservoir?. Zo ja, is het onluchtgaatje in de deksel dicht.
Als er geen druk is in het vloeistofreservoir maar wel druk in het systeem is mogelijk de voetklep (die zorgt voor een restdruk in het systeem) defect.
Maar controleeer eerst even het volgende:
Heeft de stift die van het rempedaal tegen de hoofdremcilinder duwt voldoende speling (1 mm). Als dat niet zo is kan de zuiger niet helemaal terugkomen en opent mogelijk de compensatieboring niet.
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: drukopbouw
Dit was het, de vorige eigenaar heeft de hoofdremcilinder vervangen, sindsdien is er nooit meer mee gereden. Ik zou er niet opgekomen zijn.RVIER schreef: Heeft de stift die van het rempedaal tegen de hoofdremcilinder duwt voldoende speling (1 mm). Als dat niet zo is kan de zuiger niet helemaal terugkomen en opent mogelijk de compensatieboring niet.
vr gr Fons
Bedankt voor alle reacties, met die van RVIER in het bijzonder.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2