handrem losmaken

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Don Tom
Berichten: 37
Lid geworden op: zo feb 25, 2007 11:24 pm
Locatie: Turnhout België

handrem losmaken

Bericht: # 106395Bericht Don Tom »

Hallo iedereen,

Vraagje. Ik wil mijn handremkabel losmaken. Moet dit aan het wiel zelf gebeuren (maar ik krijg dat niet open zonder gepast materiaal), of kan het ook langs de bovenkant.
Verder is deze kabel langs 1 kant beschadigd. Nu ik hem er toch af ga halen, kan ik dat beter meteen vervangen. Iets waar ik op moet letten? Oh ja, ik kan beide kabels dan toch apart monteren, he?
Hmm...

Groeten
Tom
Gebruikersavatar
FuZziE
Berichten: 89
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 7:40 pm
Locatie: Utrecht

Bericht: # 106397Bericht FuZziE »

als je er 1 wil vervangen moet je toch wel je wiel open maken om hem daar lost te maken... wat bedoel je met gepast materiaal om je wiel open te krijgen? daar heb je toch niet echt iets bijzonders voor nodig...??
Vrrrrrroem....
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Bericht: # 106402Bericht Tweety »

Ach hij zal het wel over die dop hebben die over de wielmoer/lager heen zit... ik denk dat de meeste mensen een waterpomptang op de grootste stand zetten, en dan met een beetje wrikken die dop d'r uit trekken.. er staat in mijn boek inderdaad wel wat over speciaal gereedschap anders beschadig je dat ding, maar ach... nou ja niet proberen te schroeven, er zit geen draad op... gewoon trekken alsof het een kies is...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Bericht: # 106403Bericht Hanz »

De vraag is natuurlijk ook of hij de handrem op het voorwiel of achterwiel heeft. In het eerste geval heb je helemaal niet met die dop te maken. De pan kan wel behoorlijk vastzitten.
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 106404Bericht schoapke »

die drie schroefjes krijg je met een slagschroevendraaier wel los
[als je de handrem op de voorwielen hebt misschien dat je daar uitsluitsel over kan geven]
Helaas willen de schroefjes daarbij wel eens sneuvelen
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Don Tom
Berichten: 37
Lid geworden op: zo feb 25, 2007 11:24 pm
Locatie: Turnhout België

Bericht: # 106408Bericht Don Tom »

Tweety schreef:Ach hij zal het wel over die dop hebben die over de wielmoer/lager heen zit...
Ja, 't is die! Dus achterwiel. Ik zal eens proberen straks.

Alvast merci!
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 106409Bericht schoapke »

ik zelf heb daarvoor gewoon een dop met lange steel Hier schuif ik nog eens een stuk pijp overheen zodat de arm ongeveer 1.5 meter wordt. Kan zelfs mn kleine neefje de meest hardnekkige moer loskrijgen :lol:
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Don Tom
Berichten: 37
Lid geworden op: zo feb 25, 2007 11:24 pm
Locatie: Turnhout België

Bericht: # 106412Bericht Don Tom »

Oktjes, die dop heb ik er zonder trauma's vanaf gekregen. Nu weet ik niet hoe ik de handremkabel eruitkrijg zonder iets kapot te maken. Ik heb hem al losgemaakt op het einde, maar hoe moet ik hem er nu helemaal uit krijgen? Hij zit blijkbaar vastgeperst (rode cirkel)
Afbeelding

Bedankt voor de hulp!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 106413Bericht R4F6GTX Automaat »

O, dat zit een beetje geklemd. Gewoon een schroevendraaier of zoiets tegenzetten en een kleine tik erop met een hamer, dan schiet dat zo uit de ankerplaat.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Bericht: # 106422Bericht Tweety »

Ja inderdaad, maar eerst de binnenkabel loshaken...
Don Tom
Berichten: 37
Lid geworden op: zo feb 25, 2007 11:24 pm
Locatie: Turnhout België

Bericht: # 106424Bericht Don Tom »

Gelukt! Bedankt voor de hulp en tot de volgende vraag ;-)
Plaats reactie