ik had al een paar dagen dat er een vreemd luchtje mijn neusgaten kriebelde onder het rijden, wat is dat
ná 60 kilometer ben ik er dan eindelijk achter, de linker voorrem zit vast oeps
goed , ik ben thuis gekomen en de rem heb ik inmiddels ook weer een beetje werkend maar daarmee komt ie a.s. dinsdag natuurlijk niet door de APK
Zaterdag is het magazijn open dus tijd voor strakke axie !!!
maar wat kan ik nu het beste doen ????
sowieso nieuwe remblokjes en op z'n minst revisiesetjes voor de remklauwen ( ik doe ze gelijk maar alle 2 )
maar moet ik nu ook maar beter m'n schijven vervangen ????
trekken die nu wel of niet krom als ze zo heet geworden zijn ????
tijd voor het technische forum
wie weet ut?
rijden met een geblokkeerde voorrem oeps
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
rijden met een geblokkeerde voorrem oeps
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
oplossing vd oorzaak
Voor wat het waard is:
Rem zit vast als gevolg van? De klauw kan stuk zijn, maar wat is de staat van jouw remslangen? Check deze ook eens, vervangen is zeker aan te bevelen. Verse remolie erbij gegooid? Dot 4? Fijn het oude rubber laten aanzwellen tot verstopping aan toe! Je bent niet de eerste...(met schaamrood op de kaken!)
Schijven vervangen als ze groeven hebben of heel dun, ook al zijn ze dan van nature. Alles in verhouding!
Blokken vervangen zeker doen: glazig worden ze van warmte! Extra gebakken.
Arnhem-magazijn doe je met een andere auto? Let op het soort remklauw en dito blokjes. Vergeet de bevestigingsveertjes niet te vervangen en al helemaal niet wegggooien of vergeten!!!
Tot zo ver deze soort van bekentenis van mijn fouten de afgelopen jaartjes 4-sleutelen...
Nu een R5 op de brug. Ik mag een stapje hoger!
Tuut tuut
Bart
Rem zit vast als gevolg van? De klauw kan stuk zijn, maar wat is de staat van jouw remslangen? Check deze ook eens, vervangen is zeker aan te bevelen. Verse remolie erbij gegooid? Dot 4? Fijn het oude rubber laten aanzwellen tot verstopping aan toe! Je bent niet de eerste...(met schaamrood op de kaken!)
Schijven vervangen als ze groeven hebben of heel dun, ook al zijn ze dan van nature. Alles in verhouding!
Blokken vervangen zeker doen: glazig worden ze van warmte! Extra gebakken.
Arnhem-magazijn doe je met een andere auto? Let op het soort remklauw en dito blokjes. Vergeet de bevestigingsveertjes niet te vervangen en al helemaal niet wegggooien of vergeten!!!
Tot zo ver deze soort van bekentenis van mijn fouten de afgelopen jaartjes 4-sleutelen...
Nu een R5 op de brug. Ik mag een stapje hoger!
Tuut tuut
Bart
hoi Bart, m'n slangen zijn 2 jaar oud, had ik toen ook maar de klauwen vervangen, had me een hoop gescheelt, nu. maar goed, de schijven hebben geen groeven maar ze hobbellen wel een beetje, tzijn geen mooi strakke schijfjes.
de rit ernaar toe ,tja gewoon met de R4 ,de rem is nu weer los (zuiger zat vast) en vervangen moet ik m'n nu toch, hij remt hoogsten een beetje té goed ( de/mijn reactietijd is dus afgenomen !)
dus morgen het hele lijstje vervangen, das weer een maandje pindakaas op de boterham
de rit ernaar toe ,tja gewoon met de R4 ,de rem is nu weer los (zuiger zat vast) en vervangen moet ik m'n nu toch, hij remt hoogsten een beetje té goed ( de/mijn reactietijd is dus afgenomen !)
dus morgen het hele lijstje vervangen, das weer een maandje pindakaas op de boterham
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
schijf remmen
heren,
wat is er nu eigenlijk precies aan de hand?
Volgens mij valt het allemaal nogal mee. Als hij echt vast had gezeten had de auto naar een kant getrokken.
Schijfremzuigers zitten erg dicht tegen de blokken Dit is gedaan om een korte reactietijd te krijgen. De vrijloopafstand wordt eigenlijk bepaald door de afdicht rubber in het huis rond de zuiger. Die afdichtrubber is eleastisch en haalt bij het loslaten van de druk de zuiger maar tienden van milimeters terug.
Als de zuiger nu erg stroef in de cilinder (klauw) loopt trekt hij niet meer zo goed terug.-
Wat moet je nu doen: -> loshalen, zuiger uit de cilinder persen (voet op de pedaal etc) cilinder schoonmaken en de groef waar de rubber in zit!, zuiger schoonmaken. Als je een cilinderhoonsetje hebt gebruik je dat on de cilinder op te frissen anders gebruik je bv schuurpapier nr 600 of een scotshbrite spons. Hetzelfde doe je met de zuiger (die is hardverchroomd, daar gaat alleen het vuil vanaf). Het geheel er goed schoonmaken, weer monteren, lieftst met remcilinderpasta. Je moet de zuiger met de hand in kunnen drukken. Een rivisiersetje is hoogstwaarschijnlijk helemaal niet nodig, tenzij de stofkap kapot is.
Geen nieuwe schijven, geen nieuwe blokken tenzij ze erg verglaasd zijn. Als je ze nog met schuurpapier kunt bewerken zijn ze goed! (niet inhaleren, kan astbest bevatten!)
Ik ga er natuurlijk vanuit dat de remklauw (bendix?) goed kan bewegen in de houder. Als dat niet zo is begin je daarmee. Schoonmaken. monteren met een beetje goudvet.
succes, het valt best mee
vr gr Fons
wat is er nu eigenlijk precies aan de hand?
Volgens mij valt het allemaal nogal mee. Als hij echt vast had gezeten had de auto naar een kant getrokken.
Schijfremzuigers zitten erg dicht tegen de blokken Dit is gedaan om een korte reactietijd te krijgen. De vrijloopafstand wordt eigenlijk bepaald door de afdicht rubber in het huis rond de zuiger. Die afdichtrubber is eleastisch en haalt bij het loslaten van de druk de zuiger maar tienden van milimeters terug.
Als de zuiger nu erg stroef in de cilinder (klauw) loopt trekt hij niet meer zo goed terug.-
Wat moet je nu doen: -> loshalen, zuiger uit de cilinder persen (voet op de pedaal etc) cilinder schoonmaken en de groef waar de rubber in zit!, zuiger schoonmaken. Als je een cilinderhoonsetje hebt gebruik je dat on de cilinder op te frissen anders gebruik je bv schuurpapier nr 600 of een scotshbrite spons. Hetzelfde doe je met de zuiger (die is hardverchroomd, daar gaat alleen het vuil vanaf). Het geheel er goed schoonmaken, weer monteren, lieftst met remcilinderpasta. Je moet de zuiger met de hand in kunnen drukken. Een rivisiersetje is hoogstwaarschijnlijk helemaal niet nodig, tenzij de stofkap kapot is.
Geen nieuwe schijven, geen nieuwe blokken tenzij ze erg verglaasd zijn. Als je ze nog met schuurpapier kunt bewerken zijn ze goed! (niet inhaleren, kan astbest bevatten!)
Ik ga er natuurlijk vanuit dat de remklauw (bendix?) goed kan bewegen in de houder. Als dat niet zo is begin je daarmee. Schoonmaken. monteren met een beetje goudvet.
succes, het valt best mee
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: rijden met een geblokkeerde voorrem oeps
Ronny dan sta je voor de dichte deur........ ZONDAG is het magazijn open!ronny schreef:
Zaterdag is het magazijn open dus tijd voor strakke axie !!!
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
yep, effe gechecked, klopt magazijn was dicht
maar onderweg 2 R4F4/6 gezien ,een mooi beschilderde in velp en eentje op de snelweg
maar goed de zuigers zaten vast en de klauw kon niet meer schuiven, dit alles veroorzaakt door de remreiniger afgelopen december en toen de boel niet weer in het vet gezet, dus..alles lekker droog ...regen..beetje pekel d'r bij, begin deze week de onderkant afgespoten met een hogedrukspuit, dus d'r zal ook nog wel wat zand en troep bij zitten en ja toen zat het allemaal wel erg vast enzo.
maar toch, het magazijn was dicht , toch maar alles schoongemaakt en ingevet en morgen is er weer een dag om te sleutelen
het boodschappenlijstje vooralsnog:
remvoering voor en achter
2 afstelmechaniekjes achter
2 remschijven
2 revisiesetjes
2 wiellagerssetjes
maar onderweg 2 R4F4/6 gezien ,een mooi beschilderde in velp en eentje op de snelweg
maar goed de zuigers zaten vast en de klauw kon niet meer schuiven, dit alles veroorzaakt door de remreiniger afgelopen december en toen de boel niet weer in het vet gezet, dus..alles lekker droog ...regen..beetje pekel d'r bij, begin deze week de onderkant afgespoten met een hogedrukspuit, dus d'r zal ook nog wel wat zand en troep bij zitten en ja toen zat het allemaal wel erg vast enzo.
maar toch, het magazijn was dicht , toch maar alles schoongemaakt en ingevet en morgen is er weer een dag om te sleutelen
het boodschappenlijstje vooralsnog:
remvoering voor en achter
2 afstelmechaniekjes achter
2 remschijven
2 revisiesetjes
2 wiellagerssetjes
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)