Re: 4Alpes met de 4F4
Geplaatst: vr aug 05, 2022 9:40 am
1100cc is geen must!! Met de 850 kom je ook boven . Maar dat duurt wel wat langer. Het allerbelangrijkste is dat je door rijdt op de bult en niet stopt!! Anders kan je weer omlaag, moet je de auto omhoog duwen of de organisatie hangt de sleepkabel achter de Toyota….fopman schreef: ↑za aug 06, 2022 10:45 pm Tips zijn altijd welkom. Denk je dat het met een 850cc motor te doen is? Of is een 1100cc motor een must? En moeten er voor ook betere remtrommels op? Ik heb een gewone 4TL en die hebben 200mm trommels, een F4 heeft 228mm remtrommels en ik denk dat die wat beter reageren. Weet je dat of heb je alleen ervaring met de F4?
Zeker niet overdreven! Heb het zo gaaf gehad! Ook met andere deelnemers. Ik ben niet de beste in Frans maar heb het altijd heel gezellig gehad met vele andere equipes.walterg schreef: ↑za aug 06, 2022 11:50 pm @Breght.
En heb ik overdreven toen ik zei dat dit de rit van je leven ging worden ? Prachtige omgeving, onvergetelijke pistes die je in je stoutste dromen niet verwacht had, en af en toe een technisch mankement om de boel op te fleuren. En 's avonds dan je tentje opzetten, potje eten maken en een paar blikken bier opentrekken. Net iets anders dan de oldtimerritten die je normaal in je eigen omgeving doet. Ik krijg in ieder geval nog steeds een glimlach van oor tot oor als ik er aan terugdenk.
Nu even een paar dagen bijkomen en dan terug huiswaarts met een pak fijne herinneringen !!
Als de wagen te laag op de wielen staat (negatief camber), dan slijten de banden juist onevenredig veel aan de binnenzijde van de loopvlakken. Ik heb dat gehad met mijn F6: na afloop van een vakantie naar Noorwegen waren de banden afgeschreven.Breght schreef: ↑zo aug 07, 2022 11:43 am
- Onze voorbanden zijn aan de uiteinden versleten omdat ze óf te breed zijn óf de auto voor te laag stond. Bij inveren raakten de banden de wielkasten (af en toe). Ik zou de torsiestaven persoonlijk hoger zetten om net wat meer bodemvrijheid te hebben en meer ruimte voor de banden te hebben.
Denk dat we dan zoiezo eens naar de wielsporing moeten kijken!Bertje schreef: ↑ma aug 08, 2022 12:14 pmAls de wagen te laag op de wielen staat (negatief camber), dan slijten de banden juist onevenredig veel aan de binnenzijde van de loopvlakken. Ik heb dat gehad met mijn F6: na afloop van een vakantie naar Noorwegen waren de banden afgeschreven.Breght schreef: ↑zo aug 07, 2022 11:43 am
- Onze voorbanden zijn aan de uiteinden versleten omdat ze óf te breed zijn óf de auto voor te laag stond. Bij inveren raakten de banden de wielkasten (af en toe). Ik zou de torsiestaven persoonlijk hoger zetten om net wat meer bodemvrijheid te hebben en meer ruimte voor de banden te hebben.
Is je wielsporing eigenlijk wel in orde?
Wat de wagenhoogte aan de voorkant betreft: het komt er (in mijn ervaring/ bij Cleon motor) op neer dat de bandomtrek en de spatbordrand concentrische circelbogen vormen (met de wielnaaf als middelpunt), zie figuur en voor meer info https://www.renault4.co.uk/tech-ride-heights.htm
Wielsporing afstellen/controleren met een tool van 1 euro (2 concentrische PCV pijpjes): viewtopic.php?p=176897#p176897Breght schreef: ↑zo aug 07, 2022 11:43 am
Denk dat we dan zoiezo eens naar de wielsporing moeten kijken!
Los daarvan is de slijtage puur gekomen door het raken van de wielkasten… En dat was met sommige wegen onvoorkombaar. Naar mijn mening is een hogere wagenhoogte sowieso handig voor een keer 4alpes of andere offroad bezigheid.