4Alpes met de 4F4
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: 4Alpes met de 4F4
Op de website http://www.4alpes.com/ staat een plan met de route die (ongeveer) gevolgd wordt.
A310/4 VG - R12 TL - R5 EBS cabrio - R4 TL - R4 F6
Re: 4Alpes met de 4F4
Bedankt!
Re: 4Alpes met de 4F4
Leuk, daar was ik gisteren en na de 4alpes ben ik daar weer te vinden voor een aantal dagen. Misschien leuker om net iets omhoog te rijden bij Guillestre en in de buurt te gaan kijken bij Station de Risoul. De 3e augustus komt de hele groep tussen 11:00 en 13:30 daar bij elkaar en is er een parc fermé. Er zijn 150 teams in totaal… Dus je kunt zoiezo op die route je ogen uitkijken! Hopelijk tot dan .
VNL-58-L R4F4 1986 1108cc uit Frankrijk
Re: 4Alpes met de 4F4
VNL-58-L R4F4 1986 1108cc uit Frankrijk
Re: 4Alpes met de 4F4
Dit is ook echt wel een must om een keer te kunnen doen. Echt enorm veel plezier daar!
Ouwe meuk is leuk
Re: 4Alpes met de 4F4
Technische keuring was pittig, zitten de bodemplaten eronder? Sleepogen? APK? Oké dat was het merci!
VNL-58-L R4F4 1986 1108cc uit Frankrijk
Re: 4Alpes met de 4F4
Renault 4TL
tweede project type R1123 | Motor: 845cc type 800-05 | bouwjaar 1976 | kleur 705 Rouge
Renault 4L
eerste project type R1120 | Motor: 747cc type 680-02 | bouwjaar 1963 | kleur 618 Gris Templier
tweede project type R1123 | Motor: 845cc type 800-05 | bouwjaar 1976 | kleur 705 Rouge
Renault 4L
eerste project type R1120 | Motor: 747cc type 680-02 | bouwjaar 1963 | kleur 618 Gris Templier
Re: 4Alpes met de 4F4
Lachen, dat was tijdens de parade door het dorp heen. Vandaag 182 km van Bourg Saint Maurice naar Sestriere. Ergens onderweg zien we twee voertuigen van de organisatie. Zodra we die zien; gas! Lukt het niet, slepen ze je omhoog. De uitkomst horen jullie vanavond, als er bereik is .
VNL-58-L R4F4 1986 1108cc uit Frankrijk
Re: 4Alpes met de 4F4
Een update, gisteren 182 km gereden. Heel veel 4’tjes voorbij gereden die na 10 minuten al stil stonden. Wij konden gelukkig door. Na de lunch vertrokken we de col weer op, met een daarop volgend “hittelampje”. We waren niet de enige, een heel groot deel van de groep had er last van.
Hierdoor konden we helaas niet de tweede piste rijden en moesten we over de weg, dus zullen we ook nooit weten of we de berg op konden komen die zo lastig was. Eind bestemming in ieder geval gehaald!
Een paar foto’s:
Hierdoor konden we helaas niet de tweede piste rijden en moesten we over de weg, dus zullen we ook nooit weten of we de berg op konden komen die zo lastig was. Eind bestemming in ieder geval gehaald!
Een paar foto’s:
VNL-58-L R4F4 1986 1108cc uit Frankrijk
Re: 4Alpes met de 4F4
VNL-58-L R4F4 1986 1108cc uit Frankrijk
Re: 4Alpes met de 4F4
Leuke foto's, ziet eruit als een tof evenement!
Tip voor de girafonklep: schuif hem uit de scharnieren en leg hem achterin de laadbak (als je ruimte hebt). Minder belastend voor de scharnieren dan hoe je nu rijdt, en je loopt niet het risico de girafon onderweg (bij een hobbel) kwijt te raken.
Tip voor de motortemperatuur: verwarming vol open zetten, dan heb je nog wat extra koelcapaciteit.
Tip voor de girafonklep: schuif hem uit de scharnieren en leg hem achterin de laadbak (als je ruimte hebt). Minder belastend voor de scharnieren dan hoe je nu rijdt, en je loopt niet het risico de girafon onderweg (bij een hobbel) kwijt te raken.
Tip voor de motortemperatuur: verwarming vol open zetten, dan heb je nog wat extra koelcapaciteit.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: 4Alpes met de 4F4
Wat een fantastisch leuke foto’s!
Geeft een mooie indruk van omvang en samenstelling van het deelnemersveld.
Heel gaaf en jaloersmakend
Bertil
Geeft een mooie indruk van omvang en samenstelling van het deelnemersveld.
Heel gaaf en jaloersmakend
Bertil
Re: 4Alpes met de 4F4
Verwarming is inderdaad de oplossing, hebben we de hele dag al toegepast en werkt perfect. Al geeft mijn vader aan zacht gegaan de kuiten te hebben… Maar thats it!Bertje schreef: ↑di aug 02, 2022 3:01 pm Leuke foto's, ziet eruit als een tof evenement!
Tip voor de girafonklep: schuif hem uit de scharnieren en leg hem achterin de laadbak (als je ruimte hebt). Minder belastend voor de scharnieren dan hoe je nu rijdt, en je loopt niet het risico de girafon onderweg (bij een hobbel) kwijt te raken.
Tip voor de motortemperatuur: verwarming vol open zetten, dan heb je nog wat extra koelcapaciteit.
Mbt tot te girafon, we hebben hem nu zo vast zitten dat hij geen kant op kan. Maar eens kijken of we hem ergens binnen kwijt kunnen..!
De knop van de ventilator is helaas overleden, nu een tijdelijke oplossing een andere knop geplaatst.
VNL-58-L R4F4 1986 1108cc uit Frankrijk
Re: 4Alpes met de 4F4
Merci! Veel verschillende mensen hier te vinden, jong tot oud, maar ook met totaal verschillende auto’s. De ene is compleet rally/off road geprepareerd, de ander totaal niet. Wij zitten er wat tussenin, maar heb wel een groeiend lijstje met verbetetingen of dingen die ik in de toekomst wel zou willen veranderen. Terreinbanden zijn niet helemaal nodig maar rijdt naar mijn mening toch echt fijner de pistes over. Nu heb ik wel de luxe dat ik de straat banden op de auto had zitten naar het beginpunt, zodat ik de terreinbanden terplekke erop kon plaatsen. Wel de andere set ergens achterlaten, anders kom je met die extra kilo’s lastig de berg op!
VNL-58-L R4F4 1986 1108cc uit Frankrijk
Re: 4Alpes met de 4F4
Hallo,
Vandaag brecht met zijn auto tegengekomen net voor de col de l izoard. Wij met het gezin de r4.s begroet tot we brecht tegen zijn gekomen erg leuk!!
Vandaag brecht met zijn auto tegengekomen net voor de col de l izoard. Wij met het gezin de r4.s begroet tot we brecht tegen zijn gekomen erg leuk!!