in de media

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

in de media

Bericht: # 176561Bericht Hanz »

afgelopen week in het Haarlems Dagblad, dankzij de oplettendheid van mijn ouders. Misschien een tip voor JelleP voor na de lockdown?
Afbeelding

Ook leuk: in het blad van de Fietsersbond een reproductie van een poster uit 1978. In het bijgaande artikel wordt opgemerkt dat er relatief veel viertjes en 2CVs op staan. Dat wordt verklaard door te stellen dat weinig mensen in de kennissenkring van de Fietsersbond (toen nog ENFB) een auto hadden, en die er wel een hadden, hadden een 'beginnersauto'. De DS was dan weer van de buurman van de fotograaf:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hanz op zo okt 18, 2020 1:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
otogazzi
Berichten: 698
Lid geworden op: za jun 28, 2003 2:00 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: in de media

Bericht: # 176567Bericht otogazzi »

Hans je heb pm.
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Gebruikersavatar
JelleP
Berichten: 655
Lid geworden op: za jun 27, 2015 12:38 am
Locatie: Haarlem

Re: in de media

Bericht: # 176576Bericht JelleP »

Hanz schreef: zo okt 18, 2020 9:45 am Misschien een tip voor JelleP voor na de lockdown?
Deze kende ik natuurlijk allang! :D
Deze oranje GTL stond al minstens een jaar voorin dit restaurant, ik heb er ook al eens gegeten. Ik fiets er op weg naar mijn werk elke ochtend langs, en zag laatst de auto niet meer binnen staan en was bang dat -ie verschroot was. Staat nu dus kennelijk achterin, ook leuk.
Grappig detail: er zit nog een maand APK op. Ben benieuwd of dit vernieuwd gaat worden of dat de auto voortaan geschorst blijft.
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
Gebruikersavatar
Jan1962
Berichten: 457
Lid geworden op: zo sep 16, 2012 10:04 am
Locatie: Leveroy

Re: in de media

Bericht: # 177200Bericht Jan1962 »

Afbeelding
Topgear gisteravond op tv bij Spike :)
Voor mijn plezier rijd ik liever in een 4!
Gebruikersavatar
dirkoosterhoff
Berichten: 861
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
Locatie: Enschede

Re: in de media

Bericht: # 177209Bericht dirkoosterhoff »

Heb ik ook gezien. Erg leuk. Tot het moment dat ze natuurlijk toch weer een heel goed en mooi uitziend viertje naar de knoppen moesten helpen. Zonde!! Was een leuke 4 met speciaal dashboard en een prachtige kleur.
Hadden ze beter die lelijke Peugeot 106 of wat voor nummer het ook was kunnen mollen
Gebruikersavatar
otogazzi
Berichten: 698
Lid geworden op: za jun 28, 2003 2:00 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: in de media

Bericht: # 177211Bericht otogazzi »

:D :D Ja, zat hier ook met kromme tenen...... :(
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Gebruikersavatar
JoReno
Berichten: 951
Lid geworden op: za okt 11, 2008 8:23 pm
Locatie: Veghel

Re: in de media

Bericht: # 177269Bericht JoReno »

Zondagavond 24 januari op VPRO/NPO 2: Ruben Terlou op bezoek bij Chinezen in Madagascar. Hij neemt een taxi. Sommigen van ons weten dat er in die stad nog héél veel R4's als taxi in gebruik zijn. Kijken dus: De wereld van de Chinezen; wat je te zien krijgt op de katoenvelden, is mogelijk niet erg verheffend.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door JoReno op vr jan 22, 2021 9:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).

Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Gebruikersavatar
walterg
Berichten: 154
Lid geworden op: vr sep 27, 2013 12:52 pm
Locatie: Essen

Re: in de media

Bericht: # 177302Bericht walterg »

Er is sneeuw op komst. Klein voorbeeld hoe je eventueel door de bocht kan (nw)

https://www.facebook.com/Sportive.Fr/vi ... 917738746/
A310/4 VG - R12 TL - R5 EBS cabrio - R4 TL - R4 F6
Gebruikersavatar
Jan1962
Berichten: 457
Lid geworden op: zo sep 16, 2012 10:04 am
Locatie: Leveroy

Re: in de media

Bericht: # 177359Bericht Jan1962 »

Mijn zoon wees mij op onderstaand nieuwsbericht, iets wat voor de ware R4 fanaat eigenlijk geen nieuws is. Ik heb hartelijk om kunnen lachen:
https://topgear.nl/autonieuws/renault-4 ... de-sneeuw/
:D :D
Voor mijn plezier rijd ik liever in een 4!
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: in de media

Bericht: # 177360Bericht Bertje »

dirkoosterhoff schreef: ma jan 04, 2021 5:18 pm Heb ik ook gezien. Erg leuk. Tot het moment dat ze natuurlijk toch weer een heel goed en mooi uitziend viertje naar de knoppen moesten helpen. Zonde!! Was een leuke 4 met speciaal dashboard en een prachtige kleur.
Hadden ze beter die lelijke Peugeot 106 of wat voor nummer het ook was kunnen mollen
Mee eens, Dirk! En wat onnozel dat ze die R4 niet meer aan de praat kregen, 10 km van de eindstreep. Waar is de tijd dat het tech team zelfs een auto die water in de motor had gekregen nog wist op te lappen (de Kadett "Oliver" die te water raakte in de Botswana-special)?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: in de media

Bericht: # 177361Bericht Bertje »

JoReno schreef: zo jan 10, 2021 1:00 am Zondagavond 24 januari op VPRO/NPO 2: Ruben Terlou op bezoek bij Chinezen in Madagascar. Hij neemt een taxi. Sommigen van ons weten dat er in die stad nog héél veel R4's als taxi in gebruik zijn. Kijken dus: De wereld van de Chinezen; wat je te zien krijgt op de katoenvelden, is mogelijk niet erg verheffend.
Afbeelding
Daar loopt het dus beter af met de viertjes dan bij Top Gear (waar het voor wel meer auto's vervelend eindigt...)
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Plaats reactie