Welke verzekering

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Martin61
Berichten: 67
Lid geworden op: ma jul 08, 2019 10:04 pm
Locatie: Geldrop

Welke verzekering

Bericht: # 175422Bericht Martin61 »

Ik wil mijn karretje gaan verzekeren. Nu is mijn vraag of de club een soort van collectieve verkering kan aanbieden of anders wat is een goede en goedkope verzekeringsmaatschappij...
Gebruikersavatar
JelleP
Berichten: 655
Lid geworden op: za jun 27, 2015 12:38 am
Locatie: Haarlem

Re: Welke verzekering

Bericht: # 175425Bericht JelleP »

Ligt er behoorlijk aan hoe oud je auto is of maatschappijen 'm willen verzekeren!
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
Gebruikersavatar
Wim r4
Berichten: 27
Lid geworden op: za mar 02, 2019 8:59 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Welke verzekering

Bericht: # 175426Bericht Wim r4 »

Hallo Martin,

Ik heb mijn Viertje voor 6,80 per maand bij Univé (oldtimer verzekering) kunnen verzekeren.

Mvrgr

Wim
Mijn Renaults:

Renault 4 GTL 1984
Renault Clio Estate 1.5Dci 2015
Gebruikersavatar
84-ML-48
Berichten: 235
Lid geworden op: wo jun 06, 2018 10:32 am

Re: Welke verzekering

Bericht: # 175427Bericht 84-ML-48 »

Of soms is je korting met schade vrije jaren voordeliger je eigen maatschappij voordeliger dan een oldtimer verzekering....
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Welke verzekering

Bericht: # 175429Bericht Bertje »

De club heeft ooit een afspraak gemaakt met Henk den Uil verzekeringen in Sliedrecht, daar ben ik zelf verzekerd, maar even uitzoeken en vergelijken is idd een goed idee.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
EricR4
Berichten: 85
Lid geworden op: ma okt 08, 2007 10:45 pm
Locatie: Betuwe

Re: Welke verzekering

Bericht: # 175481Bericht EricR4 »

Na jaren bij Henk den Uil ben ik overgegaan naar Gio Klassieker verzekering via Johan Knegt in Bussum.
Daar was een all-risk voor mij aantrekkelijker.
www.gio.eu
edomulder
Berichten: 7
Lid geworden op: vr apr 04, 2014 3:01 pm

Re: Welke verzekering

Bericht: # 178174Bericht edomulder »

Kreeg vandaag de nieuwe factuur van den Uil nu Benevia of Heinenoord assuradeuren [ je ziet door de bomen het bos niet meer]. Maar waar het mij om ging was dat in de begeleidende brief stond "Premieverhoging, ivm stijging schadelast word de WA rubriek met 12% en de rubriek Casco met 8% verhoogd. Dat komt toch neer op 20% terwijl er veel minder gereden word en er verzekeringsmaatschappijen adverteren met dat de klant geld terug krijgt als het allemaal mee zit.

Ga toch ook maar eens verder kijken.

lees hier even de berichten over het aantal auto schades in 2020:

https://www.ad.nl/auto/veel-minder-auto ... gle.com%2F

https://www.pricewise.nl/blog/aantal-sc ... uto-daalt/

https://www.automobielmanagement.nl/aut ... dpr=accept
Gebruikersavatar
JohanE
Berichten: 45
Lid geworden op: vr dec 11, 2020 6:26 pm
Locatie: Meppel

Re: Welke verzekering

Bericht: # 178469Bericht JohanE »

Heb WA verzekering voor Oldtimer (max 7500 km per jaar) bij Univé. Door pakketkorting en 'over de ijssel' korting betaal ik 5,42 per maand of wel 65,12 per jaar.

Als ik klaar ben met opknappen overweeg ik wa casco of wellicht all risk. Maar daar is taxatie voor nodig. Tijdens het opknappen ben ik niet of nauwelijks op pad...

Bij verzekeren leerde ik op school: Verzekeren doe je voor een onzeker voorval waarvan je de schade redelijkerwijs niet zelf kunt dragen.

Het WA risico (nog los van de wettelijke verplichting) kun je inderdaad niet zelf dragen. Het r4'tje total loss geeft weliswaar grote geestelijke schade maar financieel is daar wel overheen te komen....

Spannend is het dan nog of bijvoorbeeld opruimkosten na aanrijding gedekt zijn... dat is bij mijn verzekering het geval (ook als ik veroorzaker ben van het ongeval). Daarnaast heb ik een wegenwachtlidmaatschap wat persoonlijk is en daarmee ook geldig als ik met de R4 op pad ben (dus afslepen als hij het niet meer doet b.v.)
R4 - R1126 - 839-06 - 907 uit 1975
Gebruikersavatar
dirkoosterhoff
Berichten: 861
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
Locatie: Enschede

Re: Welke verzekering

Bericht: # 178470Bericht dirkoosterhoff »

Heb voor mijn vier een ANWB oltimer verzekering.
Niet de goedkoopste ( 79 euro per jaar) maar simpel online af te sluiten zonder gezeur en allerlei voorwaarden zoals tweede auto, aantal km enz enz.
Plaats reactie