wat hebben wij R4-rijders het dan makkelijk...

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

wat hebben wij R4-rijders het dan makkelijk...

Bericht: # 160158Bericht Hanz »

... gezien de beschrijving van een of andere BMW in NRc dit weekend:

"Met de i-Drive-controller annex touchpad op de middenconsole betreed ik draaiend, klikkend, drukkend en schrijvend een gigantisch digitaal holenstelsel waarin ik, dwalend van submenu naar submenu, steeds nieuwe gangen en vertakkingen ontdek.

Zes hoofdmenu’s op het beeldscherm – ‘media/ radio’, ‘communicatie’, ‘navigatie’, ‘connected drive’, ‘mijn auto’ en ‘mededelingen’ – ontsluiten een absurde hoeveelheid functie-opties. Ik beperk me tot de meest absurde voorbeelden. De internet-app Wiki local, die de omgeving van mijn huis op bezienswaardigheden afstruint. Ik kan de interieurverlichting, een Las Vegas-achtig ambiancegebeuren, instellen in de kleuren brons, oranje, wit, blauw, groen en sering. Onder het submenu ‘buitenverlichting’ mag ik de richtingaanwijzers een of drie keer laten knipperen; de ‘thuiskomverlichting’ die mijn oprit bijlicht is in te stellen op tien, twintig of dertig seconden. Ik moet strategische keuzes maken op het vlak van ‘begroetingsverlichting’, ‘verlichting portierhandgreep’ en ‘bodemverlichting’. Ik moet besluiten de ‘zijbotsingswaarschuwing’, ‘vermoeidheidssensor’ en ‘rijstrookverlaatwaarschuwing’ aan of uit te zetten. Demping, besturing en transmissie zijn via ‘sport individual’ gedetailleerd te configureren.

Bekkenmobilisatie en schoudermassage

Een vermoeiende auto, die zijn aanslag op de concentratie goedmaakt met een stoelmassageprogramma voor het gehele spierstelsel: ‘bekkenmobilisatie’, ‘mobilisatie bovenlichaam’, ‘mobilisatie geheel lichaam’, ‘rugmassage’, ‘schoudermassage’, ‘lendenen’ en ‘training bovenlichaam’. Klapstuk is de ‘training algeheel lichaam’ die in zitting en rugleuning kinky erotiek voor onderweg bereidt, met opblaaskussentjes die pornografischer op je inbeuken dan bij massageconcurrent Mercedes-Benz. Het allerfijnste aan de BMW is de platonische soloseks.

Dan is er de sleutel, de Display Key, of hoe ze de knol vandaag noemen. Er zit een schermpje in! Een touchscreen meldt je actuele actieradius, controleert oliepeil en remvloeistof en werkt als timer voor de standverwarming, waarmee je de auto voor vertrek kunt laten opwarmen. In je broekzak doet de knol met al die knoppen in de knel ook andere dingetjes. Per ongeluk ’s nachts je kofferbak openen bijvoorbeeld.

Het is een wonderknol, die we ter ere van zijn oneindige gebruiksmogelijkheden Knollenland zullen noemen. Binnenkort kun je er op afstand je 7-serie mee parkeren. Echt waar. Je drukt op een knop, en de BMW schuift zelf het gewenste parkeervak in. Wat als de batterij leeg is, vraagt u, kan ik hem dan nog ontgrendelen? Moet er dan niet een nieuw batterijtje in? Nee, laden kan inductief. In het opbergvak tussen de voorstoelen zit een houder voor draadloos opladen. Enige voorwaarde is dat je het niet vergeet, wat zo’n beetje voor de hele omgang met de auto geldt. Dat is de makke van die BMW’s: wat het leven moet vereenvoudigen maakt het juist moeilijker."
Plaats reactie