versnellingsbak gezocht!!!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Michelke
Berichten: 175
Lid geworden op: ma apr 25, 2005 12:34 am
Locatie: Sauda - Noorwegen

versnellingsbak gezocht!!!

Bericht: # 83167Bericht Michelke »

Hallo,

ik heb begrepen dat er ook 5 versnellingsbakken op een r4 kunnen en dit zonder aanpassingen in de voorbalk.
Omdat ik van plan ben om, in de toekomst, een alpine blok in te bouwen, wil ik ook misschien de versnellingsbak vervangen door een 5 bak.

Nu heb ik begrepen dat ik op zoek moet naar een versnellingsbak van een r5 ts en dan wel dus van een oervijf.

Wie heeft er zo'n bak of weet waar ik deze vandaan kan toveren?

Graag al jullie ideeen!

groet
Michel
Gebruikersavatar
Jan-San
Berichten: 325
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Maastricht

Bericht: # 83173Bericht Jan-San »

Hij laat er geen gras over groeien.. :wink:

Er is met de 5 ts bak wel een kleine aanpassing nodig aan de voorbalk. Het binnenste plaatwerk moet eruitgeslepen worden. Maar dat is prima te doen.

Succes met vinden, is erg lastig aan te komen.
Michelke
Berichten: 175
Lid geworden op: ma apr 25, 2005 12:34 am
Locatie: Sauda - Noorwegen

Bericht: # 83174Bericht Michelke »

ok, da's duidelijk.
Is er ook een bak die zonder aanpassing past. of lukt dat gewoon niet i.v.m. de vijfde versnelling?
En aan jouw blok zit toch een bak met een deel van zo'n voorbalk, wat is daar dan anders aan? en waar maak je de baksteun dan aan vast? groet
Michel
Gebruikersavatar
Jan-San
Berichten: 325
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Maastricht

Bericht: # 83175Bericht Jan-San »

Er is naar mijn weten geen 5 bak die er precies tussen past. De 5de versnelling zit namelijk voor op de bak gebouwd, precies waar de balk zit.

De balk kan overigens wel blijven zitten, alleen de binnenkant moet uitgeslepen worden. De balken op mijn R5 alpine bakken zijn weer een ander verhaal, en die heb je alleen nodig wanneer je een Alpine bak gaat gebruiken.
Plaats reactie