koppelingskabel

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
tio bueno
Berichten: 81
Lid geworden op: do aug 03, 2006 1:58 pm

koppelingskabel

Bericht: # 81355Bericht tio bueno »

Even een vraagje met korte uitleg:
Een maand geleden heb ik de koppelingsplaten, drukgroep en druklager vervangen. Hij rijdt weer heerlijk. Echter, ik heb mijn twijfels over de lengte van de koppelingskabel. Het uiteinde van de kabel ging vrij moeilijk in de hevel. Tevens ruik ik een luchtje voornamelijk bij het wegrijden. Mijn vraag is: Hoe kan dit komen?
Kan het zijn dat door de strakte van de kabel de hevel teveel omhoog komt en de koppelingsplaatjes dan gaan slippen? Wat kan die geur zijn. Met het afstellen van de kabel lijkt er overigens met de strakte op de hevel niets of weinig te gebeuren!
weet iemand hier iets van?
Hola, yo soy Hans
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 81359Bericht brecht »

Tja,

kan je dat luchtje ook ff op het forum plaatsen? kan ik je gelijk zeggen of dat de platen zijn. :wink: (zou toch handig zijn als dat kon niet waar?)

Als het echt gelijk na die operatie gekomen is zou het wel logisch zijn dat de lucht daar vandaan komt ja. Heb je de kabel ook vervangen of is dat de oude? staan alle afstelmogelijkheden zo ruim mogelijk?
tio bueno
Berichten: 81
Lid geworden op: do aug 03, 2006 1:58 pm

Bericht: # 81383Bericht tio bueno »

Wanneer staat de kabel het ruimst? wanneer het afstelmechanisme zover als mogelijk staat uitgedraaid? Als dit zo is dan heb ik dat gedaan ja. Dan komt de koppeling, zeg maar, hoog in het pedaal, toch? die reuk blijft. :-?
Hola, yo soy Hans
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 81390Bericht jbeekmann »

Waarschijnlijk slippen je platen toch, de kabel staat dan dus te strak (en je pedaal grijpt dus laat (hoog) aan)
Ruimer zetten dus. De stelmoer draai je dus dichter naar de buitenkabel om dit te doen.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
tio bueno
Berichten: 81
Lid geworden op: do aug 03, 2006 1:58 pm

Bericht: # 81420Bericht tio bueno »

Yep, dank voor het advies, ik ga het zo even proberen, dan horen jullie het wel of het goed is

mvg
el salvador
Hola, yo soy Hans
tio bueno
Berichten: 81
Lid geworden op: do aug 03, 2006 1:58 pm

Bericht: # 81431Bericht tio bueno »

t is gelukt hoor. een paar keer opgetrokken en niets geroken.

:D
Hola, yo soy Hans
Plaats reactie