koppelingsplaat

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
cees
Berichten: 3
Lid geworden op: di apr 25, 2006 9:06 pm
Locatie: Roden

koppelingsplaat

Bericht: # 78623Bericht cees »

Ik wil de koppelingsplaat etc. van mijn 85-er GTL vervangen. Heb alles wat het boek voorschrijft losgemaakt maar krijg de bak niet van de motor. Wat doe ik verkeerd, heb ik nog wat over het hoofd gezien. Graag hulp!!
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 78629Bericht brecht »

Er is wel ruimte om de bak er af te schuiven? (de motor is een deel gekanteld of zelfs helemaal verwijderd?)

Hij kan ook een soort "vastgeplakt"zitten natuurlijk. Hij zit daar al ff. Rustig en langdurig wrikken en hij zal los komen. beetje kloppen op de randen, wil ook nog wel eens helpen. Een schroevendraaier of iets anders scherps ertussen bikken zou ik (ondanks dat je er op een gegeven moment veel zin in krijgt! :lol: ) niet doen, daar beschadig je je carterdelen mee.
cees
Berichten: 3
Lid geworden op: di apr 25, 2006 9:06 pm
Locatie: Roden

koppelingsplaat

Bericht: # 78635Bericht cees »

Ik heb de motor gekanteld, de traverse verwijderd, de fusee's los, voorste bevestiging versnellingsbak los, 4 bouten uit de rand geschoeft waar de bak mee aan de motor zit en nog wil die niet los komen.
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 78643Bericht Le Car »

Hopelijk ook de 5 of 6 bouten aan de achterkant (dop 13) die de zwarte beschermkap van je vliegwiel vasthouden en je startmotor?
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Re: koppelingsplaat

Bericht: # 78678Bericht Rodeo-6 »

cees schreef:Ik heb de motor gekanteld, de traverse verwijderd, de fusee's los, voorste bevestiging versnellingsbak los, 4 bouten uit de rand geschoeft waar de bak mee aan de motor zit en nog wil die niet los komen.
De taverse hoeft niet los, het stuurhuis moet wel weg en je radiator.
Als je maar 4 boutjes hebt los gehaald, ben je er nog een paar vergeten evenals de startmotor los halen.
O, ja steekassen moeten eruit en dus EERST de olie van de bak eruit halen

Afbeelding
>> Doe mij maar een DAF <<
Plaats reactie