Koppeling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Boalder
Berichten: 7
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Baarlo (L)

Koppeling

Bericht: # 70527Bericht Boalder »

Heb in het weekend (2 dagen) de koppelingsplaat en drukgroep van mijn
GTL-vervangen (Bloed, zweet en tranen). Helaas niet het druklager(was in mijn ogen nog goed). Maar er doet zich nu een (groot) probleempje voor. Krijg hem nu niet in de achteruit (wel als de motor uit is) en met veel moeite in de eerst en idem in de volgende versnellingen. Weet niet of het nieuwigheid is maar lijkt wel of je de koppelingsplaat kunt ruiken. De koppelingskabel bij de schakelgaffel is ondanks dat er een nieuwe (dikkere plaat in zit) weer in zijn uiterste stand zoals bij de oude plaat.
Wie kan mij uit de brand helpen?
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 70529Bericht GijSsie »

water overheen gooien :lol:
Savane 1993 =D
Gebruikersavatar
Voormalig Steunpunt NO
Berichten: 1017
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 2:00 am
Locatie: Weerdinge (Emmen)

Bericht: # 70531Bericht Voormalig Steunpunt NO »

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je de koppelingsplaat omgekeerd gemonteerd hebt.
Als je de plaat op tafel legt, ziet die eruit als een soort van ufo, die niet aan beide zijden symmetrisch is.
De zijde met de grootste opbouw moet in de drukgroep geplaatst worden.
Heb je er goed opgelet hoe de plaat gemonteerd zat?
Als dit inderdaad de oorzaak is moet je helaas de hele klus opnieuw doen.
Geen volgers, wel vrienden.
Gebruikersavatar
Supersuus
Berichten: 447
Lid geworden op: do jun 06, 2002 2:00 am
Locatie: haarlem

Bericht: # 70535Bericht Supersuus »

Heb je de koppelingskabel goed afgesteld? op welk moment in de slag gaat ie aangrijpen,dit kan lastig schakelen.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 70542Bericht jbeekmann »

Koppelingskabel niet goed afgesteld is ook het enige dat ik me kan voorstellen.
Als de plaat er verkeerdom inzit dan hoor je dat wel zodra je de koppeling intrapt!
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Michelke
Berichten: 175
Lid geworden op: ma apr 25, 2005 12:34 am
Locatie: Sauda - Noorwegen

Bericht: # 70707Bericht Michelke »

ohoh....dat klinkt bekend...
Ik heb ook zoiets gehad, en had toen inderdaad de koppelingsplaat er verkeerd om ingezet.
't werkt wel, maar niet goed.....en ook niet gezond.
't maakte een enorm geluid, zo'n schurend geluid. en ook ik had toen de koppelingskabel helemaal omhoog gesteld. Zelfs nog 'n metalen buisje ertussen om 'm nog hoger te krijgen.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 70724Bericht jbeekmann »

Ik lees je post nog eens opnieuw en zie daar nog iets wat misschien niet handig is. Je schrijft dat het druklager in jouw ogen nog goed is, maar wil je er dan volgend jaar weer zo'n weekendje aan besteden? Je hebt 'm toch wel vervangen he?!
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Plaats reactie