Koppeling
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Koppeling
Heb in het weekend (2 dagen) de koppelingsplaat en drukgroep van mijn
GTL-vervangen (Bloed, zweet en tranen). Helaas niet het druklager(was in mijn ogen nog goed). Maar er doet zich nu een (groot) probleempje voor. Krijg hem nu niet in de achteruit (wel als de motor uit is) en met veel moeite in de eerst en idem in de volgende versnellingen. Weet niet of het nieuwigheid is maar lijkt wel of je de koppelingsplaat kunt ruiken. De koppelingskabel bij de schakelgaffel is ondanks dat er een nieuwe (dikkere plaat in zit) weer in zijn uiterste stand zoals bij de oude plaat.
Wie kan mij uit de brand helpen?
GTL-vervangen (Bloed, zweet en tranen). Helaas niet het druklager(was in mijn ogen nog goed). Maar er doet zich nu een (groot) probleempje voor. Krijg hem nu niet in de achteruit (wel als de motor uit is) en met veel moeite in de eerst en idem in de volgende versnellingen. Weet niet of het nieuwigheid is maar lijkt wel of je de koppelingsplaat kunt ruiken. De koppelingskabel bij de schakelgaffel is ondanks dat er een nieuwe (dikkere plaat in zit) weer in zijn uiterste stand zoals bij de oude plaat.
Wie kan mij uit de brand helpen?
- Voormalig Steunpunt NO
- Berichten: 1017
- Lid geworden op: zo apr 28, 2002 2:00 am
- Locatie: Weerdinge (Emmen)
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je de koppelingsplaat omgekeerd gemonteerd hebt.
Als je de plaat op tafel legt, ziet die eruit als een soort van ufo, die niet aan beide zijden symmetrisch is.
De zijde met de grootste opbouw moet in de drukgroep geplaatst worden.
Heb je er goed opgelet hoe de plaat gemonteerd zat?
Als dit inderdaad de oorzaak is moet je helaas de hele klus opnieuw doen.
Als je de plaat op tafel legt, ziet die eruit als een soort van ufo, die niet aan beide zijden symmetrisch is.
De zijde met de grootste opbouw moet in de drukgroep geplaatst worden.
Heb je er goed opgelet hoe de plaat gemonteerd zat?
Als dit inderdaad de oorzaak is moet je helaas de hele klus opnieuw doen.
Geen volgers, wel vrienden.
ohoh....dat klinkt bekend...
Ik heb ook zoiets gehad, en had toen inderdaad de koppelingsplaat er verkeerd om ingezet.
't werkt wel, maar niet goed.....en ook niet gezond.
't maakte een enorm geluid, zo'n schurend geluid. en ook ik had toen de koppelingskabel helemaal omhoog gesteld. Zelfs nog 'n metalen buisje ertussen om 'm nog hoger te krijgen.
Ik heb ook zoiets gehad, en had toen inderdaad de koppelingsplaat er verkeerd om ingezet.
't werkt wel, maar niet goed.....en ook niet gezond.
't maakte een enorm geluid, zo'n schurend geluid. en ook ik had toen de koppelingskabel helemaal omhoog gesteld. Zelfs nog 'n metalen buisje ertussen om 'm nog hoger te krijgen.
Ik lees je post nog eens opnieuw en zie daar nog iets wat misschien niet handig is. Je schrijft dat het druklager in jouw ogen nog goed is, maar wil je er dan volgend jaar weer zo'n weekendje aan besteden? Je hebt 'm toch wel vervangen he?!
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!