Lagering tss motor en versnellingsbak

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
bram
Berichten: 4
Lid geworden op: zo sep 25, 2005 9:14 pm

Lagering tss motor en versnellingsbak

Bericht: # 68800Bericht bram »

Hallo,

Ik ben bezig met mijn R4 om te vormen naar een R4 met een elektrische motor. Maar nu vraag ik mij af of de as die uit de versnellingsbak komt en de krukas binnengaat daar gelagerd is met een messingen busje of zit daar toch een naaldlagertje?

mvg Bram
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 68802Bericht Willem de Zwijger »

Interessant project, daar willen we graag foto's van zien !!! En dan gaat de motor eruit of wordt het een hybride ? Mag je wel een lekker pondje accu's meenemen ....
Die as die door de koppeling heen in de krukas gelagerd zit doet dat middels een busje, geen naaldlager.
bram
Berichten: 4
Lid geworden op: zo sep 25, 2005 9:14 pm

Bericht: # 68874Bericht bram »

Bedankt voor je antwoord. Ik denk dat ik het nu ga vervangen door een naaldlagertje. Ik zou je al enkele fotos kunnen laten zien, maar daar zie je niet veel op. De motor, versnellingsbak en wat andere dingen zijn eruit. Het wordt geen hybride maar gewoon volledig elektrisch. Gelijkstroom en geen wisselstroom gewoon omdat dit niet veilig was door de hoge gelijkspanning die we nodig hadden hiervoor. En wat betreft de accu's valt het wel mee, hangt af van hoever je wil rijden eh :wink:

mvg Bram
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 68888Bericht Willem de Zwijger »

Nou, we zijn heel benieuwd...
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 68892Bericht GijSsie »

idd. we zijn heeeel benieuwd :wink:

Als tie klaar is trekt tie dan ook mee op de snelweg? :roll:
Of word het stoplichtauto :D ?
bram
Berichten: 4
Lid geworden op: zo sep 25, 2005 9:14 pm

Bericht: # 68902Bericht bram »

Of hij op de autosnelwag mee zal kunnen is de vraag. Dit is moeilijk te bereken om dat we nog geen exact gewicht kennen van de hele auto. We hebben zomaar iets geschat en daarop het motor vermogen bepaalt. Ik zal al heel blij zijn als hij rijdt! Ik ben er ook niet 100% zeker van of ik hem hier in Belgie wel zal kunnen inschrijven en dus de baan op kan.
Plaats reactie