volgens de kmteller rij ik 160....
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Rodeo-6
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
- Locatie: Delphi alleen op afspraak
- Contacteer:
Normaal gesproken geef ik antwoord op een vraag,Jantine schreef:ff offtopic
Als je antwoord op iemand zijn vraag weet geef die dan daarvoor is dit forum toch en niet om er een quiz van te maken
En Let Op
als ik het weet.
Maarrrrrr
De laaste tijd wordt er dan weer verder gediksuseerd en getwijfeld over het antwoord, en ik heb geen zin om daar in mee te gaan
>> Doe mij maar een DAF <<
Maakt mij allemaal niet zo uit hoor wat mensen off topic schrijven... Ik lees alles en gebruik gewoon de dingen die ik kan gebruiken.
Heb een foto genomen van de roest maar ben nu aant werk en kan hem dus niet aan jullie laten zien. Komt vanavond of anders morgen...
Het plan is om alle lak boven de kit laag weg te schuren... Er zitten namelijk al een behoorlijk aantal bubbeltjes onder de lak dus misschioen is het gehele stukkie wel aan het roesten. Maar als ik het heb weg geschuurd he... Wat dan? Pap gaat em helpen en die heeft een kever gehad en die altijd zelf opgeknapt dus die weet wel een beetje hoe het moet maar dacht, misschien heeft iemand een korte uitleg voor me. Er zit nog geen gat in dus dichtplakken ofzo hoeft dan toch niet? Kan er niet met een hamertje ofzo doorheen slaan.. daarvoor is het nog te weinig... Moet ik dan na het schuren er gewoon lak op doen? Of toch een beetje vulpasta ofzoiets...?
Nogmaals, dit wordt mijn 1e reparatie wat betreft roest dus sorry voor de nog weinig ervaring maar tja, eens moet de eerste keer zijn, toch?
Hoop iets te lezen strakkies!
liefs mariek
ps ben er een tijdje uit geweest maar ehm... krijgen we binnenkort weer een leuke r4 dag ofzo?
Heb een foto genomen van de roest maar ben nu aant werk en kan hem dus niet aan jullie laten zien. Komt vanavond of anders morgen...
Het plan is om alle lak boven de kit laag weg te schuren... Er zitten namelijk al een behoorlijk aantal bubbeltjes onder de lak dus misschioen is het gehele stukkie wel aan het roesten. Maar als ik het heb weg geschuurd he... Wat dan? Pap gaat em helpen en die heeft een kever gehad en die altijd zelf opgeknapt dus die weet wel een beetje hoe het moet maar dacht, misschien heeft iemand een korte uitleg voor me. Er zit nog geen gat in dus dichtplakken ofzo hoeft dan toch niet? Kan er niet met een hamertje ofzo doorheen slaan.. daarvoor is het nog te weinig... Moet ik dan na het schuren er gewoon lak op doen? Of toch een beetje vulpasta ofzoiets...?
Nogmaals, dit wordt mijn 1e reparatie wat betreft roest dus sorry voor de nog weinig ervaring maar tja, eens moet de eerste keer zijn, toch?
Hoop iets te lezen strakkies!
liefs mariek
ps ben er een tijdje uit geweest maar ehm... krijgen we binnenkort weer een leuke r4 dag ofzo?
De sleutelboeken zijn voor de grote dingen; de km-teller bestaat uit veel kleine dingetjes, waar de doorsnee automonteur liever van af blijft.
Zijn de gereden kilometeres een reële weergave van de afgelegde weg?
Met andere woorden: als je een stuk rijdt, telt de km-teller er een evenredig aantal bij?
Als dit zo is, dan draait de km-tellerkabel op de juiste snelheid, dus is er met de overbrenging vanuit de bak niets aan de hand.
Je zult je dan op het inwendige van de unit moeten richten en een versleten of los veertje klinkt dan heel logisch...
Zijn de gereden kilometeres een reële weergave van de afgelegde weg?
Met andere woorden: als je een stuk rijdt, telt de km-teller er een evenredig aantal bij?
Als dit zo is, dan draait de km-tellerkabel op de juiste snelheid, dus is er met de overbrenging vanuit de bak niets aan de hand.
Je zult je dan op het inwendige van de unit moeten richten en een versleten of los veertje klinkt dan heel logisch...
Ik probeer er elke keer op te letten maar volgens mij klopt het wel zo'n beetje... Maar aangezien het steeds erger wordt (ik kon vorige maand nl nog geen 160 rijden en nu best wel... zal ik er morgen even goed op letten...
Maar naar mijn idee telt ie wel gewoon zoals het hoort... Toch waarschijnlijk dan maar even bij jasper langs
dankje voor jullie uitlegjes en suggesties trouwens, erg handig en gezellig..!
Maar naar mijn idee telt ie wel gewoon zoals het hoort... Toch waarschijnlijk dan maar even bij jasper langs
dankje voor jullie uitlegjes en suggesties trouwens, erg handig en gezellig..!
Sorry, zag de twede pagina met de volgende vraag niet.
Rond de verdachte plek lak wegschuren, dus op de plek ook...
Zo wordt de "schade" zichtbaar.
Losse delen en stof verwijderen en de plek behndelen met een roestomvormer ( vele gebruiken Owatrol ).
Afhankelijk van hoe het er uiteindelijk uit moet/mag zien met een 2-componenten plamuur glad maken en afwerken met lak in kleur.
Klinkt simpel, als je het vaker gedaan hebt, is dat ook zo ( er zijn zelfs mensen die er hun vak van gemaakt hebben ).
Mocht je nog vragen hebben, we lezen het wel weer!...
Rond de verdachte plek lak wegschuren, dus op de plek ook...
Zo wordt de "schade" zichtbaar.
Losse delen en stof verwijderen en de plek behndelen met een roestomvormer ( vele gebruiken Owatrol ).
Afhankelijk van hoe het er uiteindelijk uit moet/mag zien met een 2-componenten plamuur glad maken en afwerken met lak in kleur.
Klinkt simpel, als je het vaker gedaan hebt, is dat ook zo ( er zijn zelfs mensen die er hun vak van gemaakt hebben ).
Mocht je nog vragen hebben, we lezen het wel weer!...
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: wo okt 12, 2005 1:01 am
- Locatie: wageningen
Kan je de tellerunit zover openmaken om dat te controleren? Jahe? Ik heb ooit de wijzerplaat in m'n handen gehad met het idee deze van kleur te veranderen, maar niet gelet op 'het veertje'.Reno Assistance schreef:Het wijzernaaldje wordt door een veertje op z'n positie gehouden, misschien is die verslapt of losgeschoten
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
Is het nie veel gaver om dat ding gewoon lekker 160 te laten blazen ? Staat toch kei-stoer man ! Maakt het nou uit dat het nie echt is...
Of is je rechtervoet misschien toch zwaarder dan je denkt ? (maarten heeft ruimschoots aangetoond dat een standaard 1108cc R4 wel degelijk de 160 kan halen ....for sustained periods i might add...)
Of is je rechtervoet misschien toch zwaarder dan je denkt ? (maarten heeft ruimschoots aangetoond dat een standaard 1108cc R4 wel degelijk de 160 kan halen ....for sustained periods i might add...)
Moaske's web-log
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas...
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas...
da wordt al weer wa beter, maar die ouwe blokjes zijn gewoon wat pittiger dan die latere
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;